تبیان، دستیار زندگی
اگر می‌خواهید دلی آرام و صاحب معرفت بیابید و هر کلامی که بر لبان‌تان جاری می‌شود بوی حضرت دوست به خود بگیرد باید یاد بگیرید که روح پاک کاینات را در وجود خود جاری سازید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کبوتر دل نازک

کبوتر دل نازک

می‌خواهم برای‌تان از روح خوشبختی صحبت کنم و بگویم اگر ستاره اقبال شما درخشید و وضع‌تان از قبل بسیار بهتر شد، مبادا مغرور شوید و روح موفقیت و سعادت خود را با حرکات ناشایست و ناسپاسی آزرده کنید که اگر چنین کنید، ممکن است این روح نازک و لطیف دل آزرده شود و شما را ترک کند.

روح جنگل چگونه از ما راضی می‌شود؟ وقتی دوستش بداریم، نگرانش باشیم، از او مواظبت کنیم و به ازای هر درختی که از دلش بیرون می‌آوریم چندین نهال تازه دیگر بکاریم. روح جنگل وقتی از ما راضی می‌شود و زندگی ما را با حضور خود زیبا می‌سازد که از فرزندان او یعنی درختان و حیوانات جنگل حمایت کنیم و بی‌دلیل برای دست یافتن به چند تکه ذغال درختان سبز و نورس را ریشه‌کن نکنیم. اگر ناسپاسی کنیم و قدردان نعمت جنگل نباشیم دیر نخواهد یابید که جنگل با ما قهر می‌کند.

اگر می‌خواهیم روح موفقیت و خوشبختی را در زندگی  خود همیشه پا برجا و پاینده نگاه داریم اولین گام قدردانی از خالق کاینات به خاطر همه کامیابی‌ها و خوشبختی‌هایی است که تا الان نصیب‌شان شده ، همین قدردانی و سپاس باعث می‌شود این ارواح شادی‌آفرین از کنار ما بودن احساس شادمانی کنند

روح رودخانه زیبایی مثل زاینده رود به چه شرطی طراوت و تازگی گذشته را از هوای اصفهان دریغ نخواهد کرد؟ وقتی بیاموزیم به رود زلال و پرخروش احترام بگذاریم و آن را از سرچشمه در مجرای مناسب هدایت کنیم و نگذاریم آب گوارا روانه زمین شود و به هدر رود و از همه مهمتر با ریختن فضولات و پسماندهای کارخانجات سر راه، آب را آلوده نکنیم. و فرزندان رود یعنی ماهیان و جانداران داخل آب را نیست و نابود نکنیم.

اگر ناسپاسی کنیم  و از سلامتی روح زاینده رود پاسداری نکنیم، دیری نخواهد یابید که خشکی و بی‌آبی و بی‌طراوتی یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران را در بر خواهد گرفت و هیچ‌کس خاطره‌ای از روح پرطراوت زاینده رود در یاد نخواهد داشت. موفقیت هم برای خود روح دارد. اگر می‌خواهیم در زندگی به شخص موفقی تبدیل شویم باید قواعد فراخوانی و حفظ و نگهداری و رشد و نمو موفقیت را بلد باشیم. باید بدانیم که اگر موفقیت‌ها و کامیابی‌های لحظه‌لحظه زندگی خودمان را قدردان نباشیم، این کبوتر دل نازک را از  پشت‌بام اقبال خود فراری می‌دهیم.

اگر بیمار هستیم و بخش‌هایی از بدن ما سالم است، به خاطر آن بخش‌های سالم باید قدردان و شکر‌گزار باشیم و برای سالم شدن عضو بیمار امیدواری خود را از دست ندهیم و اگر کاملا سالم هستیم و هیچ بیماری‌ای نداریم، این موفقیت بزرگ را باید لحظه به لحظه با رعایت بهداشت و تغذیه و ورزش سپاس بگوییم. سالم بودن یک موفقیت بزرگ است و سلامتی هم برای خود روحی حساس و زودرنج دارد و باید دایم با مراقبت و پیشگیری آن را حفظ کرد.

اگر همسر و فرزندانی سالم و صالح داریم، این موفقیت و سعادت را باید سپاس بگوییم و این سپاسگزاری با ابراز محبت و تهیه مقدمات پیشرفت و بهبود وضعیت جسمی و روحی و ذهنی و حفظ کانون خانواده میسر می‌شود و اگر چنین نکنیم، نتیجه‌ای جز تنهایی و آزردگی ابدی نصیب‌مان نخواهد شد.

روح خانه، روح خانواده، روح شهر، روح آسمان و هزاران روح دیگر وجود دارند و مانند یک طفل نیازمند مراقبت هستند و به رسیدگی دایم محتاج‌اند. در سخنرانی‌هایی موفقیتی در زمینه‌های مختلف همیشه روی یک نکته اساسی تکیه می‌شود و آن این است که قبل از موفق شدن لازم است روح موفقیت را بشناسیم و روحیه خود را با آن منطبق کنیم.

اگر می‌خواهید دلی آرام و صاحب معرفت بیابید و هر کلامی که بر لبان‌تان جاری می‌شود بوی حضرت دوست به خود بگیرد و هر جمله‌ای که می‌نویسید عطر حضور یار را در دل‌ها پخش کند، باید یاد بگیرید که روح پاک کاینات را در وجود خود جاری سازید و لرزش‌های دل خود را با حضور او در قلب خود آرام سازید.

راه دیگر آن است که به جاندار بودن چیزهایی که گمان می‌کنیم فاقد روح هستند، توجه کنیم. چیزهایی مثل موفقیت، خوشبختی، اعتماد بین اعضای خانواده، همکاران و همشهریان، توانگری و بسیاری داشتی‌های نادیدنی دیگر که اگر نسبت به آنها بی‌اعتنایی کنیم در چشم بر هم‌زدنی از دست‌شان خواهیم داد و تازه آن موقع و در غیاب این ارواح انرژی‌بخش و حیات‌آفرین است که متوجه می‌شویم چه چیزهای با ارزشی را مفت و راحت از دست داده‌ایم.

اگر می‌خواهیم روح موفقیت و خوشبختی را در زندگی  خود همیشه پا برجا و پاینده نگاه داریم اولین گام قدردانی از خالق کاینات به خاطر همه کامیابی‌ها و خوشبختی‌هایی است که تا الان نصیب‌شان شده ، همین قدردانی و سپاس باعث می‌شود این ارواح شادی‌آفرین از کنار ما بودن احساس شادمانی کنند.

منبع: موفقیت

مقالات مرتبط

اگر در اولین قدم موفقیت نصیب ما نشود

فرصت ها به سراغ با لیاقت ها می روند

رسیدن به موفقیت آرزوی مشترک تمام انسان ها

حرف نزن ، عمل کن

برای شروع راه موفقیت

توان بی پایان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.