تبیان، دستیار زندگی
ر سه شنبه صبح ورزشگاه پیر شهر برای آخرین بار پذیرای محمد رنجبر كاپیتان مربی و مدیر اسبق تیم ملی ایران بود. مردی كه تك تك موهای خود را در فوتبال این كشور سفید كرده و حق زیادی بر گردن فوتبال و ورزش ایران دارد. دیروز هم بازی ها،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تبیان از مراسم تشییع پیكر مرحوم رنجبر

سه شنبه صبح ورزشگاه پیر شهر برای آخرین بار پذیرای محمد رنجبر كاپیتان مربی و مدیر اسبق تیم ملی ایران بود. مردی كه تك تك موهای خود را در فوتبال این كشور سفید كرده و حق زیادی بر گردن فوتبال و ورزش ایران دارد. دیروز هم بازی ها، شاگردان و دوستداران رنجبر با اشك و اندوه برای همیشه با رییس خداحافظی كردند. روزنامه افتخار یكبار دیگر ضایعه درگذشته این مرد خستگی ناپذیر فوتبال ایران را به جامعه ورزش و خانواه رنجبر تسلیت می گوید.

انالله و انالیه راجعون؛ استاد! خداحافظ شما باد. همه همسفرانت از ملایك مقرب باد و جایت بهشت برین و مقامت اعلی علیین.

دیروز هر چه كردم آن قطره اشك را در گوشه چشمانم حبس كنم و بیرون ندهم، نشد كه نشد. ناگهان جهید و خودش را بر روی گونه ام و از گونه ام به روی آسفالت داغ ورزشگاه پیر شهرمان انداخت، آن وقت، مرموزانه بخار شد و به هوا رفت. همان طور كه تو ناگهان از گوشه چشم فوتبال ما جهیدی و بر گونه های شهرمان غلتیدی و ناگهان به هوا رفتی. به آسمان، آسمان آبی و زلال، پاك و مطهر. دیدنی بودی تو دیروز كه پرچم ایران را به خود پیچیده بودی. نمادی از یك قهرمان ملی، بدرود ای قهرمان ملی.

گزارش تشییع رییس...

تمامی دوستداران و پیشكوستان ورزش و بالاخص فوتبال از اولین دقایق صبح دیروز در مقابل ورزشگاه شهید شیرودی گردهم جمع شده بودند تا با مراسمی باشكوه پیكر محمد رنجبر را راهی سفر آخرت كنند.

آغاز مراسم:

عقربه های ساعت9:30 دقیقه را نشان می داد كه در همین لحظه اتومبیلی كه پیكر محمد رنجبر را حمل می كرد به در اصلی ورزشگاه نزدیك شد و تمام نگاه ها به طرف این ماشین برگشت.

بعد از اینكه خودرو حمل جنازه در داخل ورزشگاه مستقر شد فرامرز ظلی كه بیش از همگان در تكاپو بود با دعوت از چند پیشكوست( اصغر شرفی، حسن حبیبی، غلامحسین مظلومی، همایون بهزادی و...) درخواست كرد در حالتی نمادین پرچم سه رنگ كشورمان را روی پیكر مرحوم رنجبر قرار دهند.

برانكو هم آمد، اما...

برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم ملی كشورمان بعد از رسیدن به محل تشییع جنازه با خیل عظیمی از خبرنگاران و رسانه های خبری مواجه شد و همین امر موجب شد تا او دیرتر از بقیه به محل تشییع پیكر مرحوم رنجبر برسد. جا دارد از طرف خانواده آن مرحوم و سایر دوستان از برانكو تقدیر و تشكر كرد چرا كه با حضوری نه چندان طولانی كه در كنار رنجبر داشت، حداقل معرفت خود را نشان داد. جای خیلی ها خالی بود...

فرامرز ظلی و دادرس پركارتر از بقیه

فرامرز ظلی دروازه بان سابق تیم ملی و همبازی مرحوم رنجبر به همراه مهدی دادرس بیش از دیگران به هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم كمك می كرد. وی از بین سایر پیشكسوتان بیشتر تلاش می كد و به میهمانانی كه به ورزشگاه می آمدند خوش آمد می گفت. وی در ابتدا پشت تریبون قرار گرفت و از حاضران در این مراسم تشكر كرد و گفت: من شاگرد مرحوم رنجبر بودم و از این بابت به خود می بالم. وی در ادامه صحبت های خود گفت: سكوها و دیوارهای این ورزشگاه برای رنجبر گریه می كنند و از دست دادن او را باور ندارند.

در ادامه مراسم شهرام وزیری، هماهنگ كننده امور بین الملل فدراسیون فوتبال با دكلمه ای زیبا سخنان خود را آغاز كرد و در ادامه بیوگرافی كامل مرحوم رنجبر را برای حاضران در مراسم قرائت كرد.

در ادامه علی آقامحمدی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با سخنرانی در وصف محمد رنجبر و بیان كردن سجایای اخلاقی وی، به سخنرانی خود پرداخت و بعد از آن با مرثیه سرایی مداح اهل بیت، همگان تحت تاثیر قرار گرفتند و عزاداری كردند.

خداحافظ رییس...

بعد از مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی، پیكر مرحوم محمد رنجبر را به پیست تارتان زمین شیرودی حمل كردند و همگان به یادگار با محمد رنجبر، دوری افتخاری به دور زمین چمن زدند. این امر در حالی صورت گرفت كه زمین چمن ورزشگاه شیرودی بیش از گذشته سبزتر شده بود و تنها چیزی كه جلب توجه می كرد این بود كه تمام سكوها و جایگاه تماشاگران خالی بود و به گفته یكی از پیشكسوتان سكوها و دیوارها شاهد آخرین دور دویدن محمد رنجبر هستند. و به این ترتیب بود كه همه فوتبال دوستان و اهل ورزش برای همیشه با رییس وداع كردند و پیكر آن مرحوم توسط خیل عظیم مردم به سمت بهشت زهرای تهران و خانه ابدی وی هدایت شد.

روحش شاد- یادش گرامی باد

همه هجوم آوردند

بعد از اینكه پیكر محمد رنجبر بالای دست دوستان و یاران قدیمی اش رفت، سیل عظیمی از حاضران در مراسم به سمت پیكر او هجوم آوردند و به همین ترتیب محمد رنجبر روی دستان دوستدارانش تشییع شد.

شرفی بهت زده بود

هنگامی كه پیكر مرحوم رنجبر روی سكوی داخل حیاط ورزشگاه شیرودی قرار داده شد، یك نفر بیش از بقیه به او زل زده بود و با نگاهی بهت زده به او خیره شده بود، او اصغر شرفی بود كه زمانی از هم بازیان آن مرحوم به حساب می آمده، در چهره او غم و اندوه بیش از دیگران نمایان بود و اشك های خود را به درون خود می ریخت.

اكثر پیشكسوتان حضور داشتند

در این مراسم اكثر مدیران ورزشی، پیشكسوتان و بازیكنان سابق تیم ملی حضور داشتند كه از این جمع می توان به مهندس هاشمی طبا، دكتر آقا محمدی، مهندس پورمحمدی(مدیریت شبكه3)، زمانی(مدیرورزش شبكه 3)، دكتر دادكان، سردار آجورلو، علی پروین، ناصر حجازی، پرویز ابوطالب، حسن حبیبی، اصغر شرفی، ناصرنوآموز، بهزاد كتیرایی، جعفركاشانی، سازگارنژاد، عابدزاده، باقری، فكری، درخشان، پیروانی، حسن زاده، قلعه نوعی، فتح الله زاده، مظلومی، پورحیدری، دادرس، ظلی، فرزامی، جاسمیان، شیرزادگان، گروسی، ترابیان، طباطبایی، برانكو، فكری، عرفانیان دانشور، شهرام وزیری، حاج قاسم، نظری جویباری، میناوند، رضایی منش، دكتر ساعدی فر، گودرز حبیبی، قفل ساز، صالح نیا، شاهرخی ، دكتر ذلفقار نسب ، معینی ، جلال طالبی ،یاوری ، بهزادی اشاره كرد.