تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه وزنه بردار آلمانی به هشت سال قهرمانی حسین رضازاده در بازی های المپیك و جهان پایان داد، بسیاری از....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غیبت رضازاده فقدان بزرگ وزنه برداری

حسین رضازاده

در حالی كه وزنه بردار آلمانی به هشت سال قهرمانی حسین رضازاده در بازی های المپیك و جهان پایان داد، بسیاری از مسئولان وزنه برداری دنیا كناره‌گیری رضازاده را یك فقدان بزرگ می‌دانند.

تاماش آیان غیبت رضازاده را یك فقدان بزرگ برای وزنه برداری دنیا می داند.وی در این مورد به ایسنا گفت: رضازاده یك قهرمان بزرگ برای ما بود. ای كاش وی همچنان در وزنه برداری بود و ای كاش او امروز وزنه می‌زد. به هر حال ما هنوز هم به رضازاده همچون یك قهرمان بزرگ نگاه می‌كنیم.

وی ادامه داد: وی یك شخصیت بزرگ برای وزنه برداری دنیاست و یكی از مهمترین اعضای خانواده بزرگ وزنه برداری جهان است. به هر حال دیگر ویرا در صحنه‌های رقابت نمی‌بینیم و این یك فقدان بزرگ برای ماست.

رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری خاطر نشان کرد: امیدوارم وزنه برداری ایران در سال های آینده بتواند دوباره به روزهای اوج خود بازگردد و من بهترین آرزوها را برای همه ایرانیان دارم.

ماتیاس اشتاینر

ماتیاس اشتاینر قوی‌ترین مرد كنونی جهان نیز پس از قهرمانی‌اش در روز غیبت رضازاده گفت: من می‌خواستم رضازاده در این مسابقه باشد، اگر وی اینجا بود با وی هم می‌جنگیدم.

وی ادامه داد: فكر می‌كنم كه رضازاده نتوانست كه به این مسابقه‌ها بیاید، وی گفته كه مریض است و نمی‌تواند مسابقه دهد، به هر حال دوست داشتم كه وی باشد و مدال طلا بگیرم. برایم فرقی نمی‌كرد زیرا به دنبال كسب مدال طلا بودم.

اشتاینر كه با عكس همسرش بر روی سكو ایستاد، در این رابطه گفت: سال گذشته همسرم از دنیا رفت، به وی قول داده بودم كه در المپیك پكن مدال طلا بگیرم كه امروز به وعده خود عمل كردم.

وداع رضازاده با دنیای قهرمانی

سخنگوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری هم با بیان این كه رضازاده یك سوپر استار برای وزنه برداری دنیا بود، گفت: این خیلی ناراحت كننده بود كه رضازاده به یك باره از ورزش قهرمانی كنار كشید. این خبری تاسف آور برای ما بود.

انیكو نمت مورا افزود: هر رشته به یك سوپر استار نیاز دارد و رضا زاده ‌هم سوپر استار ما بود. وی یك قهرمان بزرگ واقعی بود. البته از روی خودخواهی باید بگویم كه ای كاش وی همیشه در وزنه برداری باقی می ماند. اما برای ما هنوز هم یك قهرمان بزرگ است.

وی ادامه داد: وی در هر مسابقه‌ای كه شركت كرد سنگین ترین وزنه ها را بالای سر برد و شما به خوبی می دانید كه از دست دادن یك سوپر استار برای یك ورزش خیلی ناراحت كننده است.

سخنگوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری با بیان اینكه غیبت رضازاده جا را برای قهرمانی دیگران باز كرده ، گفت: البته با كناره گیری رضازاده راه برای كسان دیگر باز شده است تا خودشان را نشان دهند، شما در مسابقه فوق سنگین دیدید كه وزنه برداران دیگر در غیاب رضازاده با چه انگیزهی به كسب مدال طلا می‌اندیشیدند و به ركورد های او نزدیك شدند.