تبیان، دستیار زندگی
قبل از شروع به چیدن مبلمان و اثاثیه و طراحی دکور خانه تان، سعی کنید که از شر عیب و ایرادهای چشمگیر موجود در ظاهر خانه تان خلاص شوید. برای مثال اگر در و دیوارتان تزیینات قدیمی، چون طاقچه یا گچبری های قدیمی و از مد افتاده دارد ، اگر علاقه ی خاصی به آنها ن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنوع در دکوراسیون خانه

دکوراسیون

قبل از شروع به چیدن مبلمان و اثاثیه و طراحی دکور خانه تان، سعی کنید که از شر عیب و ایرادهای چشمگیر موجود در ظاهر خانه تان خلاص شوید.

برای مثال اگر در و دیوارتان تزیینات قدیمی، چون طاقچه یا گچبری های قدیمی و از مد افتاده دارد ، اگر علاقه ی خاصی به آنها ندارید ، بهتر است فوراً آنها را خراب کنید.

البته اگر خانه تان ایرادهای اساسی دارد بهتر است قبل از اقدام به انجام هر کاری از جانب خودتان از نظرات یک مهندس معماری یا بنای با سابقه کمک بگیرید و دیواری را بدون مشورت خراب یا جابه جا نکنید.

گاهی اوقات تنها با خراب کردن و جا به جایی بعضی از دیوارهای جداکننده می توانید ظاهری زیبا و مدرن تر به خانه بدهید و برای این منظور باید فضای خانه، مورد استفاده هر اتاق و ارتباط اتاق ها با هم را در نظر بگیرید.

می توان عیب موجود روی دیوار، سقف یا هر جای دیگر خانه را به نوعی در چیدمان دکور عمدی و نوعی طرح جلوه داد. مثلا آویزان كردن یك كوزه ی زیبا به محل شیر گاز .

شما هر دیواری را می توانید براساس تئوری های موجود خراب کنید و پایین بیاورید و تنها مشکل موجود ممکن است هزینه و میزان کار و زحمتی باشد که برای این کار لازم است. البته واضح است که با خراب کردن دیوار بین بعضی اتاق ها و تفکیک های خانه، فضا و گنجایش بیشتری خواهیم داشت و بهتر می توانیم به طراحی دکور بپردازیم.

البته در مورد خانه هایی که نقشه بدی دارند، هیچ کاری نمی توان انجام داد مگر این که در صورت امکان بعضی دیوارها را جابه جا کرد و البته باز هم عیبهای اصلی ساختمان کمتر حل خواهد شد.

گاهی هم وجود فضاهای بزرگ در خانه یک مشکل است که شما می توانید با افزودن اتاق و راهروها، فضاهای تفکیک شده و مفیدتری را در خانه ایجاد کنید.

بعضی عیب و ایرادها وجود دارد که نمی توان آن را با خراب یا جا به جا کردن دیوار یا در و پنجره رفع کرد و مجبوریم که آن عیب را با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته ایم به نوعی تعمیر یا ترمیم کنیم .

مثلاً با استفاده از سقفهای کاذب یا دیوارهای پیش ساخته، کابین یا کاغذ دیواری و لکه گیری ها، آن عیب را مخفی کنیم. به علاوه شما می توانید گاه با تکرار آن ایراد با ترک خوردگی روی سقف یا دیوار نوعی طرح و مدل به وجود بیاورید .

گاهی می توان عیب موجود روی دیوار، سقف یا هر جای دیگر خانه را به نوعی در چیدمان دکور عمدی و نوعی طرح جلوه داد. مثلا آویزان كردن یك كوزه ی زیبا به محل شیر گاز .

شما به کمک حقه ها و روشهای ساده ای می توانید برخی ترک خوردگی و عیبها را با چسباندن کاغذ دیواری روی آن از بین ببرید یا برخی ایرادهای اسکلتی و نقشه ای را با استفاده از نورپردازی های خاص با انواع لامپهای هالوژن یا دیگر روشنایی ها به نوعی رفع کنید.

البته نصیحت ما این است که سعی کنید حتی الامکان کمتر درگیر کارهای بنایی و معماری شوید و با کمک گرفتن از تنوع رنگ، بافت یا طرح و اثاثیه متنوع و طرح دار، فضاها را تغییر دهید و عیبها را کم رنگ تر جلوه دهید.

البته نقاشی کردن هم بسیاری از ایرادها را همانند نورپردازی می تواند رفع کند. سعی کنید حتی الامکان ایرادهایی را که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید پنهان کنید.

شما مثلامی توانید ستون وسط یک اتاق که دوست ندارید دیده شود را خیلی ساده با ساختن یک پارتیشن هم رنگ دیوار کناری در کنار ستون یا تبدیل آن قسمت به یک کمد دیواری یا اتاقک شیشه ای یا پاسیو به آن ستون هدف دهید.

همیشه برای پنهان کردن یک عیب در فضای داخل ساختمان لازم نیست که آن را بپوشانیم. گاهی نپوشاندن عیب یا تکرار آن موجب کمتر جلوه کردن آن ایراد می شود.

منبع : سایت اطلاع رسانی خانواده

مقالات مرتبط :

نما سازی دیوارهای اتاق

هیجان ، آرامش ، سكوت

ترکیب های ساده و زیبا

یک جای دنج

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها

چه پوششى براى كف خانه مناسب تر است

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.