تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه جدید شهر قم در خطبه های این هفته نماز جمعه، عملکرد دولت نهم در طول سه سال خدمت خود را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولتمردان می توانند با حضور در میان اقشار مختلف مردم از نظرات و انتقادات آنها در راه سازندگی کشور برخوردار شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه جديد قم؛

مردم بهترين مشوقان و منتقدان دولت هستند / دولت از نخبگان حوزوي و دانشگاهي استفاده کند

سید محمد سعیدی
امام جمعه جديد شهر قم در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه، عملکرد دولت نهم در طول سه سال خدمت خود را مثبت ارزيابي کرد و گفت: دولتمردان مي توانند با حضور در ميان اقشار مختلف مردم از نظرات و انتقادات آنها در راه سازندگي کشور برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه جديد شهر قم در خطبه هاي امروز نماز جمعه با اشاره به برگزاري اجلاسيه دوم مجلس خبرگان رهبري بر اهميت و عملکرد اين نهاد تأکيد کرد و گفت: رسانه هاي عمومي بايد تلاش بيشتري براي معرفي و نشان دادن عملکرد مجلس خبرگان رهبري داشته باشند.

وي در ادامه ضمن تسليت سالگرد شهادت شهيدان رجايي و باهنر، خاطر نشان کرد: اين دو شهيد بزرگوار، از ياران مخلص و باوفاي امام(ره) و انقلاب بودند که در آخر با بدن سوخته به ديدار خداوند رحمان رفتند.

استاد حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين ويژگي ها و عملکرد دولت نهم پرداخت وگفت: پرکاري و نشاط، روحيه استکبارستيزي، احياي گفتمان امام و انقلاب، عدالت خواهي و مهم تر از همه نزديکي و انس با مردم و خصوصا اقشار ضعيف جامعه، از جمله ويژگي هاي بارز دولت نهم است.

وي همچنين مردم را بهترين منتقدان و مشوقان دولت دانست و افزود: دولتمردان مي توانند با حضور در ميان اقشار مختلف مردم، از تذكرات و انتقادات آنان برخوردار شده و تمام تلاش خود را براي رفع مشکلات آنان به کار ببندند.

حجت الاسلام و المسلمين سعيدي در ادامه، خواستار استفاده بيشتر و بهتر از نخبگان حوزوي و دانشگاهي در امور کشور شد و گفت: نخبگان علمي سرمايه اصلي انقلاب هستند و بايد از ظرفيت آنها به خوبي استفاده كرده و مشكلات و نيازهايشان را برطرف کنيم.

امام جمعه شهر قم همچنين به توافقنامه بي سرانجام بين نيروهاي اشغالگر امريکايي با دولت عراق اشاره و تصريح کرد: توافقنامه امنيتي آمريكا درمرحله اول با مقاومت مراجع، علما و دولت عراق با شكست مواجه شد ولي در روزهاي اخير زمزمه‌هايي مبني بر تحميل اين معاهده ننگين در قالبهاي جديدتر به مردم عراق شنيده مي‌شود.

وي در ادامه اظهار اميدواري کرد: مردم عراق بايد با هوشياري در برابر نقشه هاي شوم دشمنان ايستادگي كرده و براي خروج آنها از كشورشان تلاش كنند.

استاد حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود به فرارسيدن ماه مبارک رمضان اشاره كرد و گفت: رمضان ماه رحمت وبركت خداوند است و همه مسلمانان از لحظه لحظه آن بايد استفاده کنند.

وي افزود: بايستي در چند روز آخر ماه شعبان روح خود را با تقواي الهي صيقل داده و با قلبي پاك به ميهماني خدا برويم.

حجت الاسلام و المسلمين سعيدي همچنين ضمن تشکر مقام معظم رهبري و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، گفت: اميدوارم بتوانم در كنار ديگر امامان جمعه اين شهر كه از مفاخر اسلام هستند، خدمت كنم.

گفتني است، پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري در سخناني ضمن تجليل از حجت الاسلام والمسلمين سعيدي، وي را به عنوان امام جمعه جديد قم معرفي کرد.