تبیان، دستیار زندگی
با به پایان رسیدن فیلم‌برداری بخش‌های مربوط به شهر مكه، گروه سازنده سریال «مختارنامه» فیلمبرداری بخش‌های شهر مدائن را از امروز (چهارم شهریور ماه) آغاز می‌كنند. فیلم‌برداری دكورهای شهر مكه كه با حضور رضا كیانیان، فریبرز عرب‌نیا و غیره به صورت شب‌كاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریبرز عرب‌نیا در نقش جوانی مختار

فریبرز عرب‌نیا در نقش جوانی مختار

مختارنامه» به قسمت‌های نخست بازمی‌گردد

با به پایان رسیدن فیلم‌برداری بخش‌های مربوط به شهر مكه، گروه سازنده سریال «مختارنامه» فیلمبرداری بخش‌های شهر مدائن را از امروز (چهارم شهریور ماه) آغاز می‌كنند.

فیلم‌برداری دكورهای شهر مكه كه با حضور رضا كیانیان، فریبرز عرب‌نیا و غیره به صورت شب‌كاری انجام می‌شد، پنج‌شنبه (31 مردادماه) به پایان رسید، و گروه سازنده سریال «مختارنامه» به سرپرستی داوود میرباقری پس از سه روز استراحت، فیلم‌برداری بخش‌های شهر مدائن را طی روز ادامه می‌دهند.

بخش‌هایی از صحنه‌های مربوط به شهر مدائن تابستان سال گذشته و پیش از اعزام گروه سازنده این سریال به شهر شاهرود، فیلم‌برداری شده بود و اكنون پس از یك سال، ادامه‌ی این صحنه‌ها به همراه بخش‌هایی از قسمت‌های ابتدایی این سریال، فیلم‌برداری خواهد شد.

دكورهای شهر مدائن در منطقه احمدآباد مستوفی و در همان محلی كه دكورهای كوفه ساخته شده‌اند، بنا شده است.

بنابراین گروه 16 نفری صحنه به سرپرستی محسن شاه‌ابراهیمی (مدیر هنری) با ایجاد تغییراتی در دكورهای كوفه كه اتفاقا معماری كاملا متفاوتی با مدائن دارد، برای فیلم‌برداری بخش‌های دیگر، مجددا از این دكورها بهره می‌گیرند.

ساخت و آماده‌سازی دكورهای شهر مدائن بیش از یك‌ماه به طول انجامیده است و صحنه‌های باقی‌مانده از دكورهای این شهر، از امروز با فیلم‌برداری صحنه‌های مربوط به ورود امام حسن (ع) و همراهانش به شهر مدائن آغاز می‌شود.

آغاز سریال مختارنامه با موضوع زخمی‌شدن امام حسن(ع) توسط یكی از خوارج همراه خواهد بود كه در همین بخش فیلم‌برداری خواهد شد. در بخش‌هایی باقیمانده از شهر مدائن، بازیگرانی چون حسن پورشیرازی، اكبر زنجانپور، رضا رویگری و فریبرز عرب‌نیا (با گریم جوانی مختار) ایفای نقش خواهند كرد.

از دیگر ویژگی‌های بخش مدائن خصوصا دكورهای این بخش، به تصویركشیدن چندین بازار است كه براساس حرف مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند.

بازار ماست‌بندان، بازار رنگ‌رزها، فرش‌فروش‌ها، لحاف‌دوزها، سفال‌فروشان، میوه و تره‌بار و همچنین بازار علاف‌ها دكورهای مختلف این بخش را شامل می‌شوند كه برخی از بازارها همچون سفال‌فروشان و فرش‌فروشان مستقف شكل گرفته است و برخی دیگر مانند میوه‌فروش‌ها علاف‌ها با سایبان ایجاد شد‌ه‌اند.

محل ساخت این بازارها نیز در میدان شماره 3 كوفه بوده است.

قرار است در صحنه‌هایی از سریال مختارنامه كه در دكور بازارها فیلم‌برداری می‌شوند، یكسری عملیات اكشن و بدلكاری هم اتفاق نیفتد كه شورش و درگیری‌های گروه‌های مختلف با هم به تصویر می‌كشد.

درحال حاضر مطالبی در خصوص پخش سریال مختارنامه در مهرماه 88 عنوان شده است كه براین اساس مراحل فنی این سریال نیز هم‌چنان درحال انجام است؛ این درحالی است كه هم‌چنان فردی كه به عنوان آهنگساز با پروژه «مختارنامه» همكاری می‌كند، مشخص نشده است.

منبع : ایسنا