تبیان، دستیار زندگی
با هدف پوشش و انعکاس وقایع خبری مدارس و حوزه های علمیه سراسر کشور، بخش شهرستان های مرکز خبر حوزه های علمیه راه اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش شهرستان های مرکز خبر حوزه های علمیه راه اندازی شد

با هدف پوشش و انعکاس وقایع خبری مدارس و حوزه های علمیه سراسر کشور، بخش شهرستان های مرکز خبر حوزه های علمیه راه اندازی شد.

حسن مولایی

مدیر مرکز خبر حوزه های علمیه با اعلام این خبر تصریح کرد: اطلاع رسانی پیرامون حوزه های علمیه، جزو ماموریت های اصلی این مرکز است که تاکنون سنگینی و ثقل اخبار آن بر حوزه علمیه قم متمرکز بود و این امر به نوعی خبرهای حوزه های علمیه شهرستان ها را تحت الشعاع قرار داده بود.

حجت الاسلام حسن مولایی افزود: نپرداختن به اخبار حوزه های علمیه شهرستان ها به معنای کم بودن خبرهای مهم در این حوزه ها نیست و تعریف و به کارگیری سامانه مناسب برای پوشش و انعکاس این اخبار ضروری است.

وی با بیان اینکه مدیران مراکز و مدارس حوزوی، خواهان انتشار اخبار مربوط به این مراکز از پایگاه رسمی خبری حوزه های علیمه می‌باشند گفت: با راه اندازی بخش شهرستان های مرکز خبر حوزه های علمیه، دیدگاه‌های علما، بزرگان و مسئولان حوزه های علمیه شهرستان ها، فعالیت های علمی، آموزشی پژوهشی و تبلیغی این حوزه‌ها و نیز نظرات طلاب منعکس می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 600 مدرسه علمیه در سراسر کشور خاطرنشان کرد: پوشش خبری در خصوص این مدارس، بسیار سنگین است که لازمه فعالیت مناسب در این زمینه، وجود سازمان خبری ویژه، فعال و گسترده است، اما با توجه به محدودیت امکانات امیدواریم با راه اندازی بخش شهرستان های این مرکز و همکاری مدیران مدارس حوزوی، زمینه برای اطلاع رسانی مناسب در این عرصه بیش از پیش فراهم آید.

مدیر مرکز خبر حوزه های علمیه اعلام کرد: شخصیت های حوزوی و مدیران مدارس علمیه و نیز طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور جهت همکاری با این بخش، ارائه دیدگاه ها و نظرات و نیز پیشنهاد سوژه های خبری می‌توانند با شماره تلفن 7740359 و تلفکس 7830589 با پیش شماره 0251 تماس بگیرند.