تبیان، دستیار زندگی
كتاب «تاریخ تئوری‌های حقوقی اسلامی» ساعت 17 تا 19 امروز دوشنبه 4 شهریورماه در سرای اهل قلم خانه كتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب تاريخ تئوري‌هاي حقوقي اسلامي بررسي مي‌شود

تاریخ تئوریهای حقوق اسلامی

كتاب «تاريخ تئوري‌هاي حقوقي اسلامي» ساعت 17 تا 19 امروز دوشنبه 4 شهريورماه در سراي اهل قلم خانه كتاب مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمدحسين ساكت، دكترمحمدرضا وصفي، محمود آموزگار و محمد راسخ(مترجم كتاب) به عنوان كارشناس و منتقد حضور دارند و كتاب «تاريخ تئوري‌هاي حقوقي اسلامي» را مورد نقد و بررسي قرار مي‌دهند.

اين كتاب از نظر دسته‌بندي مطالب، رويكرد به موضوع و شيوۀ نقد، در نوع خود منحصربه‌فرد است و مواد لازم براي فهم علم اصول فقه‌(تئوري حقوقي اسلامي) به طور خاص و حقوق اسلامي به طور عام را فراهم مي‌آورد.

اين ويژگي در كنار شيوۀ بيان و ساختار مستحكم كتاب بي‌ترديد طيف وسيعي از خوانندگان را از ميان دانشجويان، طلاب و علماي ديني و علاقه‌مندان به پژوهش درباره اسلام و سير تكاملي آن، به خود جذب خواهد‌كرد.

كتاب «تاريخ تئوری‌های حقوقی اسلامی»، تأليف «وائل ابن حلاق» با ترجمه «محمد راسخ» به همت نشر «نی» با شمارگان 1650 نسخه و به بهای 56000 ريال در اسفند‌ماه 1386 منتشر شده‌است.