تبیان، دستیار زندگی
و هاجی مساوی شد! در آخرین رده بندی باشگاه صدتایی فیفا كه شامل ركوردداران بازی های ملی در تاریخ فوتبال دنیاست ، تغییر و تحولات جالبی صورت گرفته است ! علی دایی كاپیتان پرافتخار تیم ملی ایران كه در بازی های غرب آسیا تعداد بازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ركوردداران بازی های ملی جهان

دایی با شیلتون و هاجی مساوی شد!

در آخرین رده بندی باشگاه صدتایی فیفا كه شامل ركوردداران بازی های ملی در تاریخ فوتبال دنیاست ، تغییر و تحولات جالبی صورت گرفته است !

علی دایی كاپیتان پرافتخار تیم ملی ایران كه در بازی های غرب آسیا تعداد بازی های ملی خود را به 125 رساند، صعود جالبی در این رده بندی داشته و نام خود را در رده بیستم به ثبت رسانده است. او در رتبه بیستم 125 بازی ملی شریك ركورد پیتر شیلتون ، گئورگی هاجی و حسن ابراهیم شد.

پیتر شیلتون دروازه بان اسبق تیم ملی انگلیس طی سال های 1970 تا 1990 ، 125 بار پیراهن شماره یك این تیم را بر تن كرد. او اكنون 55 ساله است و تا 41 سالگی نیز همچنان سنگربان انگلستان بود تا اینكه پس از جام جهانی 1990 برای همیشه با فوتبال خداحافظی كرد . گئورگی هاجی اسطوره فوتبال رومانی كه اكنون 39 ساله است ، از 19 سالگی پیراهن تیم ملی رومانی را بر تن كرد و تا سال 2000 نیز برای رومانی به میدان رفت . هاجی در مدت 16 سال حضور در تیم ملی 125 بار برای رومانی بازی كرد و اكنون در تاریخ فوتبال رومانی ركورددار است.

سومین شریك دایی در رتبه بیستم ، حسن ابراهیم بازیكن كهنه كار مصری است كه طی 14 سال حضور در تیم ملی مصر ، 125 بار پیراهن این تیم را بر تن كرده است و البته این بازیكن 38 ساله هنوز در فوتبال باشگاهی فعال است.

از چهار بازیكن دارای ركورد 125 بازی ملی ، شیلتون در 21 سالگی ، هاجی در 19 سالگی و ابراهیم در 22 سالگی اولین بازی ملی خود را انجام داده اند و دایی در 24 سالگی برای اولین بار پیراهن تیم ملی كشورمان را بر تن كرد. دایی اگر چهار سال زودتر وارد عرصه بازی های ملی می شد ، اكنون امیدوار به شكستن ركورد بازی های ملی بود ، اما با توجه به فاصله زیاد او با سوآرز مكزیكی ( 146بازی ) تقریباً بعید است كه به این ركورد دست یابد. اما جالب است بدانید كه او با دو بازی دیگر از ركورد یك بازیكن خیلی مشهور كه هنوز هم در سطح باشگاهی فعال است ، گذر خواهد كرد. ...!

دایی با 800 میلیون تومان در صبا باتری

این درست كه می گویند علی دایی برای ادامه حضور در پرسپولیس با مسئولان این تیم به توافق رسیده اما كاپیتان تیم ملی بدش نمی آید پیشنهادات سایر باشگاهها را هم مورد بررسی قرار دهد. راست یا دروغ این خبر بر گردن راوی اما شنیدیم مسئولان باشگاه صبا باتری شدیداً خواهان جذب علی دایی هستند و حتی اخیراً برای جذب این بازیكن مذاكراتی را با مدیر برنامه هایش انجام داده اند . گفته می شود باشگاه صبا باتری برای حضور دو ساله علی دایی در این تیم حاضر است مبلغ هشتصد میلیون تومان به وی پرداخت كند. به هر حال آنچه مسلم است با بازگشت تیم ملی از آلمان تكلیف دایی هم روشن خواهد شد.