تبیان، دستیار زندگی
حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری سه هفته پس از رای اعتماد مجلس به وی و در بیان برنامه های خود برای اداره این وزارتخانه گفت: وزارت راه و ترابری را با حدود 700 میلیارد تومان بدهی و برنامه و بودجه بسته شده، تحویل گرفتم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه آهن کرمان-زاهدان تا پایان سال

دکتر بهبهانی

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری سه هفته پس از رای اعتماد مجلس به وی و در بیان برنامه های خود برای اداره این وزارتخانه گفت: وزارت راه و ترابری را با حدود 700 میلیارد تومان بدهی و برنامه و بودجه بسته شده، تحویل گرفتم.

حمید بهبهانی امروز در یک نشست مطبوعاتی که با حضور کلیه معاونان وزارت راه و ترابری به غیر از مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بودجه وزارت راه و ترابری تعیین و بر اساس پروژه ها نیز تقسیم بندی شده است اما تلاش من تعامل با کلیه نهادها از جمله مجلس است و امیدواریم بتوانیم بودجه بیشتری جذب کنیم.

وزارت راه و ترابری را با حدود 700 میلیارد تومان بدهی و برنامه و بودجه بسته شده، تحویل گرفتم.

وزیر راه و ترابری افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله راه آهن اصفهان- شیراز ازجمله اولویتهای این وزارتخانه است که تا پایان سال روسازی آن به اتمام می رسد اما بخش روساخت و تامین ریل آن هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: با اتمام پروژه راه آهن کرمان-زاهدان تا پایان سال جاری حلقه مفقوده ترانزیت کشور در محور اسلام آباد- زاهدان- بم-کرمان تکمیل می شود و از این طریق به راه آهن سراسری متصل می شود.

بهبهانی تلاش برای جذب سرمایه بیشتر در وزارت راه و ترابری را جزو اولویتهای خود برشمرد و اظهار داشت: طی سه هفته ای که من وزیر راه و ترابری شده ام، یک قرارداد ریلی در کشور منعقد شده است که مربوط به خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان گرگان است.

دکتر بهبهانی

وزیر راه و ترابری درباره جزئیات این قرارداد گفت: طول این خط ریلی 750 کیلومتر است و مبلغ قرارداد 1.8 میلیون یورو ارزیابی که با یک کشور اروپایی منعقد شده است.

وی در پاسخ به پرسش مهر درخصوص برنامه ریزی خود درباره تحقق افزایش درآمد ترانزیتی این وزارتخانه و فعالیت وی در حوزه معاونت اقتصادی پیش از وزیر شدن گفت: فعالیت من در حوزه معاونت اقتصادی وزارت راه و ترابری به برنامه ریزی برای افزایش درآمد مربوط نمی شد و ما افزایش درآمد ترانزیتی را در سازمانهای زیر مجموعه این وزارتخانه دنبال می کنیم.

با اتمام پروژه راه آهن کرمان-زاهدان تا پایان سال جاری حلقه مفقوده ترانزیت کشور در محور اسلام آباد- زاهدان- بم-کرمان تکمیل می شود و از این طریق به راه آهن سراسری متصل می شود.

بهبهانی خاطر نشان کرد: من طی این سه هفته بازدیدهای متعددی از پروژه های در حال ساخت این وزارتخانه داشته ام و در خصوص آزادراه تهران- شمال نیز با طرف چینی این قرارداد، بنیاد و پیمانکاران داخلی این پروژه گفتگو کرده ام اما من نمی توانم کل مسایل 17 ساله این آزادراه را در سه هفته حل کنم.

وزیر راه و ترابری درباره سقوط هواپیمای قرقیزستانی گفت: مالکیت این هواپیما، خلبان و کادر پروازی آن غیر ایرانی بوده اند اما به دلیل وجود مسافران ایرانی در آن سازمان هواپیمایی کشوری درخواست حضور درصحنه و پیگیری شرایط کشته شدگان را داشته است.

روابط عمومی موسسه تبیان

گروه جامعه و سیاست