تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: روحانیان و علما پاسداران فرهنگ اسلامی‌اند و باید با جانفشانی آن را به مردم معرفی كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله نوري همداني:

روحانيان پاسداران فرهنگ اسلامي‌اند

نوری همدانی

حضرت آيت‌الله نوري همداني گفت: روحانيان و علما پاسداران فرهنگ اسلامي‌اند و بايد با جانفشاني آن را به مردم معرفي كنند.

به گزارش  خبرگزاري رسا، حضرت آيت‌الله حسين نوري همداني، از مراجع تقليد امروز در ديدار جمعي از كاركنان نيروي زميني سپاه و جمعي از طلاب حوزه‌هاي علميه سراسر کشور، خلقت موجودات و هدايت آنها را از ديدگاه قرآن توأمان دانست و گفت: خداوند رحمان پس از خلقت هر موجود زنده، بر اساس خير و صلاح او، هدايتش مي‌کند.

وي با بيان اين‌که روحانيان و علما پاسداران فرهنگ اسلامي‌اند، اظهار داشت: فرهنگ اهل بيت(ع) و مکتب تشيع، ويژگي‌هاي برتر و نمونه‌اي را دارا است که ديگر ملت‌ها از آن بي‌بهره‌اند.

حضرت آيت‌الله نوري همداني در ادامه افزود: دنياي امروز، نيازمند شناخت اسلام و آموزه‌هاي شيعي است و همه ما بايستي با مطالعات بسيار و علم آموزي، شناخت خود را از مکتب والاي اسلام گسترش دهيم.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم با اشاره به دسيسه‌هاي دشمنان براي تضعيف دين مبين اسلام خاطر نشان کرد: دشمنان از راه‌هاي گوناگون به تحريف واقعيت‌هاي دين پرداخته و آن را به مساجد محدود کرده‌اند.

اين مرجع تقليد در ادامه تصريح کرد: اسلام دين مترقي است و همه پيروان خود را به پيشرفت در تمام عرصه‌ها تشويق مي‌کند.

وي با تأکيد بر حفظ کرامت انسان‌ها در سراسر جهان اظهار داشت: سرنوشت نوع بشر به دست ظالمان رقم نخورده است و جهان از آن عابدان و صالحان خواهد بود.

حضرت آيت‌الله نوري همداني با اشاره به احياي ارزش‌هاي اسلامي پس از انقلاب اسلامي ايران بيان داشت: امام خميني(ره)، اسلامي را که به حاشيه رانده شده بود به صحنه آورد و عظمت آن را به همه جهانيان نشان داد.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم در پايان ابراز داشت: سفيران هدايت حوزه‌هاي علميه سراسر کشور بايستي دين و آموزه‌هاي حقيقي اسلام را به مردم معرفي و با جانفشاني از آن پاسداري کنند.