تبیان، دستیار زندگی
با فراگیر شدن استفاده از شبکه اینترنت در سراسر جهان، شمار مخاطبان این دنیای مجازی، هر لحظه رو به افزایش است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات اینترنتی؛ چرا و چگونه؟

تبلیغات اینترنتی

با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌ اینترنت در سراسر جهان، شمار مخاطبان این دنیای مجازی، هر لحظه رو به افزایش است؛ لکن در مقابل تعداد مخاطبان رسانه‌های دیگر از جمله روزنامه و ... کاهش یافته است. همچنین گسترش تکنولوژی و کاربرد آن در صنایع متفاوت پای تبلیغات اینترنتی را هم به این عرصه باز کرده است. در عصری زندگی می کنیم که بطور پیاپی رسانه ای می میرد و رسانه های جدید بدنیا می آیند. دهه اخیر دهه اوج گرفتن رسانه های مجازی است. پیشرفت این رسانه ها نیز مرهون جذابیت بالا در عین کاهش هزینه ها و امکان درآمدزایی در این صنعت است از جمله این فعالیت های درآمدزا می توان به صنعت تبلیغات در این رسانه ها اشاره نمود. تبلیغات در رسانه های مجازی با توجه به ضریب نفوذ بالا و وجود جذابیت شدیداً مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است. تا جایی که این روزها تبلیغات آنلاین بیشترین حجم تبلیغات در کشورهای پیشرفته را در اختیار خودشان دارند. نگاهی به آمار و تحقیقات مختلف انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد رشد تبلیغات آنلاین به حد چشمگیری رسیده و این روند روبه افزایش در سرتاسر دنیا ادامه دارد.تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی ( IDC (International Data Corporation در این مورد می‌گویند کاهش قیمت آگهی‌های آنلاین، افزایش ضریب نفوذ اینترنت مهم‌ترین دلایل این موضوع هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات آنلاین تا چهار سال آینده در جایگاه دوم و بعد از تبلیغات مستقیم در رده‌بندی انواع تبلیغات در سطح دنیا قرار می‌گیرد. این در حالی است که این نوع تبلیغات این روزها جایگاه پنجم را در اختیار دارند.در حقیقت این تقاضای کاربران است که تبلیغات را از پشت شیشه‌های تلویزیون به صفحه‌های رنگارنگ وب‌سایت‌های مختلف کشانده است. کاربران به تدریج پذیرفته‌اند که در تبلیغات آنلاین می‌توانند آنچه را که می‌خواهند در زمان و به تعداد دفعات دلخواهشان تماشا کنند.

معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات  در سایت های اینترنتی تاثیر به سزایی در پیروزی تجارت و فعالیت های بازرگانی  دارد. فعالان عرصه تجارت الکترونیک، جذب بیننده را برای موفقیت در دنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند.امروزه نقش تبلیغات در افزایش کسب و کار و تجارت بر هیچکس پوشیده نیست به نحوی که اغلب شرکتهای بزرگ و معظم بین المللی و یا صنایع کوچک موفق بر این مهم توجه درخور داشته و بصورت تخصصی از منابع مالی و توان پرسنلی متخصصین خود را به حق بدین سو هدایت نموده و حتی در بعضی از شرکتها توجه به امرتبلیغات تا بدانجا حیاتی تلقی شده که حدود 30% از گردش مالی خود را بابت تبلیغات هزینه نموده اند.

پر استفاده‌ترین شكل تبلیغات اینترنتی، بنرها به شمار می‌آیند. استفاده از ابزار و روش‌های نوین، افزون بر افزایش تأثیر این شكل از تبلیغات، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد كرده است. تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش قابلیت‌های تصویری نام‌ها و علائم تجاری دارند.

افرادی كه ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبلیغات بنری برای گسترش  نام شركت خود بیش‌ترین بهره را ببرند. كلید موفقیت افرادی كه فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگی با شبكه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سایتهایی است كه به نحوی با موضوع تبلیغ آنها مرتبط هستند. دیدن تبلیغات بنری یك شركت از سوی مشتریان، چه با كلیك بر روی آنها همراه باشد و چه نباشد، در معروف كردن نام شركت با هزینه‌ای کمتر از سایر رسانه ها، نقشی باور نكردنی دارد.

این مفاهیم به طور موازی با سایر فن آوری ها در کشور ما نیز در حال شکل گیری و توسعه هستند بصورتی که تعداد رسانه های مجازی و فعالیت های بازرگانی مبتنی بر اینترنت روز به روز در حال افزایش است.

سایت تبیان نیز در این روند بعنوان پیشتاز در ارائه خدمات به مخاطبان اینترنتی توانسته با جذب درصد بالایی از کاربران اینترنتی بازدیدی بالغ بر 750000  نفر بصورت روزانه را به خود اختصاص دهد. سرویس تبلیغات اینترنتی تبیان نیز با پشوانه همین مخاطب می تواند جایگاه مناسبی جهت عرضه محصولات و خدمات شما باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 81202320  واحد تبلیغات موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تماس حاصل فرمایید .

ضمنا می توانید با ایمیل بخش تبلیغات به آدرس اینترنتی ads@tebyan.net نیز  مکاتبه نمایید .