تبیان، دستیار زندگی
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرایی شدن قانون مالکیت معنوی (کپی رایت) آثار فرهنگی در سال جاری توسط این وزارتخانه خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون حقوقي و پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

قانون مالکيت معنوي آثار فرهنگي اجرايي مي‌شود

شهرام توکلی

معاون حقوقي و پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اجرايي شدن قانون مالکيت معنوي (کپي رايت) آثار فرهنگي در سال جاري توسط اين وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرام توکلي در حاشيه برگزاري پنجمين نمايشگاه بزرگ کتاب استان مازندران در ساري گفت: قانون مالکيت معنوي که متعلق به سال 1348 است، پس از گذشت سال‌ها، در دولت نهم و به همت و تلاش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال جاري به اجرا در خواهد آمد.

وي ادامه داد: با اجراي اين قانون تمامي آثار فرهنگي هنرمندان، مولفان و مصنفان حوزه‌هاي مختلف پس از طي مراحل ثبت، مشمول اين قوانين حمايتي مي شوند.

به گفته توکلي در راستاي اجرايي کردن قانون مالکيت معنوي در حوزه نشر، با پر کردن فرم‌هايي ضمن معرفي آثار خلق شده و نوع آثار، اين طرح‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي اظهارداشت: پس از ثبت، آثار فرهنگي براي تشخيص نو و ابتکاري بودن به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارجاع داده مي‌شوند.

معاون حقوقي و پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: پس از انجام بررسي و اعلام اثر به روزنامه‌هاي کثيرالانتشار و تاييد ابتکاري بودن آن، اثر مورد حمايت‌هاي مادي و معنوي قرار مي‌گيرد.

وي درباره سياست‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي کشور گفت: حمايت از تمامي فعالان در عرصه‌هاي مختلف خبري، فرهنگي و هنري در دستور کار اين وزارتخانه قرار دارد.

توکلي در زمينه کمبود کتاب در کشور گفت: با توسعه حمايت‌هاي دولت در بخش کتاب، اين نقيصه مرتفع خواهد شد.

توسعه کتابخواني و نشر اين فرهنگ در جامعه بسيار تاثيرگذار است