تبیان، دستیار زندگی
یم؛ برخی ظرفیت بزرگی را ندارند داورچهارم وناظر از تعویض سوم ما جلوگیری كردند! شكواییه‌ای را به فدراسیون فوتبال تقدیم می‌كنیم معاون ورزشی باشگاه استقلال تهران گفت: در شرایطی كه علیرغم مشكلاتی مانند نبود بلیت هواپیما برای پرواز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كامران منزوی:

ما ظرفیت باخت داریم؛ برخی ظرفیت بزرگی را ندارند

داورچهارم وناظر از تعویض سوم ما جلوگیری كردند!

شكواییه‌ای را به فدراسیون فوتبال تقدیم می‌كنیم

معاون ورزشی باشگاه استقلال تهران گفت: در شرایطی كه علیرغم مشكلاتی مانند نبود بلیت هواپیما برای پرواز به اصفهان، با اتوبوس عازم این شهر شدم متاسفانه بی‌اطلاعی برخی اعضای فدراسیون فوتبال و به تبع آن اخبار منتشر شده اولین تنش را در اردوی ما ایجاد كرد.

كامران منزوی اظهار داشت: باشگاه‌ استقلال پس از انجام گفتگوهای لازم با برانكو، مساله عنایتی و ضرورت حضور وی در مسابقات جام حذفی را به اصطلاح حل و فصل كرد اما اینكه گفته شود در صورت عدم بازی با سپاهان 3 بر صفر بازمانده می‌شویم افكار ما را به هم ریخت.

وی اضافه كرد: با توجه به سوابق ذهنی موجود از سپاهان و همچنین شرایط برد هفته‌ی قبل آن برابر ذوب آهن كه به اعتراف همه‌ی كارشناسان گل برتری این تیم آفساید بود، در عمل شاهد بودیم كه نقش داور چهارم حتی پررنگ‌تر از داور اول بود و مرتبا با ورود به میانه زمین، تنها به روی نیمكت ما حساسیت داشت. در نهایت هم با تحریك «اصفهانیان» شرایط اخراج قلعه نوعی را فراهم كرد.

سخنگوی باشگاه استقلال تهران یادآور شد: مهم‌ترین معضل فوتبال ما، هیات‌های فوتبال و مسوولان برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها هستند كه مشخصا از تیم‌های خود طرفداری می‌كنند در حالی كه در تهران امكان ندارد چنین برخوردی با تیم‌های تهرانی از سوی هیات انجام شود. قلعه نوعی از استادیوم كه اخراج نشد و به جای این كه وی را به جایی مناسب ببرند، در محلی قرار گرفت كه در اشغال هواداران سپاهان بود. حتی علاوه بر اخراج قلعه نوعی، آذرپور یكی از مربیان ما را اخراج كردند و به سوی بابازاده حمله‌ور شدند.

منزوی خاطرنشان كرد: هنگام به ثمر رسیدن گل دوم استقلال و شادی دو تن از اطرافیان تیم، یكی از معاونین باشگاه سپاهان كه جزو مسوولین برگزاری این مسابقه نیز محسوب می‌شد، با فریاد بلند عنوان ‌كرد كه اینجا جای چنین كاری نیست و شروع به توهین ‌كرد كه با عكس‌العمل قلعه‌نوعی روبرو ‌شد. آیا مربی یك تیم نمی‌تواند ابراز احساسات كند؟ در این شرایط با مساعدت «ساكت» جان سالم به در بردیم.

وی با اشاره به ممانعت داور چهارم و ناظر بازی از تعویض و ورود مجاهد خضیراوی به زمین مسابقه به عنوان یك تعویض تاكتیكی ، گفت: هنگامی كه مربی بدنساز ما برای انجام تعویض سوم تیم اقدام می‌كند، داور چهارم و ناظر بازی با توجیه این كه چرا هنگام گلزنی استقلال برای تماشاچیان خود دست تكان دادی! از انجام این تعویض ممانعت كردند.

منزوی در ادامه گفتگو ،اظهار داشت: گل سوم سپاهان مشخصا آفساید بود اما متاسفانه پذیرفته شد، از دقیقه یك ركیك‌ترین الفاظ را علیه ما به كار بردند. در اینجا عنوان می‌كنم كه ما ظرفیت باخت را داریم اما برخی ظرفیت بزرگی را ندارند و به هر قیمتی می‌خواهند برنده باشند. به هر حال با ارسال شكواییه‌ای به فدراسیون فوتبال از دكتر دادكان تقاضای رسیدگی داریم.

سخنگوی باشگاه استقلال تهران، خاطرنشان كرد: مشكل ما این است، هیات فوتبال اصفهان طرفدار تیم خود است و می‌خواهد كه سپاهان برنده باشد. نگاهی به اطراف زمین هنگام گلزنی تیم سپاهان نشان می‌داد كه همه مسوولین ابراز احساسات می‌كردند. سوال این است كه آیا به عنوان مثال نیروی انتظامی ورزشگاه آزادی به مربی بدنساز تیم حریف می‌گوید كه به دلیل دست دادن با یك هوادار از زمین بیرون برود.

منزوی در ادامه گفت: روز چهارشنبه فوتبال جوانمردانه‌ای را با توجه به مسایل فرهنگی به نمایش خواهیم گذاشت. متاسفم برای فوتبال كه فضای آن آلوده شده است. البته هرگز نمی‌خواهم به مسایلی این چنینی فكر كنم و استغفار می‌كنم اما مشكلات اقتصادی به چه تصمیماتی منجر می‌شود. از سه گل دریافتی، دو گل را كه خودمان وارد دروازه كردیم و گل سوم هم با كمك «كمك داور» به ثمر رسید كه در نهایت پوست ما را كندند.

وی در پایان تصریح كرد: از دادكان درخواست دارم تا قلعه نوعی در بازی برگشت روی نیمكت بنشیند و پس از آن با بررسی فیلم بازی و گزارش‌های ارایه شده تصمیم‌گیری مناسبی انجام شود.

باشگاه استقلال در آستانه دیدار برگشت فینال جام حذفی:

غریو شادی طرفداران در جشن قهرمانی برپا می‌شود

كانون هواداران باشگاه فرهنگی - ورزشی استقلال از تمامی طرفداران این تیم دعوت كرد كه در دیدار برگشت مقابل سپاهان اصفهان از سری رقابتهای جام حذفی، در ورزشگاه آزادی تهران حضور یابند.

روابط عمومی باشگاه استقلال با ارسال نمابری آورده است: «مسابقه برگشت فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران در فصل 83-82 میعادگاه آبی دوستان و علاقمندان به روابط عمومی باشگاه استقلال با ارسال نمابری آورده است: «مسابقه برگشت فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران در فصل 83-82 میعادگاه آبی دوستان و علاقمندان به پیروزی به یادماندنی و خاطره‌انگیز و كسب عنوان نخست جام حذفی و حضور در جشن بزرگ قهرمانی یاری رساند و این نكته‌ای است كه در دل برگزاری مسابقه برگشت نهفته است. فراموش نكرده‌ایم كه استقلال همواره در مقابل چشم طرفدارانش دست به انجام كارهای بزرگی زده و این بار امید آن داریم كه خط پایان جام

حذفی، قرین با غریو شادی طرفداران استقلال در ورزشگاه آزادی باشد.»

دبیر كمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال خبر داد:

بررسی گزارش دیدارهای فوتبال استقلال ـ سپاهان و فوتسال پرسپولیس ـ پاس

دبیر كمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: هنوز گزارشی از بازی تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران به كمیته‌ی انضباطی ارسال نشده است.

حسین عبدالهی تصریح كرد: به محض دریافت گزارش ناظر بازی و داور مسابقه بررسی‌های لازم درباره‌ی این گزارش انجام و تصمیم‌گیری اتخاذ خواهد شد.

وی اظهار داشت: امیر قلعه نوعی به دلیل دریافت كارت قرمز از سوی داور مسابقه قاعدتا یك جلسه نمی‌تواند روی نیمكت استقلال بنشیند. در عین حال بررسی گزارش بازی نیز مشخص می‌كند كه آیا وی به دلیل حركت غیر ورزشی از بازی اخراج شده است یا خیر. در این صورت تصمیم‌گیری لازم از باب سایر جریمه‌های احتمالی انجام می‌شود.

عبدالهی درباره‌ی مسابقه‌ی تیم‌های فوتسال پرسپولیس - پاس و حواشی این دیدار گفت: گزارش لازم از سوی كمیته‌ی فوتسال تنظیم و به كمیته‌ی انضباطی ارایه شده است. بررسی این گزارش مراحل لازم خود را طی می‌كند و در صورت نیاز، مسوولین دو تیم را به كمیته‌ی انضباطی دعوت خواهیم كرد.

سرپرست تیم فوتبال استقلال:

راه قهـرمـانی استقلال، اخلاقی است

سپاهان بازی رفت پیشنهاد داور خارجی را می‌داد

باشگاه سپاهان روز گذشته اعلام كرد كه برای بازی برگشت فینال جام حذفی باید یك داور خارجی حضور پیدا كند و حتی حاضر است كه هزینه حضور این داور خارجی را بپردازد.

علی نظری جویباری گفت: این ادعا خود ثابت می‌كند كه استقلال مظلوم واقع شده است. به نظر سپاهانی‌ها دیگر كاری به داوران ایرانی ندارند و به هدف خود رسیده‌اند.

سرپرست باشگاه استقلال افزود: ما از این كه برای بازی‌های حساس باید از داور خارجی استفاده كرد حمایت می‌كنیم اما چرا سپاهان این پیشنهاد را در بازی رفت و در زمانی كه میزبان بود و همه مسایل به عهده این تیم بود اعلام نكرد.

سرپرست استقلال در پایان گفت: اما راه قهرمانی استقلال اخلاقی است و برای ما همه داوران ایران مورد احترام هستند.

سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان:

معاون باشگاه از موضع حـراست بـرخورد كرد!

داور خارجی برای جلوگیری از تنش و حاشیه است

سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: مسابقه سپاهان و استقلال در داخل زمین با سلامت كامل برگزار شد و حواشی این بازی از زمان اخراج امیر قلعه نوعی آغاز شد.

رمضانی افزود: مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا می‌تواند درسی آموزنده برای فوتبال ما باشد و این كه همه باید مطیع داور باشند و احترام وی را حفظ كنند. در این راستا امیدوار هستم فرهنگ تماشاچیان نیز همانند تیم‌های اروپایی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در شرایطی كه دم از حرفه‌ای‌گری می‌زنیم، شایسته و زیبنده كشور ما نیست تا در داخل زمین با چنین مسایلی روبرو شویم و انجام فرهنگ سازی لازم ضروری است.

رمضانی تصریح كرد: این كه گفته می‌شود معاون باشگاه سپاهان در داخل جایگاه برخوردی را با قلعه نوعی به وجود آورد را قبول ندارم زیرا در روز مسابقه وی به عنوان یك سمت حراستی و در جایگاه مخصوص خود انجام وظیفه می‌كرد. البته به دلیل حضور در كنار زمین اطلاع كاملی از ماوقع ندارم.

وی در پایان، داوری انجام شده را صرف نظر از نتیجه نهایی مسابقه بدون نقص دانست و درباره‌ی پیشنهاد سپاهان نسبت به استفاده از داور خارجی در بازی برگشت گفت: مسلما داور هم مانند بازیكن اشتباه می‌كند، داوران ایرانی را لایق می‌دانم. البته هنوز اظهار نظر رسمی درباره‌ی حضور داوران خارجی صورت نگرفته است و خبری هم از این پیشنهاد ندارم اما اگر چنین چیزی هم مطرح شود، برای جلوگیری از تنش و حاشیه خواهد بود.

برای بازی برگشت فینال جام حذفی؛

ده هزار هوادار استقلال خوزستان در تهران

كانون هواداران استقلال اهواز اعلام كرد كه با ده هزار هوادار آبی به تهران سفر خواهند كرد.

این كانون تصمیم دارد كه از طریق زمینی و هوایی، حدود ده هزار نفر را برای تماشای دیدار برگشت تیمهای استقلال تهران و سپاهان راهی تهران كند. تیم استقلال اهواز نیز در مرحله یك چهارم نهایی از سپاهان اصفهان شكست خورد.

كانون هواداران باشگاه استقلال اهواز با همكاری كانون هواداران استقلال شرایط حضور تماشاگران خوزستانی در ورزشگاه آزادی را فراهم كرده اند.

شایان ذكر است كه با هماهنگی دو باشگاه استقلال تهران و استقلال خوزستان از روز دوشنبه بلیت تمام قطارهای اهواز به تهران و بلعكس خریداری می‌شود و به صورت رایگان در اختیار هواداران قرار می‌گیرد.

درخواست باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال و شورای تامین استان تهران

باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال طی درخواستی از فدراسیون فوتبال و شورای تامین استان تهران خواهان حضور رایگان مردم در بازی فینال جام حذفی ایران شده است.

تیم فوتبال استقلال در بازی برگشت جام حذفی میزبان است و درآمد بلیت فروشی این رقابت‌ها به این تیم تعلق می‌گیرد.

همچنین استقلال سهم سازمانهای ذیربط از جمله انتظامات، شركت واحد و دیگر مواردی كه باید از هزینه بلیت فروشی كسر شود را نیز خواهد پرداخت.

گفتنی است، باشگاه استقلال، 50 هزار نوشابه انرژی زا اس پاور ( spower) را میان تماشاگران استقلال توزیع می‌كند.

بنابراین گزارش، استقلال برای روز چهارشنبه ـ فینال جام حذفی ـ مراسم ویژه‌ای ترتیب داده است. قرار است قبل از بازی، میان دو نیمه و پایان بازی، جشن 60سالگی استقلال برپا شود و در این زمینه كنسرتی با حضور هنرمندان موسیقی ایران برگزار خواهد شد.