تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ایران تلاش خود را برای شكست دادن تیم ملی عربستان آغاز كرده است.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: تیم ملی را به جام جهانی می‌برم

علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ایران تلاش خود را برای شكست دادن تیم ملی عربستان آغاز كرده است.

علی دایی در آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال ایران به منظور برگزاری دیدار تداركاتی مقابل جمهوری آذربایجان و همچنین انجام نخستین دیدار در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی 2010 مقابل عربستان در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: تیم ملی ایران از دوشنبه به صورت رسمی تلاش خود را برای بازی مقابل عربستان آغاز كرده است و می‌دانیم كه بازی مقابل عربستان بسیار حساس است چرا كه نخستین بازی تیم ایران در راه حضور در جام‌جهانی است و عربستان نیز همواره رقیب دیرینه و سرسخت تیم ملی ایران است.

وی درباره نفرات دعوت شده به اردو نیز گفت: بازیكنانی كه امروز در اردوی تیم ملی حضور دارند مزد تلاش و زحمات خود را گرفتند. ما مجبور بودیم نام 38 بازیكن برای اخذ ویزا به سفارت عربستان اعلام كنیم اما اكنون كار خود را با 27 بازیكن آغاز كردیم كه احتمال دارد دو یا سه بازیكن از این جمع حذف شوند و ما با 24 یا 25 بازیكن به عربستان برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی تداركاتی تیم ایران مقابل آذربایجان نیز خاطر نشان کرد: آذربایجان تیم خوبی است و سرمربی صاحب‌نامی چون "برتی فوگتس" دارد، بی‌تردید این بازی محك بسیار خوب و جدی برای تیم ملی ایران است.

وی افزود: از روز جمعه اردوی تیم ملی در جزیره كیش آغاز می‌شود و پس از این اردو ما روز سیزدهم یا چهاردهم شهریور ماه عازم عربستان می‌شویم تا نخستین بازی خود را مقابل این تیم برگزار كنیم.

دایی اظهار داشت: به بازی مقابل عربستان بسیار خوشبین هستم و تنها با این نیت به مصاف عربستان می‌رویم كه این تیم را در كشورش شكست دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: از زمانی كه هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم تنها یك هدف داشتم و آن هم بردن ایران به جام جهانی بود و امید بسیاری دارم كه به این هدف دست پیدا كنیم.

وی تاكید كرد: بازیكنانی كه از امروز در اردوی تیم ملی حضور دارند از این پس به هیچ عنوان تا پس از بازی مقابل عربستان نمی‌توانند برای تیم‌های باشگاهی خود بازی كنند چرا كه امكان دارد مصدوم شوند و ما تمامی این نفرات را برای بازی مقابل عربستان نیاز داریم.

دایی در درباره خط خوردن مهدی مهدوكیا تصریح کرد: مهدوی‌كیا بازیكن بزرگ و بسیار خوب فوتبال ایران است اما بازیكنانی كه اكنون در فهرست تیم ملی قرار دارند نفراتی هستند كه در چارچوب كارهای تاكتیكی تیم ملی قرار داشتند اما بی‌تردید از مهدوی كیا در اردوهای آینده استفاده می‌كنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان درباره لژیونرهای اروپایی تیم ملی نیز گفت: بازیكنان ایرانی همچون وحید هاشمیان و آندرانیك تیموریان كه در اروپا بازی می‌كنند ظرف روزهای دهم یا یازدهم شهریور به اردوی تیم ملی محلق می‌شوند چرا كه پیش از آن نمی‌توانیم این بازیكنان را از باشگاه‌هایشان بگیریم.