تبیان، دستیار زندگی
بیستمین دوره رقابتهای بسكتبال قهرمانی جوانان آسیا از صبح روزپنجشنبه 7 شهریوربا حضور15 تیم برتر آسیا یعنی چین، کره جنوبی ، ایران ، ژاپن، عربستان سعودی ، چین تایپه، هنگ کنگ ،هندوستان، قزاقستان، اردن، لبنان، فیلیپین، امارات، سوریه ومالزی در تهران ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات بسكتبال جوانان آسیا - تهران (1)

 مسابقات بسکتبال جوانان آسیا د رتهران

پیروزی قاطعانه ایران مقابل مالزی

بیستمین دوره رقابتهای بسكتبال قهرمانی جوانان آسیا از صبح روزپنجشنبه 7 شهریور با حضور 15 تیم برتر آسیا یعنی چین، کره جنوبی ، ایران ، ژاپن، عربستان سعودی ، چین تایپه ، هنگ کنگ ،هندوستان، قزاقستان، اردن، لبنان، فیلیپین، امارات، سوریه ومالزی در تهران وسالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز‌شد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان ؛ در نخستین روز این بازیها 7 دیدار برگزار شد و تیمهای چین، اردن، کره جنوبی ، ژاپن ، ایران ، فیلیپین و لبنان موفق شدند با کسب پیروزی مقابل حریفان اولین گام رامستحکم بردارند. در این میان تیم ملی جوانان کشورمان در اولین بازی خود مقابل تیم سرعتی مالزی قرار گرفت. "نبوشا  رایچویچ" سرمربی صربستانی تیم بسکتبال جوانان کشورمان درآغاز این بازی از ترکیب محمد امجد، محمدرضا فلاحت، عماد سلمانی، رامتین زارع شیرازی و سورن دیربوغوسیان استفاده کرد. در این میان بازیکنان مالزی درمقابل تیم ایران که عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی این مسابقات را دراختیار دارد بازی برابری را آغاز کردند و حتی در دقایق ابتدایی مسابقه با چند اختلاف امتیاز پیش افتادند اما ملی پوشان جوان کشورمان با انجام بازی پیرامونی و هدایت توپ به کناره ها جریان بازی در زمان دوم را در اختیار گرفتند و توانستند نیمه نخست را با برتری 50 بر 41 خود خاتمه دهند.

با آغاز نیمه دوم  تیم ایران که به هماهنگی و انسجام لازم دست پیدا کرده بود نه تنها در دفاع عرصه را بر حریف تنگ کرد و با بالا رفتن توپهای از دست رفته حریف کسب امتیاز کرد بلکه با در دستور کار قرار دادن ضد حملات به سرعت به امتیاز

می رسید و در این دقایق بود که شیرازه دفاع تیم مالزی از هم پاشید و مقابل تیم ایران تسلیم محض شد.

به این ترتیب بود که ملی پوشان جوان کشورمان با درخشش 2 بازیکنان شیرازی خود یعنی  مهدی شیرجنگ (22 امتیاز) و محمد حسن‌زاده (13 ریباند موفق)  در کنار بازی خوب فربد فرمان، محمد امجد وعماد سلمانی اولین پیروزی خود را آن هم با 41 اختلاف امتیاز مقابل تیم سختکوش وپر تلاش مالزی جشن گرفتند.

 مسابقات بسکتبال جوانان آسیا د رتهران

ملی پوشان جوان کشورمان دیروز(جمعه) استراحت داشتند و روز(شنبه) درآخرین روز از مرحله مقدماتی این بازیها برای معرفی صدرنشین گروه چهارم در سالن بسکتبال آزادی به مصاف تیم سوریه رفتند. نتایج کامل دیدارهای مرحله مقدماتی این بازیها به قرار زیر است:

نتایج اولین روز

*چین115- هنگ کنگ61

*عربستان83- اردن110

*کره جنوبی65- قزاقستان62

*ژاپن96- هند71

*ایران102- مالزی 61

*چین تایپه105- فیلیپین 106

*لبنان76- امارات61

نتایج دومین روز

*اردن69- کره جنوبی78

*هنگ کنگ60- ژاپن102

*قزاقستان101- عربستان 72

*هند49- چین 98

*سوریه100- مالزی63

*فیلیپین 84- لبنان87

*امارات 54- چین تایپه 80

نتایج سومین روز

*چین 119- ژاپن 59

* قزاقستان 101- اردن79

*هنگ کنگ 64- هند110

* کره جنوبی103 - عربستان97

*سوریه 73- ایران 100

*چین تایپه 80- لبنان 95

* فیلیپین 73- امارات54

بیستمین دوره مسابقات بسکتبال جوانان قهرمانی آسیا 7 لغایت 15 شهریور در تهران برگزار می شود و 3 تیم برتر این رقابتها سهمیه شرکت در پیکارهای جهانی را به دست می آورند. مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان در سال 2009 به میزبانی نیوزیلند برگزار می شود.

 مسابقات بسکتبال جوانان آسیا د رتهران

یك دقیقه سكوت برای قرقیزستان در افتتاحیه

مراسم افتتاحیه‌ بیستمین دوره‌ مسابقات بسكتبال قهرمانی جوانان آسیا همراه با یك دقیقه سكوت به مناسبت گرامی‌داشت یاد جان باختگان سانحه‌ هوایی قرقیزستان عصر روز پنجشنبه برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، محمود مشحون رییس فدراسیون بسكتبال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ درگذشت اعضای تیم قرقیزستان كه در راه سفر به ایران براثر سانحه‌ای هوایی جان خود را از دست دادند، آرزو كرد مسابقاتی با كیفیت از سوی 15 تیم دیگر شركت كننده برگزار شود. "شیخ‌سعود بن‌علی آل ثانی" رییس قطری كنفدراسیون بسكتبال آسیا نیز در این مراسم لحظاتی به ایراد سخنرانی برای تیمهای شركت كننده پرداخت. مراسم افتتاحیه‌ بیستمین دوره‌ مسابقات بسكتبال قهرمانی جوانان آسیا پس از رژه‌ بازیكنان تیمهای شركت كننده و داوران قضاوت کننده در این بازیها به پایان رسید.

گرامیان:  کار بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت

گرامیان سرپرست تیم بسکتبال جوانان

حمید گرامیان، سرپرست تیم بسكتبال جوانان ایران درگفتگو با گروه ورزشی تبیان در خصوص مسابقات بسكتبال جوانان آسیا گفت: با گذشت 2روز ازاین رقابتها به راحتی می توان فهمید که بیستمین دوره این بازیها از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است واکثر تیمها با تدارکات مطلوب گام به مسابقات گذاشته اند.

وی در ادامه افزود: البته تیم ما برای کسب مقام قهرمانی پای به این مسابقات نهاده است و به نظر من با وجود تیمهای قدرتمندی نظیر چین، کره جنوبی وحتی قزاقستان کار بسیار دشواری را در این بازیها پیش رو خواهد داشت. گرامیان بازی امروز این تیم مقابل تیم سوریه گفت: ما در این مسابقات هیچ تیمی را دستکم نخواهیم گرفت وبه دلیل آنکه اندیشه های قهرمانی در سر داریم با تمام توان مقابل تیم سوریه به میدان خواهیم رفت. به نظر من تیم سوریه تیم پر تلاش وسختکوشی است و به دلیل آنکه این بازی برای سر گروهی گروه چهارم برگزار می شد از حساسیتهای خاص خود برخوردار است. وی خاطرنشان كرد: خوشبختانه تیم در آمادگی كامل بسر می‌برد وما با حل مشكل مصدومیت بازیكنان آماده مصاف با حریفان هستیم ، از طرفی با پیگیری‌های شخصی رییس فدراسیون توانسته‌ایم تا تنها تیمی باشیم كه در هتل المپیك استقرار یافته و در حداقل زمان خود را به سالن بسكتبال آزادی می‌رساند.

گرامیان در خاتمه با مهم توصیف كردن حضور تماشاگران و حمایت مستقیم آنها از تیم ایران، افزود: هیچ چیز در این شرایط مثل حمایت و تشویق هواداران و مردم بسكتبال دوست نمی‌تواند برای ما موثر باشد، بنابراین امیدوارم با حضور گسترده مردم ورزش دوست و دعای خیر آنها بتوانیم مسیر رسیدن تا قهرما نی را به خوبی طی كنیم.