تبیان، دستیار زندگی
شانزدهمین دوره تکمیلی تدبر روشمند قرآن کریم ویژه مربیان مدارس علمیه خواهران به همت معاونت فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) قم در حال برگزاری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت معاونت فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران

دوره تدبر روشمند قرآن کریم در حال برگزاری است

مریم ناصح

شانزدهمین دوره تکمیلی تدبر روشمند قرآن کریم ویژه مربیان مدارس علمیه خواهران به همت معاونت فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) قم در حال برگزاری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، خانم مریم ناصح، مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در حاشیه برگزاری دوره تدبر روشمند قرآن کریم در گفتگو با مرکز خبر حوزه، ضمن گزارشی از چگونگی برگزاری این دوره گفت: شانزدهمین دوره تدبر روشمند قرآن کریم با هدف تربیت مربی قرآن جهت پیش گیری از کج فهمیهای طلاب در مباحث قرآنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح یک ایده جدید برای طلاب است افزود: برای تربیت بهتر و آشنایی طلاب با مبادی و مبانی قرآن کریم باید ابتدا مربیانی در این رشته ها تربیت شوند تا بتوانیم این طرح را در مدارس اجرا کنیم.

مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: این دوره ها شامل مقدمات و تکمیلی یک و دو و دوره عالی است که این دوره برای مدارسی که تاکنون مربی برای آنان معرفی نشده است برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره 65 مربی از 40 مدرسه حضور دارند و در این 16 دوره 450 مربی دوره دیده اند که 208 مربی برای 156 مدرسه در دو ترم در سال گذشته این طرح را اجرا کرده اند و 40 مدرسه دیگر در سال تحصیلی جدید طرح را اجرا خواهند کرد.

خانم ناصح یادآور شد: مربیان حاضر در این دوره ضمن آشنایی با مبادی و مبانی تدبر روشمند قرآن، به صورت کارگاهی با تدبر جزء 30، 29 و 28 آشنا می‌شوند.

وی زمان برگزاری این دوره را 5 روز بیان کرد و گفت: بعد از اتمام دوره تکمیلی 2، برگزاری دوره های عالی پیش بینی شده است که اولین دوره آن برای 25 مربی برگزار شد و هدف از آن تربیت استاد و افرادی است که بتوانند در آینده به عنوان بازوان فکری و اجرایی مدارس با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همکاری داشته باشند.

مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: بعد از اتمام دوره ها، طرح پشتیبانی علمی مربیان با جدید ترین شیوه به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌گیرد.

وی استقبال از این دوره ها را بسیار بالا عنوان کرد و یادآور شد: این طرح با استقبال مدارس، مربیان و طلاب رو به رو شده و به  اهداف مورد نظر خود  در این دوره ها رسیده ایم.