تبیان، دستیار زندگی
قبل از آنكه جوراب بلند یا جوراب شلواری جدیدی به پا كنید ابتدا آنرا منجمد كنید با این كار دوام جوراب بیشتر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با ظرافت عمل کنید

ظرافت در خانه داری

جوراب با دوام :

قبل از آنكه جوراب بلند یا جوراب شلواری جدیدی به پا كنید ابتدا آنرا منجمد كنید با این كار دوام جوراب بیشتر خواهد شد. ابتدا جوراب را كاملا خیس كرده به آرامی لوله كنید و درون یك كیسه پلاستیكی گذاشته داخل فریزر یا جا یخی یخچال قرار دهید وقتی منجمد شد آن را در ظرف بزرگی از آب یا وان حمام ذوب كنید سپس آویزان كنید تا خشك شود. طریقه دیگر این است كه مقدار بسیار كمی به آن نشاسته یا آهار بزنید این امر به دوام جوراب و جلوگیری از در رفتن آن كمك می كند.

جوش

ماسک برطرف کردن جوش :

جوش ها ودمل ها را نباید بدون دستکش لمس کرد زیرا این کار باعث گسترش عفونت می شود. مخصوصا نباید به جوش های چرکی نزدیک بینی یا لب ها دست زد زیرا در این صورت میکروب ها و باکتری ها بطور مستقیم وارد جریان خون شده و باعث ایجاد انواع بیماریها می شوند. باید دانست که یکی از علل پیدایش جوش ها، درست عمل نکردن کبد و غدد زیر پوستی است. برای رفع این مسئله توصیه می شود که از جوشانده ریشه کاسنی و یا از آب کاهو استفاده نمایید، زیرا سلولهای کبدی را نوسازی می کنند و خون را تصفیه می نمایند و در بهبودی جوش ها بسیار مؤثر می باشند.

از ماسک های زیر برای برطرف کردن جوش های خود کمک بگیرید:

اسفناج را پخته، آن را له کرده و با سفیدآب مخلوط نموده و به صورت ماسک بر روی صورت به مدت 20دقیقه بمالید. این ماسک  باعث از بین رفتن جوش های چرکی می شود.

شلغم را رنده کرده با مقداری لیموترش مخلوط نمایید. مخلوط را بر روی صورت بمالید. این ماسک را حدود 30دقیقه بر روی جوش ها قرار داده و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید.

استفاده از جوشانده گیاه باباآدم نیز برای جوش های دوران نوجوانی و بهبودی آن بسیار مؤثر است.

60گرم برگ مو خشک شده را در آب سرد بریزید وآن را صاف کرده و به صورت نیمه گرم یا سرد با کمک قطعه ای پنبه به روی جوش های صورت بمالید.

مقداری کلم سفید را ریز نموده با پوست موز له شده و مقداری عسل روان مخلوط نموده، از این ماسک برای میکروب زدایی پوست صورت استفاده نمایید این ماسک را به مدت 40دقیقه بر روی جوش ها قرار داده پس از آن پوست را با آب سرد و بعد با آب گرم تمیز بشوئید این عمل را هر روز تکرار نمایید.

جعفری را له کرده و له کرده آن را با نمک و مقداری روغن زیتون مخلوط نموده و این ماسک را بر روی صورت قرار دهید. این عمل را باید قبل از خواب انجام داد و پس از آن صورت را با آب ولرم بشویید، هر روز آن را تکرار کرده تا جوش ها کاملا از بین برود.

مقداری کلم سفید را ریز نموده با پوست موز له شده و مقداری عسل روان مخلوط نموده، از این ماسک برای میکروب زدایی پوست صورت استفاده نمایید.

... و اما می توان چیپس را در فر درست کرد .

کف سینی فر را چرب کنید ، سیب زمینی ها را که نازک خرد کرده اید ، در آن بچینید، رویشان چند قطره روغن بپاشید و در فر خیلی داغ قرار دهید تا سرخ شود.

برای اینکه کیک و شیرینی تازه بماند ، آنها را در ظرف های در بسته پلاستیکی بگذارید و در کنار آن یک تکه نان نرم یا نصف سیب قرار دهید . رطوبت موجود آنها باعث تازه ماندن کیک و شیرینی می شود .

قلم موهایی که از رنگ خشک شده است را درون استون گذاشته ، پس از مدتی تمیزش کنید.

اگر سنجاق قفلی به لباس خود بزنید ، الکتریسته ساکن خود را می گیرد.

ماهی

موقع پاک کردن ماهی ، اگر به دستتان نمک بزنید ، لیز نمی خورد .

اگر زیر پارچه میز اتو یک لایه کاغذ فویل پهن کنید این کار باعث منعکس شدن گرما می شود و اتو کشی آسانتر صورت می گیرد .

دانه ها و تخمه های داخل طالبی و خربزه برای از بین بردن رسوب های کتری و سماور موثر است . دانه ها را با کمی آب درون آن بجوشانید تا رسوبها کنده شود.

برای پاک کردن سینگ ظرفشویی می توان آن را با الکل شست ، تا کاملا تمیز و براق شود . این عمل را بر روی کلیه وسایل استیل و حتی روی گوشی تلفن نیز می توان انجام داد .

خمیر دندان برای پاک کردن اثر مداد از روی دیوار موثر است . خمیر دندان را با پارچه روی آن بمالید تا کاملا پاک شود .

سیر

وقتی غذایی با سیر یا پیاز درست می کنید و بوی آن در آشپزخانه پیچیده ، یک فنجان سرکه سفید در ظرفی ریخته بگذارید روی آتش دو دقیقه بجوشد . بو را از بین می برد .

رنگ کهنه و خشک شده بر روی شیشه ها با استون پاک می شود . شیشه ها را با پارچه آغشته به استون پاک کنید ، اثری از رنگ باقی نمی ماند .

در هنگامی که می خواهیم تخم مرغ را آبپز کنیم بهتر است کمی نمک درون ظرف جوشاندن تخم مرغ بریزیم ، به این ترتیب تخم مرغهایمان نمی شکند .

تخم مرغ آبپز را بعد از جوشیدن حدود یک دقیقه زبر آب سرد نگه دارید ، پوست آن مانند یک نوار به هم متصل کنده می شود .

لکه دود را با برس نرم و تمیز پاک کنید و اگر کاملا تمیز نشد برس تمیز را به صابون آغشته و روی آن بکشید.

اگر گردوی خشک را درون آب و نمک بخوابانید بعد از چند ساعت حالت گردوی تازه پیدا کرده و پوستش به راحتی کنده می شود .

لکه قهوه ، کاکائو ، شیر ، با آب نیم گرم و صابون پاک می شود ، اگر کمی از رنگ آن باقی ماند به وسیله جوهر ترشک پاک می شود .

حلالهایی مانند آب ، الکل، بنزین ، برای از بین بردن لکه های چربی بسیار موثرند و استفاده از هر کدام آنان بستگی به ظرافت پارچه دارد .

برای اینکه بوی یخچال را از بین ببریم، می توانیم از سیب زمینی استفاده کنیم. آن را دو نیم کرده و در یخچال قرار دهیم.

اگر قابلمه ای که ته گرفته را با کمک از نوشابه بتراشید هم تمیز می شود و هم صدای کمتری ایجاد می کند .

در هنگام سرخ کردن بادمجان پس از ریختن روغن به اندازه کافی، بادمجان ها را درون ماهی تابه ریخته و درب ماهیتابه را بگذارید . با این کار بادمجانها کمترین جذب روغن را خواهد داشت . این عمل برای پیاز نیز تاثیر دارد . پس از سرخ شدن ماهی تابه را به صورت کج قرار دهید تا بتوانید روغن را از پیاز جدا کنبد.

منبع: نسیم رضوان

مقالات مرتبط

ابتکارهایی برای آشپزخانه

تیزبینی در خانه داری

چگونه خانه خود را تمیز کنیم

راه و رسم خانه داری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.