تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با خانم رقیه نیک پور صاحب وبلاگ برگزیده ی مسابقه وبلاگ نویسی فرهنگ محرم و عاشورا که توسط انجمن وبلاگ نویسان مذهبی برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با سرکار خانم رقیه نیک پور

صاحب وبلاگ برگزیده ی مسابقه فرهنگ محرم و عاشوا

مصاحبه

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کی به وبلاگ نویسی مشغول شدید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بنده رقیه نیک پور هستم متولد سال 1367 از شهرستان و کار وبلاگ نویسی رو از آبان سال گذشته آغاز کردم.

هدفتان از وبلاگ نویسی چه بود؟آیا به اهداف خود رسیده اید؟

به نظر من وبلاگ ها، فضایی هستند که در آن افراد به بیان اعتقادات، اندیشه ها و دغدغه های فکری خود می پردازند. بر همین اساس اگر این بیان شخصی افراد با هدف و انگیزه باشد مسلما نتیجه مطلوب هم می دهد. من در اولین دل نوشته ام اهداف خود را در قالب این جمله بیان کردم:" امید که بتوانیم مروج حقیقت، دینداری، صلح، پاکی وانسان دوستی باشیم." امیدوارم حداقل توانسته باشم یک گام کوچک در این راه بردارم.

چرا به موضوعات مذهبی برای نوشتن علاقمندید؟

این علاقمندی در وهله اول ریشه در اعتقادات و باورهای مذهبی دارد. از طرفی جامعه امروز نیازمند طرح مسائل مذهبی و اعتقادی با سبک و نگرشی متفاوت است و ایجاد وبلاگ های مذهبی نقش مهمی در تحقق این امر دارد.

به نظر شما کدام از اهمیت بیشتری برخوردار است؟خودتان از نوشتن لذت بیشتری ببرید یا مخاطبین از خواندن مطالب شما لذت ببرند؟

برای من نظر مخاطب همیشه از اولویت برخوردار بوده است. کما اینکه در برخی موارد با توجه به نظر خوانندگان عمل کرده ام. با این حال معتقدم اگر نویسنده ای از آن چه نوشته است لذت نبرد مسلما مخاطب هم از خواندن آن لذت نخواهد برد.

زمانی برای اتمام وبلاگ نویسی در نظر گرفته اید؟

هرگاه که نجواهای دلم بر ای نوشتن تمام شود.

مولفه های جذب مخاطب از نظر شما چیست؟

" سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند". اگر نوشته هایت، دل نوشته باشند حتما مخاطب نیز با دل و جان آن چه را که نوشته ای درک می کند.

در مورد انجمن وبلاگ نویسان چه نظری دارید؟ با طرح پیشنهاد و انتقاد خود ما را همراهی کنید.

انجمن وبلاگ نویسان، زمینه ای است برای ایجاد انگیزه در نویسندگان وبلاگ های مذهبی  تا در راهی که پیش گرفته اند با جدیت بیشتری فعالیت کنند. امید که با عنایت خداوند متعال شاهد پیشرفت روز افزون همه عزیزان در این عرصه باشیم. انشالله...