تبیان، دستیار زندگی
كار نیست سیاست ما اصلاحی است هاشمی طبا: همه باید با هم متحد شویم مهندس محسن مهرعلیزاده در فاصله‌ی 37 روز مانده تا آغاز بازی‌های آتن، گفت: پس از المپیك در صورت كسب نتایج ضعیف سیاست اصلاحی را پیش خواهیم گرفت. معاون رییس جمهور ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهرعلیزاده: تنبهی در كار نیست سیاست ما اصلاحی است

هاشمی طبا: همه باید با هم متحد شویم


مهندس محسن مهرعلیزاده در فاصله‌ی 37 روز مانده تا آغاز بازی‌های آتن، گفت: پس از المپیك در صورت كسب نتایج ضعیف سیاست اصلاحی را پیش خواهیم گرفت.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی پس از پایان مجمع عمومی كمیته‌ی ملی المپیك در پاسخ به این سوال كه آیا پس از المپیك آتن در صورت عدم كسب نتیجه‌ی مطلوب حاشیه‌سازان و كم كاران را تنبیه خواهید كرد یادآور شد: تنبهی در كار نخواهد بود، باید از هر نتیجه‌ای كه می‌گیریم برای آینده‌ی خودمان استفاده كنیم. پس از المپیك باید عملكردمان در این بازی‌ها بررسی و تجزیه و تحلیل شود و نكات مثبت آن را برای آینده دریافت كنیم.

وی افزود: تا آنجایی كه می‌توانیم باید مثبت بیاندیشیم، مثبت فكر كنیم و مثبت كار كنیم و با این وجود قطعا امیدواریم كه نتیجه‌ی خوبی در المپیك كسب كنیم. من اعتقاد دارم در طول چندین دوره‌ی گذشته‌ی المپیك روند رو به رشدی داشته‌ایم اما این روند ثابت نبوده و برای ما و مردم رضایت بخش نیست.

رییس سازمان تربیت بدنی تصریح كرد: متاسفانه هنوز هم حاشیه‌ها در كاروان المپیك ایران حاكم است و احساس این مساله باعث تذكر من شده است.

مهرعلیزاده با ارائه گزارشی از روند آماده سازی تیمهای المپیكی گفت: همه‌ی كارها برای آماده‌سازی كاروان ورزشی كشورمان در المپیك آتن انجام شده است. در این راستا، برگزاری اردوی تیم‌های ملی، تداركات و پشتیبانی روحی و روانی بازیكنان و به طور كلی همه‌ی فعالیت‌های كاروان المپیك تاكنون به خوبی پیش رفته است.

وی با اشاره به 37 روز باقیمانده تا آغاز بازی‌های آتن، افزود: تنها توصیه‌یی كه می‌توانستم به روسای فدراسیون‌ها داشته باشم، این بود كه، ضمن افزایش توانایی‌های ورزشكاران خود، فراهم كردن شرایط روحی و روانی آنها را نیز مورد توجه قرار دهند. باید یك هماهنگی و همدلی بین ورزشكار و مربی و مسوولان فدراسیون‌ها برقرار شود تا بتوانیم در آتن نتیجه‌ی مطلوبی كسب كنیم همچنین دیگر درخواست من از تمامی دست‌اندركاران ورزش در این فرصت باقی مانده تا المپیك این است كه با سعه‌ی صدر بالا و افزایش آستانه‌ی تحمل خود، تمام تلاش را بكنند تا با روحیه‌ای بسیار بالا وارد آتن شوند و حاصل واقعی تلاش چهار ساله‌ی خود را به مردم نشان دهند و با دست پر برگردند.

وی با تاكید بر این كه مسوولان ورزش كشور باید مسایل شخصی و شخصیتی خود را در فاصله‌ی باقیمانده تا آتن كنار بگذارند تصریح كرد: باید بفهمیم كه همه‌ی ما برای مردم و افتخار آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی حركت كنیم و مسایل ملی را بر مسایل شخصی ترجیح دهیم البته مطمئنا این كار مشكلات زیادی را دارد اما باید برای رسیدن به این موضوع از خود بگذریم و فداكاری كنیم.

مهندس مصطفی هاشمی طبا نیز گفت: تنها 27 نفر هیات همراه می‌تواند همراه كاروان المپیك به ایران وارد دهكده شود.

رییس كمیته‌ی ملی المپیك اظهار داشت: كاروان ورزشی ایران با توجه به تعداد ورزشكارانی كه وارد المپیك می‌كند تنها 27 نفر هیات همراه می‌تواند وارد دهكده كند كه از این تعداد حدود 7 نفر مترجمین تیم خواهند بود و باقی سهمیه‌ها به نسبت ورزشكاران اعزامی به تیم‌ها اعزام می‌شوند بنابراین نفرات بسیار اندكی را می‌توانیم با هر تیم وارد دهكده كنیم.

وی با بیان این كه در فاصله‌ی باقیمانده تا بازی‌های آتن باید متحد شویم یادآور شد: فرصت كمی تا آغاز بازی‌های آتن باقی مانده و همه‌ی فدراسیون‌های ورزشی باید دست به دست هم دهند تا حضوری موفق را در آتن داشته باشیم.

با موافقت فدراسیون كوهنوردی؛

بیش از 40 نفر به قلل بالای 7 هزار متر جهان صعود می‌كنند


بیش از 40 نفر از كوهنوردان و هیمالیانوردان كشورمان به قلل بالای 7 هزار متر جهان اعزام می‌شوند.

صادق آقاجانی رییس فدراسیون كوهنوردی كه در مجمع فدراسیون كوهنوردی سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: این فدراسیون همچنین با درخواست هیات كوهنوردی شهرستان خوی برای اعزام تیم این شهرستان به قله‌ی آرارات در تركیه موافقت كرده است.

آقاجانی با تجلیل از محمد اوراز، كوهنورد فقید نقده‌ای، از وی به عنوان یك الگو برای ورزشكاران یاد كرد و گفت: مرحوم اوراز نه تنها موجب پیشرفت رشته‌ی كوهنوردی در استان آذربایجان غربی شد، بلكه بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران را در قلل جهان به اهتزاز درآورد و باعث افتخار آفرینی برای ایران شد.

اكبر محمودی مدیر كل تربیت بدنی آذربایجان غربی نیز گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ی مرحوم اوراز استخر شنای زادگاهش به نام وی نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، مهران خلافت به عنوان رییس جدید هیات كوهنوردی آذربایجان غربی انتخاب شد.

با حضور محسن مهرعلیزاده؛

سالن همایش‌های استاد فارسی در آكادمی المپیك پرده برداری شد


سالن همایش‌های آكادمی ملی المپیك به نام مرحوم استاد فارسی مزین شد.

ظهر سه شنبه پس از اتمام سی‌امین نشست مجمع عمومی كمیته‌ی ملی المپیك مراسم پرده‌برداری از سالن همایش‌های استاد فارسی در آكادمی ملی المپیك برگزار شد.

در این مراسم كه روسای فدراسیون‌های كشور و قهرمانان ملی ایران حضور داشتند مهندس محسن مهرعلیزاده رییس سازمان تربیت بدنی از تابلوی سالن همایش‌های آكادمی ملی المپیك كه با عنوان استاد فارسی نام یافته بود پرده‌برداری كرد.

حضور تیم ملی والیبال جوانان در رقابت‌های غرب آسیا منتفی است

دستیاران جدید ست كوویچ انتخاب شدند

حضور تیم ملی والیبال جوانان در رقابت‌های غرب آسیا منتفی شد، تا بازیكنان این تیم، همچنان اردوهای آماده‌سازی خود را پیگیری كنند.

مسابقات غرب آسیا در كشور هند برگزار می‌شود كه طبق آخرین تصمیم‌گیری انجام شده در فدراسیون والیبال مبنی بر سخت بودن شرایط این رقابت‌ها، مقرر شد؛ تیم ملی كشورمان در مسابقات غرب آسیا شركت نكند.

بازیكنان تیم ملی كشورمان هم اكنون زیر نظر ست كوویچ و مربی بدنساز یوگسلاو خود روزانه 7 ساعت تمرین می‌كنند كه در نوبت صبح تمرینات بدنسازی و در نوبت عصر اكثر برنامه‌های بازیكنان به تمرینات تكنیكی و تاكتیكی اختصاص دارد.

همچنین پس از قطعی شدن حضور پرویز كاظمی مربی تیم ملی والیبال جوانان در تیم والیبال سایپا، قرار است، باقر سلیمان نژاد از مشهد و خلیل آزمون از گنبد در كنار كادر فنی مربیان قرار بگیرند.

اسماعیل حبیبی دستیار پارك كی وون شد

تیم ملی والیبال جوانان به مصاف تیم بزرگسالان می‌رود

اسماعیل حبیبی به جمع كادر فنی تیم ملی والیبال بزرگسالان، اضافه شد.

در پی طرح چرخشی بودن مربیان تیم ملی والیبال، اسماعیل حبیبی به عنوان دستیار جدید پارك كی وون انتخاب شد.

همچنین تیم ملی والیبال جوانان در یك بازی تداركاتی به دیدار تیم ملی والیبال بزرگسالان می‌رود تا ست كوویچ و پارك كی وون در فرصت پیش آمده ارزیابی دقیق‌تری از بازیكنان خود داشته باشند.

بر اساس آخرین اخبار از اردوی تیم ملی والیبال جوانان، كادر فنی این تیم هم اكنون شناخت نسبتا خوبی را از بازیكنان خود پیدا كرده است؛ به طوری كه ست كوویچ هم اكنون از برخی بازیكنان، علاوه بر پست تخصصی خود در چند پست دیگر نیز استفاده می‌كند. والیبالیست‌های قدرتی تیم ملی از جمله بازیكنانی هستند كه ست كوویچ معتقد است؛ آنها توانایی بازی در چند پست را دارند و باید بتوانند از این فاكتور به بهترین نحو استفاده كنند.