تبیان، دستیار زندگی
«برایان هرینگ» در مقاله ای با عنوان «اسرائیل و حمله به تهران» مدعی شده است بر پایه نقشه‌ای قرار بوده است كه رژیم صهیونیستی از خاک گرجستان به ایران حمله کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله از گرجستان به ایران!

نقشه سیاسی گرجستان

«برایان هرینگ» در مقاله ای با عنوان «اسرائیل و حمله به تهران» مدعی شده است بر پایه نقشه‌ای قرار بوده كه رژیم صهیونیستی از خاک گرجستان به ایران حمله کند.

هرینگ در مقاله خود، مطالب قابل توجهی از دستیابی روس‌ها در حمله به گرجستان به یک محموله اسناد خیلی محرمانه در مورد ماهواره‌های مخابراتی ناتو و دستگیری و بازجویی تعدادی عرب و آمریکایی در کاروان کمک‌های نیروهای آمریکایی دارد. وی با درج مشخصات هواپیماهای جنگنده F-16I Sufa Storm که خود را آماده حمله به تهران کرده بودند، یادآور شده است که این نوشته خشم بسیاری را برانگیخته و آورده است که رژیم صهیونیستی با همکاری گرجستان برای استقرار برخی از هواپیماهای هجومی خود در فرودگاهی در جنوب گرجستان، برای حمله به ایران، تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیده بود.

«برایان هرینگ» در مقاله ای با عنوان «اسرائیل و حمله به تهران» مدعی شده است بر پایه نقشه‌ای قرار بوده است كه رژیم صهیونیستی از خاک گرجستان به ایران حمله کند.

در این زمینه، می‌توان به اخباری اشاره کرد که در همان روزهای آغاز درگیری در هفتم اوت، حاکی از پروازهای مستقیم هواپیماهای شرکت «العال» از تفلیس به تل آویو برای تخلیه سریع نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی بود که به مطبوعات درز پیدا کرد.

اخباری مبنی بر فعالیت‌ها و روابط نظامی ـ تسلیحاتی رژیم صهیونیستی که گرجستان را به میدان مناسبی برای فعالیت نیروهای صهیونیستی تبدیل کرده بود تا در همکاری کامل با نیروهای آمریکایی و برای تجهیز و آموزش ارتش گرجستان اهداف نظامی خود را از این کشور دنبال کند، نیز می‌تواند تأییدی بر احتمال درستی این خبر باشد. آنچه مشخص است این كه آمریکایی‌ها، علاوه بر تأمین تسلیحات قبلی و برگزاری مانور با گرجستان در چند ماه گذشته پس از آغاز درگیری نیز فعالانه در پوشش کمک غذایی و دارویی، مقادیر بسیاری تسلیحات به گرجستان تحویل دادند و این امر انعکاس زیادی در رسانه‌های جهانی داشته است و موجب اعتراض روس‌ها شد.

روس‌ها هم که مدت‌ها منتظر چنین فرصتی بودند تا گرجستان را به دام بیندازند، زمان را به سود خود دیده و تا 35 کیلومتری تفلیس پیش رفتند و این در حالی بود که رئیس‌جمهور گرجستان به اشتباه محاسبه خود درباره میزان حمایت غرب و میزان و نحوه واکنش روس‌ها اذعان کرده است. البته در كل می‌توان گفت غرب در بد مخمصه‌ایی است و زمان به سود سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی ایران است. رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش فعالی در این موقعیت داشته باشند. آمریکایی‌ها که مدعی كشف مقداری سلاح مکشوفه در عراق با آرم جمهوری اسلامی ایران بوده و آن را فتح‌الفتوحی برای خود می‌دانستند و کلی تبلیغات کردند، هم‌اكنون گرفتار شده‌اند و باید دستشان را رو کرد که چگونه گرجستان را به مذبح روس‌ها بردند.

گرجستان برگ برنده‌ای ندارد که به ایران بدهد، ولی اگر قرار است از روس‌ها حمایت ضمنی شود، باید نخست مطمئن بود که آنها این موضع را به غرب نمی‌فروشند!

روس‌ها نیز با اشتباهی که گرجستان کرده و با طناب پوسیده دولت بوش به چاه افتاده است، موقعیت خوبی برای خود فراهم دیده و در صدد به دست آوردن امتیاز از غرب و به ویژه استقلال اوستیا و آبخازیا هستند. با توجه به مقاله پیشین درباره روابط نظامی و تسلیحاتی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی با گرجستان و از آنجا که این تحرکات خشم روس‌ها را برانگیخته و به قول معروف، خرس خفته را بیدار کرده است، ایران هم‌اكنون باید با سیاستی منطقی و فعال این قضیه را دنبال کند. نحوه تحلیل و چگونگی صف‌بندی نیروها بسیار مهم است.

احتمال استفاده روس‌ها از کارت ایران برای حل این مسأله با غرب وجود دارد و برای همین، باید سیاست شفاف و روشنی در این باره در پیش گرفت. گرجستان برگ برنده‌ای ندارد که به ایران بدهد، ولی اگر قرار است از روس‌ها حمایت ضمنی شود، باید نخست مطمئن بود که آنها این موضع را به غرب نمی‌فروشند!

منبع: تابناک