تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه ویژه دولت نهم به امور مساجد گفت: دولت نقش حمایتی و نظارتی نسبت به فعالان عرصه فرهنگ و هنر دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

توجه ويژه دولت نهم به مساجد

صفار هرندی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به توجه ويژه دولت نهم به امور مساجد گفت: دولت نقش حمايتي و نظارتي نسبت به فعالان عرصه فرهنگ و هنر دارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، دکتر صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز در نشستي رسانه‌اي با بيان اينكه هفته دولت يادآور دو اسوه بزرگمردي و خدمتگذاري است، گفت: اميدوارم دولتمردي اين دو الگوي زمامداران باشد.

وي با اشاره به اينكه در گزارش‌هاي فرهنگي تأكيد اصلي بر ارائه آمار و ارقام نيست، اظهار داشت: كيفيت محصولات فرهنگي از كميت آن بسيار مهم‌تر است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مهم ترين كار در اين دوره اين است كه جهت‌گيري فرهنگ را در نقطه شايسته تنظيم كنيم تا با همه كارهاي فرهنگي، رشد اخلاقي، معرفت و فرهنگ پسنديده را در جامعه رقم بزنيم.

صفار هرندي با بيان اين كه اصلي‌ترين فعالان برنامه‌هاي فرهنگي، غير دولتي هستند، اظهار داشت: دولت نقش حمايتي و نظارتي نسبت به فعالان عرصه فرهنگ و هنر دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه در گذشته بيشتر انتقادات به سوي فرهنگ و مسؤولان وقت فرهنگي بود به طوري كه هميشه متهم بودند، اظهار داشت: تلاش كرده‌ايم كه فعالان فرهنگي از تصور اتهام خارج شوند.

وي در ادامه افزود: در سفرهاي استاني از زبان چهره‌هاي خدمتگذار و عناصر فرهنگي و متعهد در شهرهاي مختلف فراوان شنيده‌ام كه اطمينان و اعتماد فراواني نسبت به اين عرصه پيدا كرده‌اند.

صفار هرندي با اشاره به اين كه جهت‌گيري دولت همان جهت‌گيري‌هاي اول انقلاب است كه متأسفانه به مرور زمان مورد غفلت وارد شده است، اظهار داشت: مساجد و كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كه پايگاه اصلي ديني و رابط واقعي با مخاطبان است، مورد توجه و اهميت واقع شده است به طوري كه بودجه اين مجموعه ده برابر افزايش يافته است.

وي در ادامه افزود: قرآن نيز مورد توجه دولت نهم قرار گرفته است به طوري كه بودجه فعاليت هاي قرآني به دو برابر افزايش يافته است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: طرح هدفمند شدن يارانه‌ها اولين بار در وزارت ارشاد به شكل كارت الكترونيکي كتاب و بن كتاب صورت گرفت.

صفار هرندي افزايش كتاب‌هاي كتابخانه‌هاي مساجد و مدارس و نوسازي فضاهاي فرهنگي كهنه، بازسازي سينماهاي كشور، ارسال چندين هزار كتاب به شهرستان‌ها و ثبت سايت‌هاي اينترنتي را ديگر فعاليت‌هاي اين وزارتخانه عنوان كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بهتر كردن فضاي معنوي آينده را نسبت به فضاي گذشته، مهندسي فرهنگي دانست و اظهار داشت: اين امر برعهده دولت، مجلس و شوراي عالي فرهنگي كه سياستگذاري كلي دارند مي‌باشد.

صفار هرندي با اشاره به حمايت از هنرمندان و فعالان عرصه روز قدس گفت: هر جمعيتي و گروهي كه در اين زمينه توليد داشته باشد به طور اولويت دار مورد حمايت اين وزارتخانه قرار مي‌گيرد.