تبیان، دستیار زندگی
یكصد نمایشگاه كتاب با عنوان «طعم دانایی» همزمان با ماه مبارك رمضان به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شركت متروی تهران و ناشران بخش خصوصی در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران برپا می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با همكاري ارشاد و شهرداري

100 نمايشگاه كتاب در ايستگاه‌هاي مترو برگزار مي‌شود

نمایشگاه در ایستگاه مترو

يكصد نمايشگاه كتاب با عنوان «طعم دانايي» همزمان با ماه مبارك رمضان به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، شركت متروي تهران و ناشران بخش خصوصي در تمامي ايستگاه‌هاي متروي تهران برپا مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران‌(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، اين نمايشگاه با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در خانواده‌ها، دسترسي آسان شهروندان به كتاب و همچنين در راستاي سياست‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر ايجاد نهضت كتابخواني با ارائه 500 عنوان كتاب با 20 درصد تخفيف برگزار خواهد شد.

در كنار اين نمايشگاه‌ها، مسابقات كتابخواني با عنوان «بخوان» نيز برگزار مي‌شود. پيش از اين 200 نمايشگاه كتاب و 500 مسابقه كتابخواني به مناسبت عيد سعيد مبعث در اماكن عمومي استان تهران برگزار شد. قرار است در مرحله بعدي از مهر‌ماه سال‌جاري تمامي مدارس مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان‌هاي استان تهران صحنه برگزاري نمايشگاه‌هاي «طعم دانايي» و مسابقات كتابخواني «بخوان» باشند.

همچنين طرح برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب در روستاها، ادارات، سازمان‌ها، شركت‌هاي خصوصي و دولتي و كتابخانه‌هاي عمومي استان تهران نيز در دست بررسي و تكميل است. نمايشگاه‌هاي مزبور بخشي از طرح بزرگ برپايي پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در سال‌جاري است كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران در حال اجراست.