تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور با حوصله، دقت و تحقیق افکار شیعه را گسترش دهید و به جهانیان معرفی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مکارم شيرازي:

افکار شيعه را در جهان با حوصله، دقت و تحقيق معرفي کنيد

مکارم شیرازی

حضرت آيت الله مکارم شيرازي گفت: در مراکز علمي و دانشگاهي خارج از کشور با حوصله، دقت و تحقيق افکار شيعه را گسترش دهيد و به جهانيان معرفي کنيد.

به گزاش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد، نهم شهريور ماه در ديدار با حجت الاسلام محمد حسين مختاري، رييس مرکز شيعه شناسي دانشگاه دورهام انگليس گفت: خوشبختانه در عصر حاضر مذهب شيعه به سرعت در حال گسترش است و اين موجب رنجش دشمنان شده است.

وي تصريح کرد: دشمنان از گسترش اسلام به وحشت افتاده اند و مي خواهند با اسلام دروغين مردم را گمراه کنند ولي خوشبختانه دين اسلام حتي در ميان دانشگاهيان غربي رو به رشد و گسترش است.

اين مرجع تقليد راه اندازي مرکز شيعه شناسي در دانشگاه دورهام را بسيار ارزنده خواند و اظهار داشت: اين حرکت رويکرد جهانيان به دين اسلام را نشان مي دهد و بايد چنين مراکزي براي تقويت و گسترش دين اسلام حمايت شوند.

وي وهابيت و غرب را دو گروه مخالف شديد شيعيان دانست و تصريح کرد: امروز وهابيت با افزايش فعاليت خود در تلاش گسترش فعاليت هاي خود است و از پيشرفت مکتب تشيع به هراس افتاده است و هر نسبت ناروا را به شيعيان مي زنند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي تاکيد کرد: پس از پيروزي حزب الله لبنان و شناخته شدن سيدحسن نصرالله و تاثير گذاري او در جهان اسلام به عنوان نقش اول، وهابيت و غرب را وحشت زده کرد و در تلاش اند به هر طريقي مکتب تشيع را به جهانيان نادرست جلوه دهند.

وي از مسوولان مرکز شيعه شناسي دانشگاه دورهام انگليس خواست تا از مباحث و موضوعات سياسي در اين دانشگاه دوري جويند و افزود: شما در اين دانشگاه علمي به مباحث سياسي نپردازيد، زيرا ممکن است در برابر اين حرکت شما موضوع گيري کنند و سعي داشته باشيد بيشتر به مسائل علمي و اخلاقي اسلام بپردازيد.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به حضور دانشجويان و دانشگاهيان در مرکز شيعه شناسي دانشگاه دورهام انگليس، تلاش کنيد خوراک قوي و غني علمي آماده کنيد تا اسلام را به خوبي به آن ها بشناسانيد.

اين مدرس خارج حوزه علميه قم تاکيد کرد: در مراکز علمي و دانشگاهي خارج از کشور با حوصله، دقت و تحقيق افکار شيعه را گسترش دهيد و به جهانيان معرفي کنيد.