تبیان، دستیار زندگی
مجموعه 3 زبانه راهنمای گردشگری ایران در 21 جلد به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی از سوی ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روانه بازار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

21 جلد کتاب راهنماي گردشگري ايران منتشر مي‌شود

کتب گردشگری

مجموعه 3 زبانه راهنماي گردشگري ايران در 21 جلد به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي از سوي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري روانه بازار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) و به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، چهارچوب اصلي کتاب راهنماي گردشگري ايران در 15 محور تدوين شده که در نماي کلان، اطلاعات مورد نياز يک جهانگرد از ابتداي ورود به کشور تا انتهاي مسافرت را در اختيار او قرار خواهد داد.

محمدحسين برزين، رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين مطلب گفت: کتاب‌هاي راهنماي گردشگري ايران از نظر جنبه‌هاي کيفي و استانداردهاي جهاني منحصر به فرد است و در مجموعه اين کتاب‌ها، ايران به 10 منطقه تقسيم شده که در هر منطقه امکانات مورد نياز اعم از حمل و نقل، کمپينگ و مكان‌‌هاي استقرار، فاصله بين مناطق براي راهنمايي گردشگران، آب و هوا، آداب و رسوم و... در نظر گرفته شده است.

وي افزود: تمام امکانات گردشگري مناطق مختلف ايران و تمام مراکز دولتي و غير دولتي که مي‌توانند به يک مسافر و گردشگر کمک کنند، در اين کتاب‌ها ديده‌ مي‌شود.

رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اشاره به بهره‌گيري از بهترين منابع اطلاعاتي و انساني در تدوين اين مجموعه نفيس و فاخر، تصريح کرد: مطالعات کتاب راهنماي گردشگري ايران بر اساس بهترين الگوهاي موجود و مطرح‌ترين کتاب‌هاي راهنماي جهان از قبيل لونلي پلانت، گاليمار و کتاب راهنماي کشورهاي بزرگ در عرصه توريسم نظير اسپانيا، ايتاليا و ترکيه تدوين شده و در نهايت متناسب با فرهنگ و امکانات ايران به نگارش درآمده است.

برزين با اشاره به تفاوت‌هاي تحسين برانگيز راهنماي گردشگري ايران با معدود کتاب‌هاي پيشين که در اين زمينه چاپ شده‌اند، گفت: در کتاب‌هاي قبلي تنها سعي بر اين بود که جاذبه‌هاي ايران معرفي شود؛ اما در مجموعه جديد علاوه بر اطلاعات قبلي، اطلاعات کاربردي براي تسهيل سفر به گردشگران ارائه شده است.

رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اشاره به استفاده از نيروهاي متخصص بومي مناطق مختلف ايران براي دريافت اطلاعات مورد نياز، افزود: استفاده از دانشجويان و متخصصان حوزه گردشگري در مناطق بومي از جمله شاخص‌هاي کتاب راهنماي گردشگري ايران به شمار مي‌رود.

برزين گفت: معرفي کامل استان، شهر يا منطقه، طبيعت و آب و هوا، چگونگي سفر به استان‌ها، وضعيت حمل و نقل، نحوه اقامت، معرفي مراکز درماني، امکانات استاني و مناطق، جاذبه‌ها، سوغات، غذاها، توريسم ورزشي، محيط زيست، مراکز دانشگاهي، اقتصاد و درآمد هر استان از جمله سر فصل‌هاي مجموعه کتاب‌هاي راهنماي گردشگري ايران محسوب مي‌شود.