تبیان، دستیار زندگی
ستاره های جوان یورو 2004 معرفی شدند پس از پایان دوازدهمین دوره رقابت های جام ملت های اروپا و پس از مشخص شدن تیم 20 نفره منتخب برگزاركنندگان این رقابت ها، اكنون نام ستاره های جوان یورو 2004 نیز اعلام شده است. ملاك این انتخاب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از توپ گرد

ستاره های جوان یورو 2004 معرفی شدند

پس از پایان دوازدهمین دوره رقابت های جام ملت های اروپا و پس از مشخص شدن تیم 20 نفره منتخب برگزاركنندگان این رقابت ها، اكنون نام ستاره های جوان یورو 2004 نیز اعلام شده است.

ملاك این انتخاب میزبان تاثیرگذاری این بازیكنان جوان بوده است كه فهرست اسامی آن ها به شرح ذیل می باشد:

وین رونی، كریستیانو رونالدو، میلان باروش، آرین روبن، آنتونیو كاسانو و زلاتان، ابراهیموویچ.

اسكولاری: فعلاً خدانگهدار تا جام جهانی

در حالی كه محبوبیت لوییس فیلیپه اسكولاری در كشور پرتغال به اوج خود رسیده است، وی از هم اكنون برنامه ریزی برای جام جهانی را آغاز كرده است!

پس از شكست تلخ پرتغال مقابل یونان در فینال یورو 2004 اسكولاری به سرعت از فرصت به وجود آمده استفاده كرد و خطاب به پرتغالی ها گفت:" به خاطر همه چیز متشكرم. در جام جهانی با هم ملاقات خواهیم كرد!"

با وجود كناره گیری بازیكنانی چون روی كاستا و كم رنگ شدن نام هایی چون لوییس فیگو و فرناندو كوتو، اسكولاری زمینه پیشرفت این تیم تا جام جهانی 2006 را بسیار مساعد می بیند. در صورت كسب عنوان قهرمانی در جام جهانی 2006، وی اولین مربی خواهد بود كه در دو جام پیاپی، دو تیم را به این عنوان می رساند.

ایتالیا با لیپی مقابل نروژ


كادر جدید تیم ملی ایتالیا كار خود را رسماً از 16 ژولیه آغاز خواهند كرد.

مارچلو لیپی، سرمربی جدید آتزوری ها امیدوار است تیمش را برای مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان با قدرت روانه مسابقات كند. ایتالیا در اولین بازی در چهارم ستامبر در استادیوم باربرا شهر پالرمو به مصاف نروژ خواهد رفت.

كارشناسان پیش بینی می كنند آتزروری ها مشكل زیادی برای صعود از این مرحله پیش رو نداشته باشند.

لیپی قصد دارد در بازی دوستانه مقابل ایسلند تركیب اصلی آتزوری ها را تعیین كند. او بیشتر، بازیكنان جوان را مدنظر خود قرار داده است.

پای ندود به عمل جراحی نیازی ندارد


یك خبر خوشحال كننده برای هواداران یوونتوس، پای مصدوم پاول ندود ستاره خط میانی این تیم نیاز به عمل جراحی ندارد.

ندود در دیدار چك برابر یونان در مرحله نیمه نهایی یورو 2004 به شدت مصدوم شده بود. ابتدا تصور می شد ندود باید پایش را به تیغ جراحی بسپرد. اما اكنون بهترین بازیكن سال 2003 اروپا می تواند بدون عمل جراحی به تمرینات یوونتوس بازگردد.

رئیس جمهور یونان: می خواهیم اتو ری هاگل بماند

همه یونان سرمربی تیم ملی كشورشان را دوست دارند


رئیس جمهور یونان از اوتو ری هاگل سرمربی موفق یونان، درخواست كرد تا این تیم را رها نكند.

كاستیس استفونوپولس در این باره گفت:" ما از او می خواهیم تا در یونان بماند. آقای ری هاگل، یونانی نیست ولی او به یك شخصی فراتر از یك یونانی تبدیل شده است. به عنوان یك روزنامه نگار از او این درخواست را نمی كنم اگر او دلش نمی خواهد اینجا بماند به خودش مربوط است، تنها می خواهم بداند با ماندنش همه ما را راضی خواهد كرد و اگر خاك كشور ما را ترك كند، باز هم او را دوست خواهیم داشت و برایش احترام فراوانی قائل خواهیم بود." اوتو ری هاگل، این روزها از محبوبیت فراوانی در یونان برخوردار است، او به عضویت افتخاری شهروندان آتن درآمده است.

پاتریك كلایورت در نیوكاسل؛

شروع مذاكرات با نمایندگان مهاجم هلندی


نیوكاسل با نمایندگان پاتریك كلایورت، مهاجم بارسلونا وارد مذاكره شد.

از مدت ها پیش، این مهاجم هلندی مورد توجه نیوكاسل بود؛ علاوه بر كلایورت نام فیلیپ كوكو، مارك اورمارس و رایزیگر هم در فهرست خریدهای تابستانی این باشگاه انگلیسی دیده می شود. هلندی ها می خواهند با پیراهن نیوكاسل با دنیای فوتبال خداحافظی كنند. كلایورت می داند، جایگاه ثابتی در بارسلونا ندارد.

مربیان تیم ملی هلند هم در رقابت های یورو 2004 به او اعتماد نكردند. مهاجم بیست و هشت ساله بارسلونا درباره پیشنهاد نیوكاسل گفت:" من همیشه به بازی در انگلستان علاقه داشتم. باشگاه های خوبی در این كشور وجود دارند. اما هنوز چیزی مشخص نیست."

تقاضای روزنامه های آلمانی از سرمربی تیم ملی بونان

ری هاگل به خانه برگردد!


روزنامه های آلمان پس از قهرمانی یونان در یورو2004 از اتو ری هاگل درخواست كردند تا به كشورش بازگردد.

تیم ملی آلمان نمایش خوبی در جام ملت های اروپا نداشت و در همان مرحله گروهی با جام خداحافظی كرد.

رودی فولر از تیم ملی كنار رفت و اكنون سران اتحادیه فوتبال این كشور به دنبال گزینه مناسبی برای مربی گری در تیم ملی هستند. ری هاگل پیشتر پیشنهاد هموطنانش را رد كرده بود.

عنوان اصلی روزنامهBild با عكس بزرگی از مربی شصت و پنج ساله یونان این بود:" تو پادشاه اروپا هستی! اما اكنون لطفا به خانه برگرد."

كمیته چهار نفره یی در اتحادیه فوتبال آلمان، برای انتخاب مربی آینده تیم ملی روز دوشنبه نشست فوری را برگزار كرد. فرانس بكن باوئر یكی از اعضای این كمیته بود. اما آنها پس از پایان نشست، نام مربی را بر زبان نیاوردند.

آلمان میزبان قابت های جام جهانی 2006 است، قهرمانی انتظار معمول و طبیعی هواداران فوتبال این كشور است. اوتمار هیتسفلد و كریستوف دام پیشتر به بهانه های متفاوت پیشنهاد مربی گری در آلمان را رد كرده بوند. لوتار ماتیوس سرمربی كنونی مجارستان كه با یكصد و پنجاه دیدار در تیم ملی آلمان ركورددار است، معتقد است؛ هنوز تجربه كافی برای هدایت تیم ملی كشورش ندارد.

با وجود علاقه فراوان مردم و مطبوعات آلمان به اتو ری هاگل اتحادیه فوتبال این كشور جدا كردن این مربی را از یونان مانند كشتی گرفتن با هركول می داند!

واسیلیس گاگاتیس رییس اتحادیه فوتبال یونان در این باره گفت:" اتو تا سال 2006 در یونان می ماند. این پایان تمام بحث و گفت و گوهای اخیر است."

حضور مربی خارجی در تیم ملی آلمان هم چندان دور از انتظار نیست. در سال های گذشته مربیان خارجی در اروپا عملكرد خوبی داشتند. گاس هیدینگ و مارتن اولسن گزینه های خارجی اتحادیه فوتبال آلمان هستند.

استقبال بی نظیر یونانی ها از قهرمانان فوتبال

صلیب های ارتودوكس برای گروه اتو ری هاگل

هزاران یونانی بازگشت قهرمانان فوتبال كشورشان را در آتن جشن گرفتند.

استقبال بی نظیر از گروه ری هاگل بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

به گزارشBBC، مردم قهرمانان خود را تا ورزشگاه پاناتینایك همراهی كردند، ورزشگاهی كه در سال 1896 میزبان نخستین دوره رقابت های نوین المپیك بود. تئودوروس زاگوراكیس، كاپیتان یونان در جشن باشكوه یونانی ها گفت:" هرگز فكر نمی كردیم كه ای چنین شما را خوشحال كنیم، متشكریم."

كاستاس كارامانلیس از این استقبال یونانی ها به عنوان لحظه بزرگ لذت نام برد. نخست وزیر یونان در این باره گفت:" اكنون نام یونان، در سراسر جهان بر سر زبان همه افرادی است كه ورزش جادویی فوتبال را دنبال می كنند."

بیش از صد هزار نفر در ورزشگاه سرود ملی یونان را می سرودند و نام اتو ری هاگل را فریاد می كشیدند.

كریستودولوس اسقف اعظم كلیسای یونان، به بازیكنان یونان صلیب های ویژه ارتودوكس را هدیه كرد.

هشدار سپ بلاتر به آشفتگی فدراسیون فوتبال آلمان

ریشه های شیطان در DFB!


سپ بلاتر رییس فیفا، از فدراسیون فوتبال آلمانDFB، می خواهد هر چه زودتر سرمربی تیم ملی این كشور انتخاب شود تا شایعه های مربوط به میزان آمادگی كشور میزبان در رقابت های جام جهانی 2006 به پایان برسد.

كمیته چهار نفره در آلمان زیر نظر بكن باوئر وظیفه دارند تا هر چه زودتر مربی آینده تیم ملی این كشور را معرفی كنند. هارالد اشتنگر، سخنگویDFB اعلام كرد امروز نتیجه نشست كمیته مشخص می شود.

كاشناسان فوتبال آلمان در اروپا به سیاست های مایر، ورفلدر رییسDFB خرده می گیرند و تشكیلات او را نامنظم و آشفته می دانند. بلاتر در این باره به خبرگزاری ورزش آلمانSID گفت:" با در نظر گرفتن میزبانی آلمان در رقابت های جام جهانی 2006، اكنون زمان مناسبی برای زیر سوال بردن سازمان فوتبال این كشور نیست؛ اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما در فیفا بسیار عصبانی خواهیم شد."

روز بیست و سوم اكتبر آینده جلسه بسیار مهمی برای انتخاب رییس آیندهDFB برگزار می شود. پنج عضو اصلی فدراسیون فوتبال آلمان كه نفوذ فراوانی درDFB دارند به " مایر ورفلدر" هشدار دادند كه دیگر شانسی برای هدایت مركز فرماندهی فوتبال آلمان ندارند. یكصد و چهارسال از تاسیسDFB می گذرد، این برای نخستین بار است كه این سازمان منظم این چنین آشفته شده است، چندی پیش انگلبرت نیل، نایب رییس این فدراسیون در گفت و گو با روزنامهStuttgarter Zeitung، مایر ورفلدر را" ریشه شیطان" لقب داده بود!

DFB یكی از بزرگ ترین سازمان كشور آلمان است، سه قهرمانی در جام جهانی و جام ملت های اروپا پیشینه درخشان و شایان توجه فدراسیون فوتبال آلمان است. این فدراسیون یكی از اعضای مهم مجموعه شش میلیون نفری ورزش آلمان است. با وجود مخالفت های فراوان با سیاست های مایر ورفلدر افراد سرشناسی نظیر كارل هاینس رومینگه از او حمایت می كنند. رییس بایرن مونیخ در این باره گفت:" ما مشكلی با او نداریم."

هادل در صف مربیان تیم ملی فرانسه

گلن هادل سرمربی اسبق تاتنهام و تیم ملی انگلستان نیز به جمع كاندیداهای پست مربیگری تیم ملی فرانسه پیوست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال فرانسه در گفت و گویی با خبرگزاری رویترز اعلام كرد:" نمابری را از سوی گلن هادل مبنی بر علاقمندی وی جهت احراز پست مربیگری تیم ملی فرانسه دریافت كردیم. كلود سیمونه رییس فدارسیون فردا این نمابر را ملاحظه خواهد كرد. زیرا وی در حال حاضر خارج از پاریس به سر می برد." لازم به ذكر است، مسوولین فدراسیون فوتبال فرانسه در پی یافتن یك مربی برای جانشینی ژاك سانتینی هستند.

به دلیل وحشت از عدم امنیت در عراق؛

برند اشتانگه از سرمربیگری تیم ملی عراق استعفا كرد


" برند اشتانگه" سرمربی آلمان تیم ملی فوتبال عراق به دلیل وحشت از عدم تامین امنیت جانی خود در عراق، از این سمت استعفا كرد.

وی تا سال 2006 با فدراسیون فوتبال عراق قرارداد دارد.

اشتانگه در این مورد به خبرگزاریdpa آلمان گفت:" من و فدراسیون فوتبال چهار روز قبل در مكالمه ای تلفنی توافق كردیم و اینك رسما اعلام می كنم كه از سمت خود استعفا كرده ام. متاسفانه فردی زودتر از زمان موعود، این موضوع را افشا كرد."

اشتانگه از هشتم ماه آوریل و پس از درخواست وزارت خارجه آلمان مبنی بر ترك عراق در اردن به سر می برد.

وی ادامه داد:" مشاور من در نامه ای نوشت كه او برای زندگی من بیمناك است و لذا نباید به عراق برگردم."

با این شرایط اشتانگه عملا در تمرینات آماده سازی تیم ملی فوتبال عراق حضورنخواهد یافت. وی از سال 2002 به استخدام فدراسیون فوتبال عراق درآمد و تیم ملی فوتبال زیر 23 سال عراق با هدایت وی توانست به مسابقات المپیك آتن راه یابد.