تبیان، دستیار زندگی
مایکروسافت در خصوص یک نسخه از برنامه‌ای که در ماه اوت منتشر کرده بود اعلام کرد: این نسخه هم کامل نیست.!!!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقص تازه نسخه اصلاحی مایکروسافت!

مایکروسافت در خصوص یک نسخه از برنامه‌ای که در ماه اوت منتشر کرده بود اعلام کرد: این نسخه هم کامل نیست.!!!

بدین ترتیب، این برای سومین بار در طول تنها دو ماه گذشته است که مایکروسافت به اصطلاح اعتراف کرده و در مورد وجود یک نقص در یک به‌روزرسانی امنیتی هشدار می‌دهد.

در همین رابطه مایکروسافت اعلام کرد: کاربرانی که MS08-051 را به منظور تعمیر Office 2003 به صورت دستی به‌روز کرده‌اند باید در اسرع وقت نسبت به بکارگیری نسخه دوم اقدام نمایند، اما کسانی که آن را از طریق Windows Update یا سرور (WSUS (Windows Server Update Services  شرکت به‌روز کرده‌اند، و یا حتی کسانی که نسخه دیگری از Office  را به‌روز کرده‌اند، هیچ نیازی به نصب مجدد MS08-051 ندارند.

مایکروسافت

MS08-051 که یکی از یازده بولتن امنیتی است که دو هفته گذشته منتشر شد، مایکروسافت 26 باگ را اصلاح کرده‌است كه این بیشترین میزان در یک سال و نیم گذشته است که تنها در یک ماه روی می‌دهد.

براساس اطلاعیه‌ای که منتشر شد، وصله‌های مربوط به  PowerPoint 2003 که به مرکز بارگذاری مایکروسافت ارسال شده‌اند نیز، نسخه‌های اشتباهی بودند. مایکروسافت هنگام توضیح مجدد خود در مورد MS08-051 گفت: " هنگامی که این نسخه‌ها برای محافظت از آسیب‌پذیری‌هایی که در اعلامیه به آن‌ها اشاره شد اقدام می‌کنند، باعث غیرفعال شدن سایر برنامه‌های امنیتی مهم و به‌روزرسانی‌های قابل اعتماد می‌شوند."

این شرکت اعلام کرد که از همان ابتدا، شروع به ارسال نسخه‌های اصلاح شده به Windows Update و Office Update کرده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: هرکسی که برای بدست آوردن نسخه به‌روزشده  PowerPoint در Office 2003 Service Pack 2 یا Office 2003 SP3، مستقیما به سایت به‌روزرسانی خود مایکروسافت مراجعه می‌کرد، مجبور به نصب مجدد نسخه دوم وصله‌ها می‌شد.

در این میان مایکروسافت نسخه سومی را نیز برای کاربرانی که قادر به جایگزینی سریع وصله‌های معیوب نبودند آماده کرده است.

منبع: همکاران سیستم