تبیان، دستیار زندگی
مجموعه ارزشمند دایره المعارف بزرگ اسلامی که دومین دانشنامه تخصّصی-دانشگاهی اسلامی در طول تاریخ مطالعات اسلامی جهان است، در پایگاه اطلاع رسانی تبیان قرار گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابل توجه کلیه کاربران  وپژوهشگران محترم تبیان

تبیان

" نمایش مجموعه ارزشمند دایره المعارف بزرگ اسلامی در کتابخانه سایت تبیان "

مجموعه ارزشمند دایره المعارف بزرگ اسلامی که دومین دانشنامه تخصّصی-دانشگاهی اسلامی در طول تاریخ مطالعات اسلامی جهان است، در پایگاه اطلاع رسانی تبیان قرار گرفت. در این دائره المعارف بزرگ اسلامی مدخل های گوناگونی پیش‌بینی شده است، که زمینه‌های مختلف فرهنگ و تمدن اسلامی، مانند قرآن ‌شناسی، فقه، حدیث، تاریخ سیاسی و اجتماعی، جغرافیای تاریخی و انسانی، اسلام و فرقه‌های اسلامی اعم از فرق مذهبی و مکاتب کلامی، فلسفه و عرفان، زبان و ادبیات سرزمین‌های اسلامی، تاریخ علوم ریاضی و طبیعی، هنر و معماری در سرزمین‌های اسلامی، مردم‌شناسی، و نیز جنبه‌های فرهنگ بومی و محلی اقوام مسلمان را در بر می گیرد.

این تنوع در موضوعات و مدخلهای دائرة المعارف بزرگ اسلامی، از یک سو امتیاز آن را بر دانشنامه‌های مشابه که به برخی از موضوعات تمدن اسلامی توجه بیشتری مبذول داشته‌اند، نشان می‌دهد و از سوی دیگر کوششهای گسترده‌تر و عمیق‌تری را برای دستیابی به نکات و جزئیات مهمی از این فرهنگ و تمدن که مورد غفلت قرار گرفته است، را طلب می‌کند. همچنین برخی از مدخل ها و موضوعاتی که در این دائرة المعارف مطرح شده، برای اولین بار مورد تحقیق دقیق قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که از 14 مجلد منتشر شده مجموعه دائرة المعارف بزرگ اسلامی، تاکنون 12 مجلد الکترونیکی خریداری شده توسط مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان بر روی کتابخانه سایت تبیان در زیر موضوع منابع مرجع به نمایش گذاشته شده و از این تاریخ کاربران، پژوهشگران، اندیشمندان و شخصیتهای علمی وفرهنگی می توانند از این منبع ارزشمند با مراجعه به کتابخانه تبیان استفاده نمایند.