تبیان، دستیار زندگی
سازمان تربیت بدنی طی مراسمی از هادی ساعی، قهرمان و مراد محمدی دارنده نشان برنز بازی‌های المپیك 2008 پكن ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی‌آبادی: از مردم عذرخواهی می‌كنم

علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی

سازمان تربیت بدنی طی مراسمی از هادی ساعی، قهرمان و مراد محمدی دارنده نشان برنز بازی‌های المپیك 2008 پكن تقدیر كرد.

این مراسم با حضور محمد علی‌آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، مسئولان كمیته ملی المپیك، معاونان سازمان تربیت بدنی، "امیدوار رضایی" رییس فراكسیون ورزش مجلس، روسای فدراسیون‌ها و ورزشكاران المپیكی در محل هتل المپیك برگزار شد.

در این مراسم علی‌آبادی گفت: به دو مرد بزرگ ورزش ایران كه در پكن مدال‌آوری كردند، تبریك می‌گویم. اجازه دهید از تك تك ورزشكاران المپیكی كه بیش از دو سال برای عزت نام ایران زحمات بسیاری كشیدند، تشكر كنم. اجازه دهید از اشك‌های حدادی، معصومی و نگاه پرحسرت سوریان یاد كنم. نمی‌دانم خواست و مشیت الهی چه بود.

وی افزود: از رضازاده تشكر می‌كنم كه با وجود تاول‌های مكرری كه در دست‌های او بود و به شدت جراحت دیده بود، دست از تلاش برنداشت. همچنین اجازه دهید به احسان حدادی كه علی‌رغم آسیب دیدگی و فشار بسیار به المپیك رفت تا نام ایران را بلندآوازه كند، تشكر كنم. یقینا ساعی و محمدی بر دل و چشم ایرانیان جا دارند.

رییس سازمان تربیت بدنی ادامه داد: قطعا میراسماعیلی و معلومات نیز به همین شدت برای مردم ایران عزیز هستند چرا كه هرچه در توان داشتند، گذاشتند. اگر كوتاهی بوده قطعا از سوی سازمان و كسانی است كه باید این جوانان را مدیریت و حمایت كنند. از همه دست اندركارانی كه در سازمان و یا فدراسیون‌ها روزانه 14 یا 15 ساعت تلاش كردند تا 55 سهمیه ورود به المپیك را بگیریم، تشكر می‌كنم.

وی ادامه داد: حذف نابهنگام رضازاده، آسیب دیدگی حدادی و عدم موفقیت مرد بزرگ كشتی، مردی كه سه بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود كرده و از نظر كارشناسان باید مدال طلای المپیك را بر گردن می‌انداخت، عواملی بودند كه پیش‌بینی آنها امكان نداشت. نمی‌دانم چه شد كه این اتفاق افتاد. تنها می‌توانم از مردم كه منتظر نتایج كاروان اعزامی ایران به المپیك بودند، عذرخواهی كنم. ولی ما كوتاهی نكردیم و هرچه در توان داشتیم، گذاشتیم.

رییس سازمان تربیت بدنی از مدال آوران المپیک تجلیل کرد

علی‌آبادی با اشاره به اینكه همان طور كه در جنگ تمام توان خود را گذاشتیم، اینجا را نیز مانند جبهه جنگ می‌دانستیم و برای آن تمام تلاش خود را انجام دادیم، یادآور شد: امروز عرصه جنگ در عرصه هنری، علمی، اقتصادی و ورزش است. هر كس با امكاناتی كه دارد باید در المپیك حاضر شود. در مرام و تفكر ما چیزی به نام شكست وجود ندارد. مسلمان شكست نمی‌خورد و شكست را نمی‌پذیرد. برای كسی كه ایمان دارد، هر حركتی و هر تلاشی موفقیت است.

وی با بیان اینكه ما باید وظیفه خودمان را انجام می‌دادیم و هیچ كم فروشی نكردیم، تاكید كرد: باید از داشته‌هایمان بهترین استفاده را برای جوانان ببریم. كسی شكست خورده كه برای جوانانش كم گذاشته است، كسی كه می‌توانست همت بیشتری كند و با عشق بیشتری برای جوانان برنامه‌ ریزی كند. از نظر من معصومی، سوریان و میراسماعیلی نیز برنده هستند چرا كه دلشان برای ملت ایران می‌تپد.

معاون رییس جمهور افزود: از همان روزی كه بازگشتیم فعالیت‌مان را آغاز كردیم. زمان طولانی فرصت داریم و آینده در انتظار جوانان ماست. چرا كه آنها افتخارات كشور ما هستند. روز جمعه پس از آن كه هادی ساعی دل ملت ایران را شاد كرد، رییس جمهور با من تماس تلفنی داشت و به من گفت «آیا به استقبال كسانی كه از مسابقات المپیك بازمی‌گردند رفته‌اید؟» گفتم نمی‌دانم. ایشان گفتند:«نه ما بازنده نداریم. همه بچه‌ها عزیز ما هستند و وظیفه سازمان این است كه به آنهایی كه مدال نگرفتند برسد.» این صحبت 12 دقیقه‌ای انرژی، روحیه و توان جدیدی به ما داد. همان شب طی تماس تلفنی با معاونان سازمان به آنها گفتم به سراغ ورزشكاران كه ممكن است غمی داشته باشند، بروند و آنها نیز این كار را كردند.

وی با اشاره به اینكه كسب 55 سهمیه ورود به المپیك كار بزرگی است، اظهار كرد: با 55 نفر به المپیك رفتیم كه كار بزرگی بود. ولی توقع بسیار زیاد است. تصور می‌كردیم نتیجه بیاد ماندنی را رقم بزنیم. شاید نتایجی كه كسب كردیم مشیت الهی بود و در اختیار ما نبود. نمی‌دانم چه شد حدادی آسیب دید. رضازاده پیش از المپیك بیمار شد.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان این كه امروز روز دیگری است و تا روزی كه هستیم قطعا نخواهیم نشست، تصریح كرد: سرمان را بالا خواهیم گرفت و می‌گویم كه "عذر می‌خواهیم" ولی مطمئن باشید كه كسی در این راه كم فروشی نكرد. می‌پذیریم كشتی آن طور كه باید عمل می‌كرد، نبود. اگر آنچه كه پیش‌بینی كرده بودیم اتفاق می‌افتاد نگاه مردم چیز دیگری بود. اگر حدادی و رضازاده مشكل پیدا نمی‌كردند، اتفاق دیگری می‌افتاد.

تجلیل از مدال آوران المپیک 2008

وی ادامه داد: این جشن را برای 55 نفر برگزار كردیم و همه باید همت كنیم تا در آینده ورزش مدال آور باشیم. راه ورزش راهی طولانی است و معادل زمان زندگی است. بازی‌های المپیك، بازی‌های آسیایی و جام جهانی هر چهار سال تكرار می‌شود و تا وقتی كه جوانان ایران زمین هستند امیدوارم به گونه‌ای پیش رویم كه سهم خود را از مدال آوری افزایش دهیم. انصافا كمك‌های مجلس در هر جهت برای ورزش چشمگیر است. تاكنون اتفاق نیفتاده است كه به مجلس مراجعه كنیم و درخواست‌مان بی‌جواب بماند.

به نقل از ایسنا ، علی آبادی خاطرنشان كرد: آنچه می‌خواهم این است كه علل نتیجه نگرفتن كاملا بررسی شود و دلایل آنچه كه نتوانستیم بدست بیاوریم، مشخص گردد. با تمام قوا برنامه‌ریزی می‌كنیم تا در مسابقات كشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌جو چین حقوق ملت ایران را استیفا كنیم. یقینا بررسی علل شكست و عدم موفقیت را همچون چراغی فراروی خودمان قرار می‌دهیم تا در آینده نتایج بهتر و ارزشمندتری را كسب كنیم.

رییس سازمان تربیت بدنی در پایان گفت: از یكایك عزیزانی كه سد سخت ورود به المپیك را شكستند، تشكر می‌كنم و از آنها می‌خواهم قدرتمندتر برای نام ایران در میادین مختلف گام بردارند.

در پایان مراسم رییس سازمان تربیت بدنی از هادی ساعی و مراد محمدی تقدیر و جوایز آنها را اهدا كرد. هم‌چنین مدال‌آوران المپیك نیز برای تشكر از تلاش‌های مجموعه سازمان ورزش به علی‌آبادی هدایایی را اهدا كردند. در این مراسم به هادی ساعی قهرمان المپیك 110 میلیون تومان و مراد محمدی 55 میلیون تومان اهدا شد.