تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد در پایان سفر به تاجیکستان و هنگام ترک دوشنبه درباره نتایج سفر و دستاوردهای آن برای ایران گفت: سازمان همکاری شانگهای سازمانی جدید و رو به رشد است و کشورهای مهمی عضو آن هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارزیابی احمدی نژاد از اجلاس شانگهای

احمدی نژاد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت حوزه همکاری‌ها در سازمان همکاری شانگهای بسیار متنوع و ظرفیت ها نیز بسیار بالاست

و ایران هم کشوری توانمند و با ظرفیت‌های بسیار بالا و دارای علایق مشترک فرهنگی و تاریخی با این کشورهاست.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد در پایان سفر به تاجیکستان و هنگام ترک دوشنبه درباره نتایج سفر و دستاوردهای آن برای ایران گفت: سازمان همکاری شانگهای سازمانی جدید و رو به رشد است و کشورهای مهمی عضو آن هستند.

احمدی نژاد گفت: برنامه‌ها بسیار فشرده بود و در اجلاس، ما دیدگاه‌های ملت ایران را مطرح کردیم و در دیدارها و گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه در حاشیه اجلاس و چه به صورت مستقل، بحث‌های خوبی مطرح شد.

وی سفر به تاجیکستان و نشست آن را خوب ارزیابی و اضافه کرد: طبیعی است که در این نشست ارتباطات، گفتگوها و تصمیمات به نفع مردم منطقه و تأثیرگذار در منطقه و مسائل بین‌الملل خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: با رئیس جمهور قزاقستان نشست بسیار خوبی داشتیم و همکاری‌هایمان نیز با این کشور رو به گسترش است.

احمدی نژاد گفت: با رئیس جمهور روسیه نشستی طولانی داشتیم و مسائل گوناگون را به صورت مشروح و مفصل مورد بحث و بررسی قرار دادیم و این یک جلسة تحلیلی،‌ مشورتی و همچنین تا حدودی هماهنگی خیلی خوبی برای دو طرف بود.

وی همچنین گفت: با امامعلی رحمان گفتگو داشتیم و با وی بحثهای دوجانبه را مورد گفتگو قرار دادیم.

رئیس جمهور گفت: همچنین در این سفر جلسه سه جانبه با کشورهای افغانستان و تاجیکستان داشتیم و تصمیم گرفته شد که تا پایان سال سه موضوع راه آهن، آب و برق میان سه کشور نهایی شود.