تبیان، دستیار زندگی
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در آخرین جمعه ماه شعبان با حضور مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علما و علاقه‌مندان به قرآن فعالیت خود را در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن

افتتاح نمایشگاه قران

شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن در آخرين جمعه ماه شعبان با حضور مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، علما و علاقه‌مندان به قرآن فعاليت خود را در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، مراسم افتتاحيه شانزدهمين نمايشگاه قرآن، هشتم شهريور، با سخنراني آيت‌الله يزدي، نايب رييس مجلس خبرگان رهبري، صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و خواجه پيري، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با قرائت قرآن از سوي محمود شحّات محمد انور، قاري مصري، برگزار شد.

در اين مراسم آيت‌الله يزدي خطاب به جامعه قرآني گفت: قرآن دريايي بي‌پايان است و معناي قرآن تنها يك ترجمان نيست؛ بلكه بايد با مفاهيم آن بيشتر آشنا شد و برگزاري چنين برنامه‌ها و نمايشگاه‌ها در راستاي اين اهداف مؤثر است.

اين عضو مجلس خبرگان در ادامه افزود: امروزه قرآن به تمام زبان‌هاي دنيا ترجمه شد و ملت‌ها با مفاهيم نوراني قرآن آشنا مي‌شوند.

همچنين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب كه بايد كارهاي ما عيارسنجي شود و معيار عيار سنجي جامعه اسلامي، قرآن است، ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه قرآن و مساجد تلاش جدي كرده و بايد مساجد را از غربت دور كنيم.

در ادامه مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رياست شانزدهمين دوره نمايشگاه قرآن، گزارشي از عملكرد امسال نمايشگاه را بازگو كرد.

وي بيان داشت: مدت دو سال است كه حوزه‌هاي علميه در نمايشگاه شركت فعال دارند و مي‌توان گفت كه امسال حضور حوزه‌هاي علميه دو برابر شد.

خواجه پيري تأكيد كرد: امسال شعار نمايشگاه، خدمات حداكثري است و بخشي از مطالبات رهبر معظم انقلاب را جامه عمل پوشانديم.

وي با اشاره به وجود ده هزار عنوان كتاب داخلي و خارجي با موضوعات مختلف قرآني افزود: نمايشگاه الكترونيك به صورت مجزّا پذيراي بازديد‌كنندگان است.

گفتني است، اين نمايشگاه از هشتم شهريورماه تا ششم مهرماه، از ساعت 15 تا ساعت 24 قابل بازديد است. همچنين بيست كشور در بخش بين‌المللي شركت دارند و محصولات با چهل درصد تخفيف ارائه مي‌شود.