تبیان، دستیار زندگی
اه 1383 خانه هنرهای ایرانی به میزبانی هنرمندان فاطمی آمد نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ فاطمی همزمان با ایام فاطمیه از دیروز در خانه هنرهای ایرانی گشایش یافت. اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اعلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 14 تیر ماه 1383

خانه هنرهای ایرانی به میزبانی هنرمندان فاطمی آمد

نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ فاطمی همزمان با ایام فاطمیه از دیروز در خانه هنرهای ایرانی گشایش یافت.

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر، از حضور فعال بیش از 80 موسسه، نهاد و تشكل فرهنگی - مذهبی در این نمایشگاه خبرداد و افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه، بهره گیری از ابزارهای هنری برای ترسیم زندگی اهل بیت (ع) بویژه سیره حضرت فاطمه (س)و هر چه زیباتر ارائه كردن آن برای مردم است. وی در ادامه با اشاره به این كه مهمترین ویژگی این نمایشگاه، علاوه بر گستردگی و تنوع آن، استفاده از تمام رشته های هنری بویژه تابلوهای نقاشی، ماكت سازی، سفالگری و ... است، تصریح كرد: در این نمایشگاه دهها هنرمند نامی كشور آثار خود را در رشته های مختلف هنری عرضه می كنند و غرفه های هنری، هر روز میزبان هنرمندانی است كه به صورت زنده در حضور شهروندان با خلق آثار خود ، فرهنگ فاطمی را به تصویر می كشند.

معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران، همچنین از پرده برداری بزرگترین تابلوی جهان منقش به نام «الله» به مساحت 16 مترمربع در این نمایشگاه خبر داد و افزود: نشان دادن 100 تابلو از اسامی حضرت زهرا (س)، نمایش 150 تابلو از سلوك دینی ورزشكاران بنام كشور، اجرای تعزیه و احداث ماكت های زندگی اهل بیت (ع) و دفاع مقدس از دیگر بخش های نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ فاطمی است.