تبیان، دستیار زندگی
در صورت موافقت، بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500» به كارگردانی بهرام عظیمی تصویرسازی می‌شوند و به جای تصویر خود حرف می‌زنند. «بهرام عظیمی» انیماتور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ساخت پروژه سینمایی «تهران 1500» گفت:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500»

بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500»

بهرام عظیمی» خبر داد؛

در صورت موافقت، بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500» به كارگردانی بهرام عظیمی تصویرسازی می‌شوند و به جای تصویر خود حرف می‌زنند.

«بهرام عظیمی» انیماتور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ساخت پروژه سینمایی «تهران 1500» گفت: با اخذ قراردادها رسما كار خود را شروع می‌كنیم ،ولی به طورغیررسمی نگارش فیلمنامه را به همراه امیرمسعود علمداری آغاز كرده‌ایم.

وی ادامه داد: دفتری نیز راه اندازی كردیم كه امكانات بسیار پیشرفته انیمیشن را در اختیار داریم و تجهیزات ما آماده است و حدود 400 میلیون تومان هزینه صرف تامین آنها شده است.

كارگردان و نویسنده سابق انیمیشن‌های «سیاسكتی» به فارس گفت: تولید این انیمیشن 18 تا 20 ماه به طول خواهد انجامید.

وی از دعوت حمید بهرامی برای همكاری در این پروژه خبر داد و گفت: از حمید بهرامی(یكی از انیماتورهای ایرانی كه با پروژه‌های عظیم خارجی همكاری دارد) تقاضا كردیم كه طراحی فضا و وسایل را به عهده بگیرد و بخش طراحی آن در آمریكا انجام دهد.

بهرام عظیمی به فارس گفت: قرار است كار طراحی كاراكترها را به همراه بزرگمهر حسین پور شروع كنیم.

در صورت موافقت، بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500» به كارگردانی بهرام عظیمی تصویرسازی می‌شوند و به جای تصویر خود حرف می‌زنند.

وی افزود: این انیمیشن قرار است كاری باشد كه مردم را به سینما بیاورد و امیدواریم به پرفروش‌ترین اثر سینمایی در ایران بدل شود، چرا كه همیشه این تفكر اشتباه وجود داشته است كه انیمیشن قادر به بازگشت سرمایه نیست.

عظیمی ادامه داد: در این پروژه از تمامی همكاران قدیمی و جدید در عرصه انیمیشن دعوت به همكاری می‌كنیم و از ایده‌ها و نظرات آنها استفاده خواهیم كرد.

وی درباره استفاده از كاراكترهای بازیگران و شخصیت‌های مشهور ایرانی در این فیلم گفت: قصد ما این است در صورت امكان و كسب موافقت، از چهره بازیگران مشهور سینما استفاده كنیم و به صورت فانتزی در این انیمیشن به كار ببریم و از صدای خودشان روی شخصیت انیمیشن آنها استفاده كنیم.

عظیمی افزود: این اتفاق هرگز در سینمای ایران رخ نداده است اما باتوجه به اینكه معمولا تصور درستی از این كار در بین هنرمندان ما وجود ندارد و همیشه ترسی از انیمیشن شدن برای شخصیت‌های مشهور هست،كمی نسبت به انجام آن دو دل هستیم اما در نهایت فكر می‌كنم با جلب نظر آنها،‌ این كار صورت بگیرد.

بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500»

وی خبر از هزینه‌ای یك میلیاردی برای ساخت این پروژه داد و گفت: این انیمیشن قرار نیست كه از امكانات بسیار عظیم و با عوامل زیادی انجام شود.ما برای ساخت این انیمیشن در نهایت از همكاری 40 نفر استفاده می‌كنیم،اما این افراد از بهترین‌های سینمای انیمیشن هستند.

عظیمی با اشاره به مضمون این انیمیشن گفت: این انیمیشن تهران را در 110 سال بعد نشان می‌دهد و تقابل هنر و تكنولوژی را با برخی خصوصیات ما ایرانی‌ها به تصویر می‌كشد.در این كار مثلا هر كسی می‌تواند رباتی بخرد و آن را با توجه به خصوصیات اخلاقی خود و خانواده‌اش طراحی كند یا دعواهای خانوادگی دو ربات را در این كار داریم كه چون طراحان آنها،خیلی غیرتی بودند،آنها را نیز غیرتی طراحی كرده‌اند.

براین اساس،انیمیشن بلند«تهران 1500» به سفارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به تهیه‌كنندگی مؤسسه نسل اندیشه سبز ساخته می‌شود و مدیریت این پروژه را هادی منبتی برعهده دارد.

منبع : خبر گزاری فارس