تبیان، دستیار زندگی
معمولاً در سالی كه داوطلبان خود را برای كنكورمهیا می سازند در سه مقطع زمانی ، پیشرفت درسی قابل توجهی در عده قلیلی از داوطلبان دیده می شود ، این سه بازه زمانی عبارت است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ی مطالعاتی ویژه ی ماه مبارک رمضان

مطالعه و کتاب

همت بلند دار كه مردان روزگار                                   از همت بلند به جایی رسیده اند

با سلام خدمت دوستان داوطلب کنکوری

معمولاً در سالی كه داوطلبان خود را برای كنكور مهیا می سازند در سه مقطع زمانی، پیشرفت درسی قابل توجهی در عده قلیلی از داوطلبان دیده می شود ، این سه بازه زمانی عبارت است از:

  1. 1) نیمه دوم شهریور ماه
  2. 2) ایام تعطیلات پایان ترم اول و آغاز ترم دوم پیش دانشگاه ها
  3. 3) دوران تعطیلات عید

علت این موضوع آن است كه در این دوران بسیار از دانش آموزان خوب درس نمی خوانند و یا شاید به جرأت بتوان گفت اصلاً درس نمی خوانند، بنابراین شما دوست داوطلب كنكوری من می توانی با داشتن یك برنامه ریزی منطقی در این دوران خیلی جلوتر از بسیاری از رقبای خود بیفتی.

امسال نیمه دوم شهریور ماه مصادف شده با ماه مبارك رمضان در این ماه مبارك، عده ای از دانش آموزان ماه رمضان را بهانه ای برای درس نخواندن خود قرار می دهند و عده دیگر، این ماه پر فضیلت را بهانه ای برای افزایش ساعات مطالعه خود ، حال شما از كدام دسته اید؟!

دوست خوب من فراموش نكن كه زمان برای كسی نه متوقف می شود و نه به عقب بر می گرده و نه كند تر حركت می كند و به قول یك آگهی تبلیغاتی همیشه زود دیر می شه.......

بدلیل اهمیت دروس سال سوم در كنكور سراسری، برنامه ی مطالعاتی را برای مرور و جمع بندی دروس سال سوم به خدمتتان ارائه می نمایم.

حال به نكات زیر توجه نمایید:

  1. 1- جدول های زمان بندی مطالعاتی روزانه ارائه شده به صورت پیشنهادی می باشد، شما می توانید به سلیقه خودتان آن را تغییر دهید، اما سعی كنید كه خواب شبانه را به هیچ عنوان از دست ندهید و برنامه مطالعاتی برای بازه زمانی شب تا سحر قرار ندهید.
  2. 2- شما می توانید در بازه زمانی مطالعه اختیاری به مرور دروس دین و زندگی و یا ادبیات و زبان فارسی 3 نیز بپردازید ، خصوصاً دانش آموزانی كه در تابستان دروس پیش را مطالعه ننموده اند.
  3. 3- سعی كنید مطالعه شما كاملاً به صورت مفهومی ، عمیق و دقیق باشد. برای هر مبحث ابتدا متن كتاب درسی و سپس جزوه آموزشی خود را بخوانید و به حل تمرینات كتاب درسی و سؤالات تشریحی بپردازید و در نهایت امر به تست زنی مشغول شوید.

در تست زنی هم، ابتدا بر روی تست هایی كه در سال گذشته زده بودید متمركز شوید و اگر تا كنون تستی كار نكرده اید به زدن تست های سراسری بپردازید و اگر وقت اضافی داشتید به زدن تست های تألیفی بپردازید .

این برنامه شامل 15 روز مطالعه مستمر ( 15 مرحله ) می باشد كه باید تا آغاز سال تحصیلی جدید به پایان برسد.

در لینکهای زیر می توانید جداول برنامه روزانه و برنامه ی مطالعاتی درسی را مشاهده نمایید.

- دروس عمومی و اختصاصی ریاضی و تجربی و انسانی

- جدول پیشنهادی زمان بندی مطالعاتی روزانه در ایام ماه مبارک رمضان

نویسنده: آقای علی روانگرد