تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال آرژانتین با غلبه بر نیجریه در دیدار نهایی رقابت های المپیک 2008 پکن به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی آرژانتین در حضور مارادونا

آرژانتین

تیم فوتبال آرژانتین با غلبه بر نیجریه در دیدار نهایی رقابت های المپیک 2008 پکن به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

به نقل از مهر، تیم فوتبال آرژانتین روز شنبه برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی رقابت های فوتبال المپیک دست پیدا کرد. آنجل دی ماریا در دقیقه 58 این دیدار با هنرمندی لیونل مسی صاحب موقعیت گل شد و تیم آرژانتین در نهایت با تک گل این بازیکن به عنوان قهرمانی بیست و نهمین دوره رقابت ها دست پیدا کرد.

تیم فوتبال آرژانتین 4 سال قبل در دیدار نهایی این رقابت ها در آتن با نتیجه یک بر صفر مقابل پاراگوئه به پیروزی رسیده بود.این دیدار در ورزشگاه" آشیانه پرنده" شهر پکن با حضور 89 هزار تماشاگر برگزار شد که دیگو آرماندو مارادونا ستاره مشهور فوتبال آرژانتین هم در ورزشگاه حضور داشت و این دیدار را از نزدیک تماشا کرد.

باتیستا: دیگو را هر وقت بخواهی، حاضر است

مارادونا

سرمربی تیم فوتبال المپیك آرژانتین، قهرمانی شاگردانش در بازی‌های پكن را كمك برای تیم ملی فوتبال آرژانتین در راه جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دانست.

به نقل از ایسنا، سرجیو باتیستا دقایقی پس از پیروزی یك بر صفر آرژانتین برابر نیجریه در دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیك گفت: نشان طلا برای‌مان بسیار بااهمیت است. آن هم در كنار دو قهرمانی‌مان در جام جهانی زیر بیست سال در سال‌های 2005 و 2007. جوانان ما در این بازی بسیار خوب بازی كردند و نشان طلای آتن را بار دیگر تكرار كردند. برای همه مردم و رشد فوتبال آرژانتین امروز روز بسیار بزرگی است. بازی بسیاردشواری بود، چرا كه می‌دانستیم كه نیجریه از بازیكنان تهاجمی بسیار خوبی برخوردار است. می‌خواستیم با هوش وارد بازی شویم توپ را به گردش دربیاوریم نه اینكه خودمان را وادار به چرخش كنیم. این یك پیروزی تیمی است.

آرژانتین، لیونل مسی

وی ادامه داد: بدون تردید این با قهرمانی بازیكنان در جام جهانی قابل قیاس نیست. با این حال این نخستین پیروزی من به عنوان مربی است و بسیار خوشحالم چرا كه به سختی برای آن كار و تلاش كرده بودیم. از تماشاگران ممنوم كه به من در این پست و كار اعتماد كردند.

سرمربی تیم فوتبال المپیك آرژانتین  اظهار داشت: ایمان دارم كه این پیروزی به تیم ملی آرژانتین در راه جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی كمك خواهد كرد. این یكی از هدف‌های ماست كه بازیكنان جوان را به تیم ملی بدهیم. ما از كاری كه در حوزه جوانان كردیم بسیار خوشحالیم.

باتیستا درباره دیگو مارادونا كه از نزدیك بازی‌های تیم المپیك آرژانتین را تماشا كرد، گفت: دیگو هر وقت كه به او نیاز داشته باشی، حاضر است. او دوست خوب من است و به ما، مربیان و بازیكنان كمك كرد و این همان چیزی است كه از وی می‌خواهیم. دیگو به سادگی می‌آید و كمك می‌كند.