تبیان، دستیار زندگی
كمك به دولت، كمك به كشور است؛ از هر جناحى میخواهد باشد. همه‏تان یادتان هست، دیدید كه دولتهاى مختلف از زمانى كه بنده این مسئولیت را داشتم، مورد حمایت من بودند. این معنایش این نبوده كه من با سیاستهاى آن دولتها در همه جا موافق هستم، نه؛ تصریح هم میكردم و میگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بایدها و نبایدهای حمایت از دولت

در کلام رهبری

 ایت الله خامنه ای و احمدی نژاد

كمك به دولت، كمك به كشور است؛ از هر جناحى میخواهد باشد. همه‏تان یادتان هست، دیدید كه دولتهاى مختلف از زمانى كه بنده این مسئولیت را داشتم، مورد حمایت من بودند. این معنایش این نبوده كه من با سیاستهاى آن دولتها در همه جا موافق هستم، نه؛ تصریح هم میكردم و میگفتم كه با بعضى از سیاستهایشان در زمینه‏هاى مختلف موافق نیستم؛ اما كلیت دولتها را من همیشه حمایت كرده‏ام.

مواظب باشید دولت به خاطر اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف مذاق و اختلاف جناح مورد تضعیف قرار نگیرد. دولت را باید نگه داشت. همه باید رئیس‏جمهور را مورد تكریم قرار بدهند و این را همه یك اصل بدانند.

اینكه افرادى بیایند و سعیشان این باشد كه دولت را ناكارآمد جلوه بدهند، این خدمت به كشور نیست. اگر عقیده‏شان هم این است، این عقیده را بایست به یك نحوى به گوش خود مسئولان دولتى یا مسئولانى كه میتوانند اثرگذار باشند، برسانند؛ اما تبلیغِ ناكارآمدى دولت را در بین مردم كردن، آن هم غیرمنصفانه، صحیح نیست. اگر واقعیت هم میداشت، نباید به شكل تبلیغاتى و داد زدنِ بر سر كوچه و بازار ظاهر میشد؛ چه برسد به آنجایى كه واقعیت هم ندارد و غیرمنصفانه است. دولت با جدیت و تلاش خوب، كارِ پرحجم و متكى به محاسبه انجام میدهد، حالا گیرم كه در فلان مسئله‏ى اقتصادى ممكن است نظرى داشته باشد كه با نظر فلان كارشناس یكسان نباشد؛ خوب نباشد؛ این، از اهمیت و ارزش كار دولت نمیكاهد.

حضرت آیت ا... خامنه ای حمایت از دولت را به معنای تایید همه كارهای آن ندانستند و افزودند: دولت كنونی، انصافا خدمتگزار، پركار، با ارزش و صددرصد مورد اعتماد است.

امروز همه دارند مى‏بینند؛ ما هم داریم مى‏بینیم و دیگران هم شاهدند كه حجم كار متراكمى كه دولت انجام میدهد، انصافاً درخورِ تحسین و ستایش است؛ كارِ خیلى خوبى است. انتقادهاى غیرمنصفانه نشود. برخورد با دستگاههاى دیگر هم باید همین‏طور باشد. مجلس مركز تصمیم‏گیرى درباره‏ى برنامه‏هاى اساسى و همه‏جانبه‏ى كشور است و مجلس هم نباید تضعیف شود. قوه‏ى قضاییه هم نباید تضعیف شود. انتقاد كردنِ صحیح و عاقلانه، غیر از حرف زدن به شكلى است كه یك دستگاه را ناكارآمد نشان بدهند و ناموفق جلوه بدهند؛ چه حق باشد، چه ناحق، غلط است.

حضرت آیت ا... خامنه ای حمایت از دولت را به معنای تایید همه كارهای آن ندانستند و افزودند: دولت كنونی، انصافا خدمتگزار، پركار، با ارزش و صددرصد مورد اعتماد است اما این مسائل به معنای اطلاع رهبری از جزئیات همه فعالیت های دولت و تایید آنها نمی باشد و حمایت از دولت به معنای مخالفت با انتقاد از آن نیست. ایشان افزودند: اطلاع داشتن رهبری از همه رویدادها و جزئیات فعالیت همه دستگاه ها و وزارتخانه ها نه لازم و نه ممكن است و دلیلی ندارد رهبری وارد محیط های اجرایی شود؛ چرا كه مسوولیت ها مشخص است.

منبع: سایت دفتر حفظ و نشز آیت الله العظمی خامنه ای