تبیان، دستیار زندگی
دکتر محمدحسن قدیری ابیانه گفت: ایجاد سایت آموزش معارف و اصول دینی شیعی علاوه بر نرم افزارهای تولیدی، امری ضروری است که باید از سوی متولیان علوم دینی بطور جدی دنبال شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک

ایجاد سایت معارف شیعی برای آموزش شیعیان جهان ضروری است

محمد حسن قدیری

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه گفت: ایجاد سایت آموزش معارف و اصول دینی شیعی علاوه بر نرم افزارهای تولیدی، امری ضروری است که باید از سوی متولیان علوم دینی بطور جدی دنبال شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در جمع محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به روند پیشرفت اسلام در آمریکای لاتین، افزود: با راه اندازی این سایت، قابلیت اینکه همه تازه مسلمانان و ره یافتگان بتوانند به صورت زنده ( آن لاین) با استفاده از مفاهیم و معارف غنی اسلامی به مطالب جدیدی در خصوص دین مبین اسلام دست یابند، محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص بعثت امت گفت: این جمله مهم بدان معنا و مفهوم است که همه امت خودشان را برای بسط و گسترش پیام و رسالت اسلام موظف بدانند و هر کس به اندازه توان و بضاعت خود در این مسیر گام بردارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک خاطرنشان کرد: امروز بواسطه حضور در عصر ارتباطات و دیجیتال، بسط و گسترش اسلام و آیین حقه جعفری مرز، زمان و مکان ندارد.

قدیری ابیانه ادامه داد: به واسطه فناوری و اطلاعات، یک تازه مسلمان می تواند از دورترین نقطه این کره خاکی پای منبر و بحث و درس یک استاد از اساتید حوزه های علمیه قرار گرفته و از بیانات وی بهره گیرد.

سفیر ایران در مکزیک در بخش دیگری از سخنانش تبلیغات مردمی را از بهترین راه های انتقال و گسترش اسلام و تشیع عنوان کرد و افزود: ما باید امروز  اسلام، قرآن و تشیع را از طریق ایمیل و به زبانهای مختلف به پست های الکترونیکی افراد ارسال و اسلام را معرفی کنیم.

دکتر قدیری ابیانه گفت: استقبال از دین مبین اسلام در کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است وآنچه امروز در کشور مکزیک رقم می خورد، بسط و گسترش دین مبین اسلام در اقصی نقاط این کشور پهناور می باشد.

سفیر ایران در مکزیک اظهار داشت: امروز در کشور مکزیک بیش از 20 هزار نفر مسلمان وجود دارد و مهمترین مشکلی که در آنجا می باشد، تغذیه معنوی و اعتقادی آنان برای ادامه راه است.

قدیری ابیانه تاکید کرد: باید برای مستبصرین کتب و تالیفات آموزشی تولید و به آنها عرضه کنیم.

وی گفت: تولید کنندگان نرم افزارهای اسلامی در تولیدات اسلامی و دینی خود این نکته را مد نظر قرار دهند که مستبصرین شامل کلیه اقشار و گروههای اجتماعی و مدنی جوامع دنیا هستند و منحصر به اساتید یا فرهیختگان اجتماعی نیستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک افزود: این گروهها و اقشار زمانیکه به دین مبین اسلام مشرف می گردند، کتب و نرم افزارهای آموزشی و تعلیمی آنان باید به ساده ترین شیوه ممکن تهیه و عرضه گردد، بطوریکه مستبصر با سهولت به بررسی آن بپردازد.

دکتر قدیری ابیانه یادآور شد: مستبصرین در گام اول اسلام را پذیرفته اند، ولی برای ادامه راه نیاز به قوت قلب و اطمینان خاطر دارند که بتوانند راه را بپیمایند.