تبیان، دستیار زندگی
1383 « مادر» علی حاتمی در جشنواره فیلم‌های سینمایی تلویزیون شبكه دو سیمای تابستان، امسال نیز همانند گذشته در قالب جشنواره‌ی فیلم‌های سینمایی ، فیلم های برگزیده مردم را در دو بخش فیلم و مسابقه پخش می‌كند. به گزارش ایسنا فیلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 15 تیر ماه 1383

«مادر»

علی حاتمی در جشنواره فیلم‌های سینمایی تلویزیون

شبكه دو سیمای تابستان، امسال نیز همانند گذشته در قالب جشنواره‌ی فیلم‌های سینمایی ، فیلم های برگزیده مردم را در دو بخش فیلم و مسابقه پخش می‌كند.

به گزارش ایسنا فیلم های « مادر»،« فردا آسمان از آن توست»،«ادیسه» ،انیمیشن سینمایی« تام و جری»  و« موج خاموش» از جمله فیلم هایی خواهند بود كه طی روزهای آتی از این شبكه پخش می شوند.

« مادر» ساخته علی حاتمی ، شنبه ساعت 23.45 از شبكه دوم سیما پخش می شود . مرحومه رقیه چهره آزاد ، محمد علی كشاورز ، فریماه فرجامی ، امین تارخ ،اكبر عبدی ،جمشید هاشم پور،حمید جبلی از جمله بازیگرانی هستند كه در این فیلم به ایفاء نقش پرداخته اند .

این فیلم كه سال 1369 در سینما های كشور اكران شد،درباره پیرزنی است كه در آسایشگاه سالمندان به سر می برد و به شش فرزند خود اطلاع می دهد كه می خواهد در لحظات واپسین عمرش،اعضای متفرقه خانواده را در خانه قدیمی پدری ببیند.( شناسنامه كامل فیلم مادر)

« فرداآسمان از آن توست» فیلم دیگری است كه زندگی « آنه آنجل »- پرستاری كه به تازگی كار خود را در بخش كودكان سرطانی آغاز كرده است را به تصویر می كشد. آنه بیش از حد با كودكان ارتباط برقرار   می كند و به فكر بیماری آنهاست به طوری كه این كار زندگی شخصی او را دچار بحران می كند اما حمایت های او از یكی از كودكان باعث می شود تا وی قبل از مرگ به بزرگترین آرزوی خود برسد.

فیلم سینمایی «ادیسه» نیز این هفته از شبكه دوم سیما پخش می شود.

انیمیشن سینمایی « تام و جری » نیز پنجشنبه ساعت 15 ویژه گروه سنی كودك و نوجوان از شبكه دو پخش می شود.

«موج خاموش » نیز دیگر فیلم سینمایی خارجی است كه در جشنواره فیلم های سینمایی شبكه دو به نمایش درمی آید.داستان این فیلم درباره یك پرورش دهنده اسب است كه زنش توسط عوامل زمین خوار كشته می شود و اسبهای گران قیمت آنها مجروح می شوند. او درصدد جبران خسارتش برمی آید و به مرور شروع به گرفتن انتقام می كند. و در نهایت دادگاهی كه برای محكومیت زمین خوار تشكیل می شود، پرورش دهنده محكوم به اعدام   می شود.

گفتنی است است فیلم های سینمایی هر شب ساعت 23.45 از شبكه دوم سیما پخش و تكرار آن ها ساعت 11.30 روز بعد خواهد بود.