تبیان، دستیار زندگی
آیت الله نوری همدانی گفتند: ربا در جامعه به هر شکلی که هست باید ریشه کن شود، اخذ دیرکرد از سوی بانکها مصداق رباست و به لحاظ شرعی حرام می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله نوری همدانی

اخذ دیرکرد از سوی بانکها مصداق ربا است

نوری همدانی

آیت الله نوری همدانی گفتند: ربا در جامعه به هر شکلی که هست باید ریشه کن شود، اخذ دیرکرد از سوی بانکها مصداق رباست و به لحاظ شرعی حرام می باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار مدیران مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما و مرکز تحقیقات این سازمان افزودند: اسلام، از نظام اقتصادی بسیار متعالی برخوردار است، در اسلام فقر و بیکاری وجود ندارد و درآمدها باید عادلانه توزیع شود.

ایشان اجرای طرح تحول اقتصادی را از سوی دولت امری مفید ارزیابی کردند و گفتند: گامهایی که دولت برای تحول اقتصادی برداشته باید دقیق و حساب شده باشد و ما برای دولت، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانشان بر رسالت مهم و نقش حیاتی صدا و‌ سیما به عنوان مهمترین رسانه ارتباط جمعی در رشد و تعالی معنوی جامعه و آشنایی مردم با معارف و مبانی دینی تاکید کردند.

معظم له صدا و سیما را به عنوان یکی از موثرترین نهادهای تاثیر گذار در جامعه دانستند و تصریح کردند: صدا و سیما اثر تربیتی بسیار مهمی برای مردم دارد و با توجه به توانمندی این سازمان در انتقال ارزش ها به جامعه، نقش موثری دارد.

ایشان با اشاره به تهیه و تدوین مجموعه ها و سریالهای مذهبی و دینی از سوی سازمان صدا و سیما گفتند: کسانی که به ساخت و تهیه اینگونه برنامه ها  می‌پردازند، باید کتابهای قرآن، تورات، انجیل، و منابع دینی را بخوانند و مطالعات عمیقی در ادیان مختلف از جمله زرتشت داشته باشند.

این مرجع تقلید خطاب به مسئولان صدا و سیما گفتند: شما با افکار و اندیشه مردم سروکار دارید وکار شما ساخت ابعاد معنوی انسان است و حرکت شما قدم به قدم در حالت، فعالیت‌ها و روحیات افراد جامعه موثر خواهد بود.

آیت‌الله‌ نوری همدانی، نظام آموزشی و حوزه های علمیه را دو رکن موثر در ساختار آموزشی و پرورشی جامعه برشمرده و تاکید کردند: در اثر تربیت، انسان به اوج کمال می‌رسد و لازم است اینگونه نهادها، برنامه های علمی و تربیتی موثری در رشد و تعالی انسان و جامعه طراحی کنند.

ایشان با اشاره به حضور تفکر و اندیشه غیر دینی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: سلطه فرهنگی، سیاسی و علمی غرب در اعماق جان مردم اثر منفی خود را گذارده بود و متولیان فرهنگی باید تلاش کنند تا تفکر دینی متعالی را در جامعه بیش از گذشته نهادینه کنند.