تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با آقای علی امینیان فر صاحب وبلاگ برگزیده ی مسابقه وبلاگ نویسی فرهنگ محرم و عاشورا که توسط انجمن وبلاگ نویسان مذهبی برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با آقای علی امینیان فر

صاحب وبلاگ برگزیده مسابقه فرهنگ محرم و عاشورا

مصاحبه

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کی به وبلاگ نویسی مشغول شدید؟

من علی امینیان فر متولد سال 1365در شهرستان  سبزوار هستم.دانشجوی حسابداری که امسال کارشتاسی خود راگرفته ام واکنون به لطف خدا برای آزمون کارشناسی ارشد می خونم.

من از تابستان سال گذشته (1386) وبلاگ نویسی می کنم.

هدفتان از وبلاگ نویسی چه بود؟آیا به اهداف خود رسیده اید؟

من برای پاسخ به این سوال ابتدا یه مقدمه بگم و اون اینکه اگه یک نفر وارد جامعه ی جهانی اینترنت بشه با سیل اطلاعات و مطالب مختلفی در سایت ها و وبلاگ های این دهکده روبرو میشه که در میان این این سایت ها و وبلاگ ها سهم سایت ها و وبلاگ های مذهبی بسیار کم می باشد و من میتونم براتون مثالی بزنم شما اگه به همین وبلاگ های blogfa برین و به ستون وبلاگ های بروز شده نگاهی کنین به این مطلب من میرسین. که وبلاگ هایی با موضوعات مختلف ، واکثرا بی محتوا می باشند و از همه مهمتر در این چند سال اخیر تعداد وبلاگ های عرفانی مسلک غربی که عرفان را با تعریف غربی معرفی می کنند زیا د و زیاد ترشده است..و هدف منم در راستای همین موضوع میباشد یعنی ما باید در مورد وبلاگ های مذهبی بیشتر تامل کنیم. دیگر هدف من از ایجاد وبلاگ می خواستم علاوه بر بالا بردن اطلاعات خود در مورد فرهنگ انتظار و مهدیت، مجموعه ای ازاین اطلاعات را در جایی داشته باشم که بهترین راه درج در وبلاگ بود که افراد دیگری مثل من هم بتوانند از آن استفاده کنند.

در مورد رسیدن به هدف : در مورد هدف اولی که یک تلاش دسته جمعی از وبلاگ نویسای مذهبی می طلبه نه تنها اونا بلکه تمام افرادی که دانش مذهبی دارن باید وارد این عرصه شوند و در مورد خودم هم نیز خدا رو شکر چیز هایی یاد گرفته ام.

چرا به موضوعات مذهبی برای نوشتن علاقمندید؟

خب همونطوری که گفتم من برای بالا بردن اطلاعات خودم(خود سازی) به نوشتن مطالب مذهبی علاقه دارم که اعتقاد دارم که سایر علوم در کنار خلق مذهبی به کمک انسان میاد وگرنه همون علمی میشه که الان استکبار از اون برای کشتار انسان ها استفاده میکنه.

به نظر شما کدام از اهمیت بیشتری برخوردار است؟خودتان از نوشتن لذت بیشتری ببرید یا مخاطبین از خواندن مطالب شما لذت ببرند؟

خب من خودم بیشتر لذت می برم چون هر موقع وبلاگمو بروز می کنم مطلب تازه ایی یاد می گیرم و اگر کسی هم مطلبمو بخونه خوشحال میشم.

زمانی برای اتمام وبلاگ نویسی در نظر گرفته اید؟

در موردش فکر نکردم چون میخام تا جاییکه بتونم ادامه بدم وحتی اگه فرصتش پیش بیاد می خام دنبال علمش هم  برم.

مولفه های جذب مخاطب از نظر شما چیست؟

البته من این پیشنهاد و برای شما تبیانی های عزیز دارم که البته تا حدودی هم اینجور هست واون اینکه ما ابتدا باید مخاطبو با هر نوع سلیقه وعقیده ایی به طرف خودمون بکشیم وبعد به بیان نظر خودمون بپردازیم.

در مورد انجمن وبلاگ نویسان چه نظری دارید؟ با طرح پیشنهاد و انتقاد خود ما را همراهی کنید.

به نظر من کار بسیار خوبی است چون وبلاگ نویسان می تونند با هم ارتباط داشته باشن واز کمک ها وتجربه های یکدیگه برای رسیدن به هدفاشون استفاده کنند.

در پایان هم از تمامی شما تبیانی های عزیز تشکر می کنم چون واقعا تبیان سایتیه که همه جور مخاطبی داره.

اللهم عجل لولیک الفرج.(ان شالله)