تبیان، دستیار زندگی
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین برخی از ویژگی‌های دولت نهم و تعاملات حوزه‌های علمیه و دولت پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور رييس جمهور در امور روحانيت:

روحانيان روشنگران راه دولت هستند

محمد ناصر سقای بی ریا

مشاور رييس جمهور در امور روحانيت در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري رسا به تبيين برخي از ويژگي‌هاي دولت نهم و تعاملات حوزه‌هاي علميه و دولت پرداخت.

حجت الاسلام محمدناصر سقاي بي ريا، مشاور رييس جمهور در امور روحانيت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا که به مناسبت هفته دولت انجام شد، تعامل بين حوزه هاي علميه و دولت نهم را مثبت ارزيابي کرد و گفت: دولت نهم و شخص رييس جمهور در طول سه سال خدمت خود، همواره از بدنه روحانيت و مراجع تقليد حمايت کرده است.

وي در ادامه افزود: دولت معتقد است که در جمهوري اسلامي، کشور را بايد بر اساس آموزه‌هاي اسلام ناب محمدي با استفاده از توان علمي و معنوي حوزه هاي علميه بنا کرد.

حجت الاسلام بي‌ريا انتقادات روحانيان از دولت نهم را از روي دلسوزي و نشانه سلامتي سيستم حکومتي دانست و افزود: اين انتقادات به شيوه هاي گوناگون به رييس جمهور منتقل شده و در اين ميان مرکز ارتباطات دولت و حوزه علميه نقش مهمي را ايفا كرده است.

وي ادامه داد: اين انتقادات براي دولت پيامدهاي مثبتي داشته و شخص رييس جمهور از آن به گرمي استقبال مي‌کند.

مشاور رييس جمهور در امور روحانيت با بيان اينکه روحانيان روشنگران راه دولت هستند، اظهار داشت: انتقادات حوزويان و مراجع تقليد باعث روشن شدن وظيفه مجموعه دولت شده و بي گمان دولت نهم با شناخت وظيفه خود به آن عمل مي‌کند.

وي همچنين تأکيد کرد: نبايد منتقدان حوزوي انتظار اجراي کامل نظرات خود را داشته باشند و بايستي با سعه صدر اجراي آن را به مجموعه دولت بسپارند.

حجت الاسلام بي‌ريا در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين برخي از ويژگي‌هاي دولت نهم پرداخت و گفت: اين دولت و شخص رييس جمهور به مصلحت سنجي‌هاي موسمي توجهي ندارد و آن چه را که به صلاح مملکت و عزت مسلمانان باشد انجام مي‌دهد.

مشاور رييس جمهور در امور روحانيت با اشاره به روحيه تهاجمي دولت نهم در مقايسه با ضعف، سستي و انفعالي عمل کردن برخي دولت هاي پيشين خاطر نشان کرد: امروز ايرانيان سراسر جهان عزت و سربلندي خود را بازيافته و مستکبران جهان نيز به اين کرامت معترفند.

وي با بيان اينکه امروزه مساله ولايت فقيه و شيوه حکومتي جمهوري اسلامي ايران، به يک شيوه قابل تقليد در جهان تبديل شده است، اظهار داشت: قدرت تهاجمي و دست پر دولت نهم و شخص رييس جمهور در عرصه بين الملل، توانسته است نظرات مردم جهان را به اين شيوه حکومتي جلب كند.

حجت الاسلام بي‌ريا احياي گفتمان امام و انقلاب در کشور را از ديگر نکات ارزنده دولت نهم برشمرد وگفت: توجه به مساله ولايت فقيه و رهبري، استفاده هنرمندانه از رسانه‌ها به معناي حقيقي و زبان قابل فهم براي عامه مردم، از جمله ويژگي هاي برتر دولت نهم به حساب مي‌آيد.

وي همچنين تواضع مسوولان نسبت به زيردستان را از جمله خصايص يک دولت اسلامي عنوان و خاطر نشان کرد: اين ويژگي در دولت نهم نمود داشته و بر رفتار و منش مسوولان رده‌هاي پايين تر نظام نيز تأثير گذاشته است.

مشاور رييس جمهور در امور روحانيت با اشاره به شعار عدالت محوري دولت نهم گفت: مانع اصلي در اجراي عدالت اجتماعي در کشور، وجود باندهاي فساد اقتصادي و سياسي و يا به تعبير مقام معظم رهبري، اژدهاي هفت سر فساد در کشور است.

وي در ادامه افزود: رسيدن به عدالت حقيقي در مملکت اسلامي، ممکن است ولي آسان نيست و دستيابي به آن تنها با پايمردي و استقامت دولتمردان و حمايت مردم امکان پذير است.

حجت الاسلام بي ريا در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات تخريبي برخي از رسانه ها نسبت به دولت نهم اشاره کرد و گفت: کساني که به تخريب چهره دولت مي پردازند هيچ گاه در کنار انتقادات خود، پيشنهادي براي انجام بهتر امور نداشته‌اند.

وي در ادامه تأکيد کرد: رسانه هاي اسلامي بايد با شفافيت و سلامت کامل فعاليت کرده و با دنبال کردن حقيقت، خط قرمزهاي جامعه و شرع را رعايت کنند.

مشاور رييس جمهور در امور روحانيت با بيان اينکه دولت نهم حزبي نبوده و وامدار هيچ حزبي نيست، اظهار داشت: تصميم گيري احزاب براي مردم و کشور با اصول اسلامي و ملاک‌هاي شرعي سازگار نيست و در جامعه اسلامي خود مردم بايد براي مملکت تصميم گيري كنند.

حجت الاسلام بي ريا، خط پهن اختلاف بين دولت نهم و احزاب را در حزبي عمل نکردن مجموعه دولت دانست و افزود: اين ويژگي بايستي در کشور پايدار مانده و خود مردم بايد پاسدار آزادگي خود در تصميم گيري‌ها باشند.