تبیان، دستیار زندگی
طی مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه قم، مدیر جدید مدرسه علمیه معصومیه(س) قم معرفی شد. به گزارش مرکز خبر حوزه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر حوزه علمیه قم

برنامه های آموزشی و پژوهشی تمام مدارس علمیه یکنواخت می‌شود

مقتدایی

طی مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه قم، مدیر جدید مدرسه علمیه معصومیه(س) قم معرفی شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مقتدایی در این مراسم گفت: مدارس قم و شهرستانها در برنامه های آموزشی مستقل عمل می‌کردند و سلیقه شخصی را به کار می‌بردند که این برنامه ها بر خلاف مصوبه شورای عالی حوزه بود.

وی افزود: در مدیریت جدید برنامه های آموزشی و پژوهشی و تهذیب به صورت یکنواخت درتمامی مدارس قم و شهرستانها پیاده می‌شود و اگر مدرسه ای برنامه خاصی داشته باشد با هماهنگی مرکز مدیریت بلامانع است و نباید در مدارس تحت پوشش، برنامه آموزشی و یا مسابقه علمی، بدون اطلاع مرکز مدیریت حوزه برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه قم، اجرای برنامه های تهذیب و اخلاق برای طلاب را در حوزه و مدارس کم رنگ بیان کرد و گفت: حوزه علمیه از این خلاء رنج می‌برد و خواسته مراجع این است که برنامه های تهذیب برای طلاب اصل باشد و طلبه ای که از ابتدا وارد حوزه می‌شود باید برنامه های تهذیبی را لمس کرده تا یک فرد مهذب بار بیاید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: معنویت و نورانیتی که در حوزه ها وجود دارد منشا امتیاز حوزه با سایر مجامع علمی است و باید این جنبه ها  حفظ و تقویت شود و به طور روزمره پیاده گردد.

رییس هیات امنای جامعه الزهراء بسیج را مایه افتخار و روحیه بسیجی را روحیه ایثار، فداکاری و تعهد بیان کرد و افزود: اعتقاد به ولایت فقیه و  حمایت از انقلاب و نظام از برنامه های بسیج است و حمایت از بسیج در راس برنامه های مرکز مدیریت است، ولی این برنامه ها نباید باعث دخالت در برنامه های آموزشی و  مدیریت مدرسه شود.

آیت الله مقتدایی گفت: باید تعطیلات در حوزه به حداقل برسد و هر وقت آمادگی برای تدریس وجود دارد حوزه و مدارس نباید تعطیل شوند.

خاطرنشان می‌شود؛ در این مراسم، از خدمات حجت الاسلام قوامی مدیر سابق مدرسه علمیه معصومیه (س) قدردانی شد و حجت الاسلام ملکی مدیر مدرسه صدوقی واحد 5 به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه معصومیه(س) معرفی گردید.