تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: نتایجی كه مایلی كهن در فولاد كسب كرد و سقوط این تیم به دسته پایین تر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی: جواب مایلی‌كهن سقوط فولاد است

افشین قطبی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: نتایجی كه مایلی كهن در فولاد كسب كرد و سقوط این تیم به دسته پایین تر بهترین پاسخ من به انتقادهای این مربی است.

به نقل از فارس،‌ افشین قطبی پس از تمرین روز دوشنبه پرسپولیس اظهار داشت: همواره به پیشكسوتان پرسپولیس احترام می‌گذارم، چون موی خود را در این باشگاه سفید كرده‌اند. می‌دانم مایلی كهن عضو پرسپولیس و تیم ملی ایران بوده است و مطمئن هستم دلش برای این تیم می‌سوزد. در جواب وی مثل سال گذشته دوست ندارم زیاد حرفی بزنم و معتقدم نتایجش با فولاد و سقوط این تیم به یك دسته پایین تر می‌تواند جواب خوبی برای این مربی باشد.

وی یادآور شد: خیلی ها تصور نمی‌كردند حرف‌های تندی بزنم؛ اما باید قبول كرد در فوتبال حرفه‌ای ایران من هم دارای مسئولیت‌هایی هستم و باید با سیاست برخورد كنم. اظهارات من بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن لازم بود، چون باید تكانی كوچك به فوتبال ایران می‌دادم، چون ما باید در جام جهانی با تیم ملی ظاهر شویم و پرسپولیس را قهرمان آسیا كنیم؛ اما برای رسیدن به این حد،، بیرون زمین نیز مانند درون زمین اهمیت زیادی دارد.

افشین قطبی

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان كرد: سال گذشته هیچوقت در مورد داوری حرفی نزده‌ام چون جزئی از فوتبال است اما خیلی‌ها می‌دانند امسال 4 امتیاز را از دست دادیم و باید نظر خودم را اعلام كنم و به عقیده سایرین كاری نداشته باشم.

وی افزود: در هیچ جای دنیا مربی وقتی كه شروع به كار می‌كند به وی وعده پوچ نمی‌دهند و در خصوص مشكل مالی پادرمیانی می‌كنند. همیشه جواب‌های من ساده است. می‌خواهم برای یك روز محبوب نباشم، بلكه سالیان سال این در دل ها بمانم، البته نباید فراموش كرد كه محبوبیت همیشه به نفع من و خانواده‌ام نیست و حتی در بعضی از تعطیلات برای من مشكل‌ساز می‌شود كه این نیز مشكل بزرگی است.

می‌خواهم برای یك روز محبوب نباشم، بلكه سالیان سال در دل ها بمانم، البته نباید فراموش كرد كه محبوبیت همیشه به نفع من و خانواده‌ام نیست و حتی در بعضی از تعطیلات برای من مشكل‌ساز می‌شود كه این نیز مشكل بزرگی است.

قطبی همچنین درباره حضور نیافتن كریمی در تیم پرسپولیس اظهار داشت: علی كریمی یكی از بزرگ‌ترین بازیكنان تاریخ ملی ایران بوده است كه همواره زمانی كه در فوتبال كره‌جنوبی كار می‌كردم از بازی اش لذت می‌بردم اما اولین نیاز ما در تیم پرسپولیس داشتن یك مهاجم نوك است. ما بازیكنان پشت مهاجم زیادی چون كریم باقری كه توانست 3 گل را در 4 بازی به ثمر برساند و همچنین ایوان پتروویچ را داریم این پست دقیقا پست تخصصی علی كریمی است. بنابراین نیاز ما با حضور2 بازیكن فوق برطرف شده است ودر این میان من برای كریمی آرزوی موفقیت می‌كنم كه بتواند در پست تخصصی‌اش توانایی‌های بالقوه خود را در هر تیمی بروز دهد.

افشین قطبی

وی درباره حضور مهاجم برزیلی در تیم پرسپولیس تصریح کرد: این بازیكن با قد بلند و فیزیك بسیار خوبش در لیگ اول برزیل طی 22 بازی 17 گل به ثمر برساند. من هیچ آشنای شخصی با وی یا با مدیر برنامه‌هایش ندارم و تنها فیلم بازی‌هایش را دیدم او از طریق "ماركو" و دوستانش به ما معرفی شده كه فكر می‌كنم نیاز اصلی ما در پرسپولیس باشد، به هر حال مهاجمی با این كیفیت هزینه‌ بالایی دارد كه باشگاه او از ما طلب می‌كند. امیدوارم پس از حل شدن وضعیت اسپانسر تیم پرسپولیس و تزریق پول به باشگاه بتوانیم در كوتاه‌ترین زمان این بازیكن برزیلی را به خدمت بگیریم.

مربی پیشین تیم فوتبال کره جنوبی در خصوص سفرهای مداوم به خارج از كشور و این مسئله كه گفته می شود تنها 12 بار حق خروج دارد، گفت: برای آخرین بار این سؤال را جواب می‌دهم چون دیگر خسته‌ شده‌ام. دوست ندارم در تعطیلات به دیوار نگاه كنم یا به شهرهای ایران سفر كنم، چون دنبال هدفی بزرگ هستم به همین دلیل به خارج از كشور می‌روم و این مورد مثل مربیگری كلینزمن در جام جهانی 2006 آلمان امری طبیعی است و فكر كنم در انتهای فصل خبرنگاران ایرانی مثل آلمانی ها نمی‌توانند دیگر در این خصوص حرفی بزنند.

قطبی در پایان در خصوص قول قهرمانی نیز تاكید كرد: دوست دارم همیشه هیجان در پرسپولیس باشد. هنوز قول نمی‌دهم؛ ولی به تیمم اطمینان دارم. اجازه می‌دهم فعلاً امیر قلعه‌نویی در استقلال به هوادارانش قول قهرمانی دهد.