تبیان، دستیار زندگی
بزرگ‌ترین تور سافاری با 81 گردشگر از چهار كشور فرانسه، بلژیك، اسپانیا و تایلند با 35 دستگاه خودرو امروز (23 مردادماه) از مرز باجگیران به ایران وارد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین تور سافاری با 30 خودرو به كشور وارد شد

سفر

بزرگ‌ترین تور سافاری با 81 گردشگر از چهار كشور فرانسه، بلژیك، اسپانیا و تایلند با 35 دستگاه خودرو امروز (23 مردادماه) از مرز باجگیران به ایران وارد شد.

ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران و هدایت‌كننده‌ی این تور در كشور ـ با اعلام این خبراظهار داشت: این گروه از مرز باجگیران در شرق كشور پس از عبور از كشورهای اكراین، روسیه، ازبكستان،‌ تاجكیستان و تركمنستان به ایران وارد شد و از این پس، توسط گروه‌های حرفه‌یی ایرانی راهنمای اكوتور هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: این 81 گردشگر پس از ورود از مرز باجگیران كه بیشتر با هدف سفر در مناطق كویری ایران به كشور وارد شده‌اند، از شهرهای مشهد، ‌خراسان شمالی،‌ خراسان جنوبی و یزد عبور و در كویر بین مشهد و یزد اقامت می‌كنند.

او بیان كرد: این گروه در ادامه با عبور از مسیر كوهستانی قزوین ـ شمال، ماسوله،‌ تبریز و ارومیه پس از دو هفته حضور، پنجم شهریورماه ایران را به مقصد تركیه از مرز بازرگان ترك می‌كند و مسیر را تا فرانسه ادامه می‌دهد.

پورفرج با بیان این‌كه این بزرگ‌ترین تور سافاری در ایران است، به همكاری‌های بسیار مطلوب وزارت امور خارجه در صدور روادید برای این گردشگران، پلیس اتباع خارجی و مهاجرت،‌ مرزبان‌ها و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره كرد و گفت: اگر این همكاری‌ها ادامه داشته باشند، تعداد تورهای سافاری در ایران افزایش می‌یابد و كشور ما جزو مقصد طراحان این تورها قرار می‌گیرد.

وی اظهار كرد: این تور ازسوی یك شركت سافاری در فرانسه كه به‌عنوان بزرگ‌ترین برگزاركننده‌ی تورهای سافاری در دنیاست، راه‌اندازی شده است و اگر ایران در فهرست مقصدهای آن‌ها قرار گیرد، سالانه شاهد حضور بیش از 10 تور سافاری با گردشگران بسیار خواهیم بود.

این تورگردان تأكید كرد: اگر روال این همكاری‌ها مانند این تور ادامه یابد، حتما در قالب آژانس خود تورهای سافاری را به مقصد ایران هدایت می‌كنم.

منبع:

ایسنا