تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی گفتند: علیرغم فعالیت وسیع مخالفان مکتب اهل بیت (ع) در غرب، شیعه در حفظ مواضع خود، فعالیت مناسبی نداشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد آیت‌الله‌ صافی از وضع تبلیغی شیعه در غرب

صافی گلپایگانی

آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی گفتند: علیرغم فعالیت وسیع مخالفان مکتب اهل بیت (ع) در غرب، شیعه در حفظ مواضع خود، فعالیت مناسبی نداشته است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در دیدار مسئولان مرکز شیعه شناسی دانشگاه دورهام انگلستان افزودند: نیازمند فعالیت مراکز علمی و تبلیغی قوی شیعی در غرب هستیم تا آموزه‌های اهل بیت(ع) را با زبان روز به تمام دنیا معرفی کنند.

معظم‌له با اشاره به گستردگی معارف ناب شیعی در موضوعات مختلف تصریح کردند: هیچ شبهه فقهی و عقیدتی نیست که مکتب شیعه پاسخگوی آن نباشد.

آیت‌الله‌  صافی گلپایگانی افزودند: پاپ در برابر برخی سئوالات، پاسخی نخواهد داشت اما ما پاسخگوی همه پرسش های اعتقادی و فقهی خواهیم بود.

ایشان ارتباط مجامع دینی اسلام با دانشگاه‌های غرب را مناسب دانسته و خاطرنشان کردند: آموزه های خوبی داریم که می‌توانیم این معارف را در پی گفتگوها و جلسات علمی به آنها منتقل کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود معارف غنی اسلامی در مواریث علمی شیعه گفتند: حتی ادعیه ای که از ناحیه اهل بیت (ع) به ما رسیده است، انسان ساز می‌باشد.

ایشان افزودند: دعای ابوحمزه ثمالی و دیگر ادعیه وارده برای ماه مبارک رمضان، روح تشنه بشر امروز را سیراب می‌کند و حتی اگر یک کافر با آن آشنا شود، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای تبلیغات وسیع شیعی در جهان گفتند: اگر حقایق اسلام را به مردم دنیا برسانیم، تمام دلها متوجه اسلام عزیز خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه شرایط تبلیغی شیعه نسبت به 50 سال قبل بهتر شده‌است اظهار داشتند: با توجه به حضور نمایندگان ادیان و مکاتب مختلف در انگلستان و برپایی آیین های مذهبی در این کشور گفت: فعالیت های مرکز شیعه شناسی دانشگاه دورهام قابل تقدیر است و شایسته است که بیش از پیش در این زمینه ها فعال باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اعلام اینکه شیعه با ترور و خشنونت مخالف است گفتند: با تبلیغات وسیعی که در دنیا علیه اسلام انجام می‌گیرد، مردم را نسبت به آیین رحمت محمدی (ص)  بدبین کرده اند و باید حسن ظن مردم جهان را به اسلام جلب نماییم.

ایشان افزودند: وهابی ها با ترورهایی که در غرب و بلاد اسلامی مرتکب می‌شوند و مردم بی‌گناه را می‌کشند، راه شیطان را دنبال می‌کنند و شیعه از چنین اقدامات شرم آوری منزه است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه شیعیان در چنین برنامه های خشونت باری شرکت نمی کنند گفتند: مراکز شیعی در دنیا به برنامه های علمی و پژوهشی می‌پردازند و مناسبات این مراکز، امنیت هیچ کشوری را مورد مخاطره قرار نداده و نخواهد داد.

ایشان تصریح کردند: ما اعتقاد به خشونت نداریم و دنیا با آموزه های صلح آمیز شیعی آشنا می‌شود و همگان به تدریج خواهند فهمید که وهابیت، بدترین فرقه ای است که به نام اسلام، همه جامعه را نا امن کرده است.