تبیان، دستیار زندگی
زهرا کریمی نماینده ووشو ایران در وزن 60، کیلو گرم مسابقات المپیک، اولین مدال طلا بانوان ایران در این رشته را به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلای المپیک برای بانوی ایرانی

ووشو، زهرا کریمی

نماینده ووشو ایران در وزن 60 کیلوگرم مسابقات المپیک، اولین مدال طلا بانوان ایران در این رشته را به خود اختصاص داد.

به نقل از مهر، زهرا کریمی عضو تیم ووشو بانوان ایران که در مبارزات سانشو به دیدار پایانی راه یافته بود در مسابقه پایانی مقابل حریف ویتنامی خود به پیروزی رسید و اولین مدال طلای تاریخ ووشو بانوان ایران در عرصه بین المللی را به دست آورد. کریمی در این رقابت ابتدا راند اول را پیروز شد. وی سپس راند دوم را به حریف واگذار کرد ولی با برتری در راند سوم  پیروزی را از آن خود کرد.

کریمی در رقابتهای جهانی چین به این حریف ویتنامی باخته بود. مسابقات ووشو به صورت نمایشی در المپیک برگزار و مدال های آن در جدول مدال ها محاسبه نشد.

اوجاقی به مدال نقره رسید

ووشو، حسین اوجاقی

مصدومیت از ناحیه دنده مانع از ادامه مبارزه حسین اوجاقی در دیدار پایانی مسابقات ووشو بازیهای المپیک 2008 پکن شد تا سرگروه تیم ملی ووشو کشورمان در عین شایستگی به مدال نقره این رقابت ها دست یابد.

به نقل از مهر، حسین اوجاقی در اولین مبارزه خود مقابل نماینده سوئیس را در 2 راند متوالی شکست داد و مدال برنز خود را با راهیابی به مرحله نیمه نهایی پکن مسجل کرد.

سرگروه تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی طی دو راند متوالی حریفی از برزیل را شکست داده و به مرحله فینال این مسابقات راه یابد. در این دیدار اوجاقــی به دلیــل ضربـات خطای حریــف از ناحیه دنده  به شدت آسیب دید.

اوجاقی که باید برای کسب مدال طلا در دیدار نهایی مقابل " مسلم" از روسیه قرار می گرفت، به دلیل تشدید مصدومیت در همان راند اول از ادامه مبارزه مقابل این حریف روسیه ای انصراف داد و به مدال نقره بسنده کرد.

فرزانه دهقان برنز گرفت

ووشو، زهرا کریمی، فرزانه دهقان

بانوی سانشوكار وزن 52- كیلوگرم ایران با صعود به مرحله نیمه نهایی تورنمنت چین مدال برنز خود را قطعی كرد.

به نقل از ایسنا، فرزانه دهقان سانشوكار وزن 52- كیلوگرم كشورمان با پیروزی در دو راند اورتگا آریانا از برزیل را مغلوب كرد و به مرحله نیمه نهایی تورنمنت ووشوی 2008 پكن راه یافت.

بانوی سانشوكار وزن 52- كیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی برابر ماریانا جین از فیلیپین شکست خورد و به مدال نقره این رقابت ها قناعت کرد.

پیغمبری مدال برنز گرفت

ووشو، احسان پیغمبری

تالوکار عضو تیم تالو کشورمان با وجود آسیب دیدگی موفق به کسب مدال برنز شد. احسان پیغمبری در رقابتهای ووشو المپیک که به صورت نمایشی و یک تورنمنت برگزار شد با ثبت امتیاز59/9 در فرو"چانگ چوان"به مدال برنز دست یافت. در این فرم چین با امتیاز ‌‌٨٣/٩ و روسیه با امتیاز ‌‌٦٣/٩ به مدالهای طلا و نقره دست یافتند.

"ژاک روگ" رئیس کمیته بین المللی المپیک و "جت لی" ستاره سینمای رزمی جهان که از قهرمانان نامداراین رشته ورزشی است در سالن مسابقات حضور داشته و مبارزات را از نزدیک تماشا کردند.