تبیان، دستیار زندگی
خانم افشار گفت: تاسیس مدرسه تربیت محقق خواهران امری ضروری است که در دستور کار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه

روحانیون کاروان ها، هادیان زائران در سرزمین وحی هستند

خانم افشار

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: روحانیون کاروان ها را هادیان زائران ایرانی در سرزمین وحی هستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام  نجفی، در شصت و ششمین گردهمایی روحانیون کاروان های عمره مفرده که در محل سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، بر لزوم حاکمیت فرهنگ اسلامی در کاروان ها و رعایت مسایل شرعی و نکات اخلاقی توسط زائران تاکید کرد.

وی، در ادامه به بیان نکاتی در خصوص مناسک حج، مسایل شرعی و محرمات احرام پرداخت و تصریح کرد: روحانیون کاروان ها با، بردباری و دقت عمل در راهنمایی زائران کوشا باشند.

مسئول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره نیز عمره مفرده امسال را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و افزود: عمره دانشجویی به ویژه خواهران دانشجو، با شکوه و بسیار عالی برگزار شد.

حجت الاسلام قریشی افزود: در طول عمره دانشجویی، حتی یک مورد شکایت و یا اعتراض در خصوص مساله حجاب نداشتیم.

وی رعایت حال زائران دیگر را امری ضروری دانست و از روحانیون کاروان ها خواست، زائران را در این زمینه بیش از پیش راهنمایی و مطلع کنند.

در ادامه این گردهمایی، مسئول مراجعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، به ممانعت ماموران سلفی از حضور روحانیون در جمع زنان زائر بقیع اشاره کرد و خطاب به روحانیون گفت: زائران زن را با استفاده از نقشه و بنر، با بقیع و مدفن ائمه معصومین (س) آشنا کنید.

وی همچنین با اشاره به اعمال و حرکات برخی زائران حرم نبوی، ضرورت ارشاد و راهنمایی زائران در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.