تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از دیدار با عربستان، برابر تیم ملی فوتبال آذربایجان به پیروزی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی تیم ملی برابر شاگردان فوگتس

تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از دیدار با عربستان، برابر تیم ملی آذربایجان به پیروزی رسید.

به نقل از مهر، در آن دیدار که عصر روزچهارشنبه با قضاوت هدایت ممبینی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر میهمان خود به پیروزی دست یابد که محمد نوری در دقیقه 82 گل برتری ایران را به ثمر رساند.

علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار مهدی رحمتی، جلال حسینی، هادی عقیلی، ستار زارع، حسین کعبی، کیانوش رحمتی ، ابراهیم صادقی(68- مجید غلام نژاد)، مجتبی جباری(57-محمد نوری) ، مهرزاد معدنچی(73-احسان حاج صفی) ، رسول خطیبی(65-میلاد میداودی و غلامرضا رضایی(83- جلال رافخواهی) را به میدان فرستاده بود.

در نیمه اول رسول خطیبی به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان وارد زمین شد و با شماره 10 بازوبند کاپیتانی تیم علی دایی را بر بازو بسته بود اما پس از تعویض وی در اواسط نیمه دوم حسین کعبی این وظیفه را برعهده گرفت.

دیدار با آذربایجان آخرین مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار روز 16 شهریورماه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل تیم ملی عربستان بود. تیم کشورمان در این مسابقات با تیم های کره شمالی، کره جنوبی، امارات، عربستان همگروه است.

دایی: تیم ملی محک خوبی خورد

علی دایی

سرمربی ایران بازی دوستانه برابر آذربایجان را محکی مناسب برای این تیم در آستانه دیدار مقابل عربستان عنوان کرد.

به نقل از مهر، علی دایی پس از پیروزی یک برصفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آذربایجان ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی افزود: در ابتدا به مردم ایران موفقیت هادی ساعی در المپیک 2008 پکن را تبریک می گویم. ساعی با این قهرمانی توانست افتخار بزرگی را نصیب خود و ورزش کشور کند.

وی در خصوص بازی دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آذربایجان خاطرنشان کرد: تیم ما در نیمه دوم این بازی عملکردی به مراتب بهتر از 45 دقیقه اول مسابقه داشت و خیلی سرتر از حریف بود. به عقیده من هر دو تیم ایران و آذربایجان در نیمه اول پایاپای بازی کردند اما در نیمه دوم تیم آذربایجان بر خلاف تیم ما فرصت گلزنی پیدا نکرد و نتوانست مانند نیمه اول روی دروازه ایران خطرساز شود.

علی‌آبادی: از عملكرد دایی راضی‌ام

سرمربی تیم ملی از اظهار نظر پیرامون شرایط تیم ملی فوتبال در دیدار برابر عربستان ترکیب احتمالی این تیم در مصاف با شاگردان "الجوهر" خودداری کرد و در پاسخ به خبرنگاری که پرسید "چرا در بازی با آذربایجان از تیمی استفاده کردید که احتمال دارد نیمی از نفرات آن شانس بازی مقابل عربستان را پیدا نکنند؟"، افزود: از ترکیب 28 نفره تیم ملی فوتبال تنها 4 نفر در بازی با آذربایجان غایب بودند و اگر قرار باشد آنها به میدان بروند حتما کمتر از نیمی از ترکیب تیم ملی خواهد بود.

دایی هدف از برگزاری بازی دوستانه با آذربایجان را انجام یک مسابقه تدارکاتی خود و محک بازیکنان عنوان کرد و در خصوص دلایل لغو بازی دوستانه برابر ازبکستان در روز فیفا و اینکه تیم ملی می توانست در این بازی از وجود لژیونرهایش استفاده کند، گفت: بازیهای غرب آسیا در تقویم فدراسیون فوتبال گنجانده شده بود و باید در این رقابت ه ا به میدان می رفتیم. در همین بین بازی با ازبکستان نیز پیش بینی شده بود که باید با کمترین فاصله زمانی در آن مسابقه حضور می یافتیم.