تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن گفت: همان گونه كه مقام معظم رهبری فرمودند، فعالیت‌های دولت باید مورد عیارسنجی قرار گیرد و به عقیده من عیار واقعی همان تمسك به قرآن است كه دولت نهم در این مرحله عیارسنجی كم نخواهد آورد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

عيار واقعي فعاليت‌هاي دولت، تمسك به قرآن است

محمد حسین صفار هرندی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه نمايشگاه قرآن گفت: همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند، فعاليت‌هاي دولت بايد مورد عيارسنجي قرار گيرد و به عقيده من عيار واقعي همان تمسك به قرآن است كه دولت نهم در اين مرحله عيارسنجي كم نخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمدحسين صفارهرندي، در افتتاحيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم ضمن تشكر از دست‌اندركاران حوزه تاليف، تحقيق، قرائت، حفظ و تفسير كتاب آسماني قرآن گفت: اين نمايشگاه با ساماندهي جامعه قرآني كار خود را آغاز كرده است.

وي با اشاره به اين كه امسال اين فرصت دست داده است تا وي شخصاً بتواند فعاليت‌هاي اجرايي نمايشگاه را از نزديك دنبال كند، افزود: اين نمايشگاه از نظر محتوا، كيفيت، تنوع، مفهوم و ظاهر، پيشرفت بيشتري نسبت به سال قبل داشته است و هرچه زمان مي‌گذرد، كار نمايشگاه به سمت توسعه معارف و مفاهيم

قرآني بيشتر به پيش مي‌رود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جلسه‌اي كه با حضور هيات دولت برگزار شد، خاطرنشان كرد: فعاليت‌هايي كه انجام مي‌شود بايد مورد عيارسنجي قرار بگيرد و چنانچه بخواهيم اقدامات دولت جمهوري اسلامي را عيارسنجي كنيم، عيار واقعي همان تمسك به قرآن است كه پيگيري اهداف قرآني و آبادسازي مساجد در راس آن قرار دارد.

وي تاكيد كرد: دولت جمهوري اسلامي بر مبناي اعتقاد به خداوند بايد با ديگر دولت‌ها متفاوت باشد و آن چه جمهوري اسلامي را از ديگر دولت‌ها ممتاز مي‌كند، پايبندي به كلمه الهي است.

به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، پايه‌ريزي بر مبناي برنامه‌هاي قرآني، مسجدمحوري و توسعه احكام، به ويژه در عرصه فرهنگ، نيازمند ديدگاهي اصولي است.

صفارهرندي تصريح كرد: پيگيري مفاهيم قرآني، احكام الهي و سنت پسنديده نبوي و علوي و مكتب جعفري با عنايت به رابطه ميان دولت و ملت در حوزه قرآني و ولايت محوري، مي‌تواند زمينه به اوج رسيدن جمهوري اسلامي ايران را بيش از پيش فراهم كند.