تبیان، دستیار زندگی
هفته‌ی پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال لغو ‌شد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته‌ی پنجم لیگ برتر لغو ‌شد

لیگ برتر فعلا تعطیل شد

هفته‌ی پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال لغو ‌شد.

پس از تصمیم كادر فنی تیم ملی فوتبال به منظور حفظ بازیكنان باشگاهی در اردوی تیم ملی و همچنین اعتراض برخی از باشگاه‌های لیگ برتری، هفته‌ی پنجم رقابت‌های لیگ برترفوتبال كشور لغو ‌شد.

تعدادی از باشگاه های لیگ برتری با ارائه درخواستی به فدراسیون فوتبال با توجه به رقابت‌های حساس لیگ برتر و حضور بازیكنان در اردوی تیم ملی خواهان لغو مسابقات هفته‌ی پنجم لیگ برتر شدند كه این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و رقابت‌های هفته‌ی پنجم لغو شد.

مسابقات لیگ برتر با توجه به این شرایط بعد از بازی با عربستان و در طول ماه مبارك رمضان پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: با درخواست باشگاه‌های لیگ برتری و تعامل با كمیته‌ی تیم های ملی دیدارهای هفته‌ی پنجم لیگ برتر فوتبال كشور لغو شد.

عزیز محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: باشگاه‌های لیگ برتری درخواست‌های مكرری برای لغو رقابت‌های هفته‌ی پنجم لیگ برتر داشتند. ضمن آن كه من با تمامی باشگاه‌های لیگ برتری صحبت كردم، آن دسته از باشگاه‌هایی كه بازیكن در تیم ملی داشتند بدون استثنا خواهان تعویق رقابت‌های هفته‌ی پنجم بودند و سایر باشگاه‌ها نیز یا با این تصمیم موافقت كرده یا این كه اعلام كردند تابع نظر سازمان لیگ خواهند بود.

عزیز محمدی رییس سازمان لیگ برتر

وی افزود: ما نیز به منظور كمك به باشگاه‌های لیگ برتری این تصمیم را گرفتیم. ضمن آن كه هدف دیگر ما تعامل با كمیته‌ی تیم های ملی بود چرا كه این كمیته به شدت از مصدومیت احتمالی بازیكنان تیم ملی در جریان رقابت‌های هفته‌ی پنجم نگران بوده و نمی‌توانست نفرات ملی پوش را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد.

عزیز محمدی درباره‌ی زمان برگزاری رقابت‌های هفته‌ی پنجم نیز گفت: در این زمینه چهارشنبه و پنج شنبه نشستی در فدراسیون فوتبال خواهیم داشت تا به جمع بندی برسیم و برنامه رقابت‌ها را اعلام كنیم. تلاش ما این است كه پس از بازگشت تیم ملی از عربستان ابتدا دیدارهای هفته‌ی پنجم را برگزار كرده و سپس رقابت‌ها در هفته‌های بعد ادامه پیدا كند اما در صورتی كه به جمع بندی دیگری برسیم احتمال دارد كه رقابت‌های هفته‌ی ششم و هفتم فشرده تر برگزار شده و زمان دیگری برای رقابت‌های هفته‌ی پنجم اعلام شود.

رییس سازمان لیگ درباره‌ی اظهارات سرمربی تیم ملی پیرامون اعلام درخواستش برای دراختیار داشتن بازیكنان ملی پوش نیز گفت: علی دایی پیش از این به ما گفته بود كه بازیكنان ملی پوش را در اختیار باشگاه‌هایشان نمی‌گذارد اما درخواست نكرده بود كه لیگ برگزار نشود، ضمن آن كه از تاریخ سوم تا بیست و یكم شهریور در مسابقات لیگ برتر وقفه می افتاد كه این موضوع با مخالفت باشگاه‌ها روبرو می‌شد اما اكنون خود باشگاه‌ها درخواست لغو رقابت‌های هفته‌ی پنجم و فشرده تر برگزار شدن مسابقات در هفته‌های ششم و هفتم را دارند كه ما نیز با آن موافقت كردیم.